قیمت بیتکوین ۴ هزار دلار افزایش یافت

تحلیل قیمت بیت کوین: قیمت بیتکوین 4 هزار دلار افزایش یافت | همتاپی

قیمت بیت کوین پس از دو هفته نوسان در زیر کانال 40 هزار دلار، بالاخره توانست یک حرکت قاطع برای بازپس‌گیری این سطح انجام دهد.

کل بازار ارزهای دیجیتال از اتریوم گرفته تا پولکادات بعد از افزایش 10 درصدی قیمت بیتکوین، از این روند پیروی کرده و افزایش قیمت چشمگیری را تجرب کردند.

ارزش بازار بیت کوین به 800 میلیارد دلار رسید

در 20 و 21 ژانویه بود که قیمت بیت کوین، پادشاه ارزهای دیجیتال جهان، برای اولین بار در چند ماه گذشته به زیر 40,000 دلار سقوط کرد. به طوری که تا چند هفته نتوانست زیان‌های ناشی از سقوط را جبران کند و حتی به پایین‌ترین سطح خود از اواخر جولای یعنی 33,000 دلار رسید.  

با این حال، همانطور که در نمودار تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مشخص است، قیمت بیت کوین از چند روز پیش روند رو به رشد خود را آغاز کرده است و به تصاحب سطح مقاومت کلیدی 39000 دلار یورش برد. البته، یورش بیت کوین به این سطح با مقاوت فروشندگان مواجه شد و پس از لمس چند دقیقه‌ای بلافاصله به زیر 37,000 دلار سقوط کرد.

با این حال، اینجا بود که وضعیت تغییر کرد. در حالی که خرید و فروش بیت کوین در روزهای گذشته بین 37,000 تا 38,000 دلار انجام می‌شد، موفق شد مقاومت روانی 39 هزار دلار را در هم بشکند و برای اولین بار در بیش از دو هفته به بالای 40,000 دلار برسد.

پادشاه رمزارزهای جهان در ساعات بعدی به صعود خود ادامه داد و توانست محدوده 41,500 دلار را نیز تصاحب کند. این بدان معناست که بیت کوین نسبت به روز گذشته 4000 دلار افزایش یافته است. در نتیجه، ارزش بازار آن که چند روز پیش کمتر از 700 میلیارد دلار بود، اکنون به 800 میلیارد دلار رسیده است.

نمودار قیمت بیت کوین به دلار | همتاپی

نمودار قیمت بیت کوین به دلار. منبع: TradingView

آلتکوین‌ها با دستاوردهای عظیم

به عنوان یک روند تاریخی، هر گاه بیت کوین بعد از یک افت قیمت با رشد مواجه می‌شود، آلتکوین‌ها نیز از این ارز دیجیتال پیروی کرده و به ارزش خود اضافه می‌کنند. اتریوم که تا همین چند روز پیش برای حفظ سطح حمایت 2,000 دلار تلاش می‌کرد پس از رشد 7 درصدی قیمت به بالای 3,000 دلار رسید.

بایننس کوین (BNB)، پولکادات(DOT)، ترا(LUNA)، اولانچ(AVAX)، متیک (MATIC) و شیبا اینو (SHIB) نیز از دیروز رشدهای دورقمی تجربه کرده‌اند. در آن سوی بازار نیز رمزارزهایی چون دوج کوین (DOGE)، ریپل (XRP)، سولانا (SOL)، کاردانو (ADA) و CRO کمی افزایش قیمت داشتند.

همانطور که انتظار می‌رفت، سایر آلتکوین‌های رده پایین‌تر افزایش قیمت بیشتری را تجربه کردند. Gala با افزایش 30 درصدی پیشتاز است و پس از آن LEO (25%) ،JUNO (20%) ،The Sandbox (18%) ،NEAR Protocol (16%) ،Mina Protocol (16%) THETA Network (15%) ،Loopring (14%) و THORChain با 14% قرار دارند.

در نهایت، کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال با حدود 170 میلیارد دلار افزایش از پایین‌ترین سطح دیروز به بیش از 1.9 تریلیون دلار رسیده است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *