چرا قیمت بیت کوین می‌تواند در کوتاه مدت به بالای ۳۰ هزار دلار برسد؟

چرا قیمت بیت کوین می‌تواند در کوتاه مدت به بالای 30 هزار دلار برسد؟ | همتاپی

قیمت بیت کوین به دلار اخیراً افزایش کوچکی از ناحیه حمایتی 28,500 دلار داشته است. اگر سیگنال‌های صعودی کافی در ناحیه بالای ۳۰,۶۰۰ دلار وجود داشته باشد، بیتکوین می‌تواند روند صعودی خود را ادامه دهد.

بیت کوین با تشکیل الگوی کف دوقلو در ناحیه نزدیک حمایت ۲۸,۵۰۰ دلار، حرکت صعودی خود را آغاز کرد. قیمت فعلی بیت کوین در بالای ناحیه کلیدی 30 هزار دلار و بالای میانگین ۱۰۰ ساعته خرید و فروش می‌شود.

در همین حال، نمودار ساعتی در حال تشکیل یک خط روند صعودی، نزدیک حمایت کلیدی۲۹,۸۰۰ دلار است. اگر این روند بدون توقف به بالای ۳۰,۶۰۰ دلار حرکت کند، حرکت صعودی به نواحی بالاتر تقویت خواهد شد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

قیمت بیت کوین به زودی به رالی صعودی باز خواهد گشت

قیمت بیتکوین، به دلیل حفظ ناحیه بالای حمایت ۲۸,۵۰۰ دلار عملکرد مناسبی داشته است، و احتمالا به زودی افزایش خواهد‌ یافت.

قیمت بیت کوین به خوبی بالاتر از منطقه پشتیبانی ۲۸,۵۰۰ دلار را حفظ کرده است. و قبل از شروع افزایش قیمت، یک الگوی کف دوگانه بالای ناحیه ۲۸,۵۰۰ دلار شکل گرفته است.

شرایط مناسب‌تر در روند صعودی، بالاتر از ناحیه مقاومت ۲۹,۵۰۰ دلاری و میانگین متحرک ساده 100 ساعته بوجود آمد، تا جایی که قیمت توانست حتی به بالای منطقه مقاومت ۳۰,۰۰۰ دلاری نیز صعود کند. با این حال، فروشندگان بیتکوین در نواحی نزدیک ۳۰,۶۰۰ دلاری فعال بوده و قدرت قابل ملاحظه‌ای دارند.

قیمت بیتکوین در بهترین حالت توانست تا ناحیه ۳۰,۵۰۰ نیز صعود کند، اما در حال حاضر در حال عقب نشینی از این سطح است. نمودار بیتکوین در حال حرکت به زیر ناحیه ۲۳.۶ درصدیِ فیبوناچی اصلاحی است، ناحیه‌ای که حرکت صعودی از ۲۹,۲۲۵ دلار به نزدیک ۳۰,۵۰۰ دلار در آن رقم خورد.

هم اکنون، در تایم فریم یک ساعته، خط روند صعودی کلیدی با حمایت نزدیک به ۲۹,۸۰۰ دلار برای قیمت بیت کوین به دلار در حال شکل‌گیری است، قیمت در حال حاضر نیز بالاتر از سطح ۳۰ هزار دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته قرار دارد. مقاومت کلیدی بعدی در بالای این سطح در ناحیه نزدیک ۳۰,۴۵۰ دلار است. 

اگر بیت کوین مقاومت ۳۰,۴۵۰ دلار را بشکند، مقاومت کلیدی و تعیین‌کننده بعدی نیز نزدیک به سطح ۳۰,۶۰۰ دلار خواهد‌ بود.

لازم بذکر است، در صورتی که بیتکوین بتواند حرکت قدرتمندی را به بالای سطوح مقاومت ۳۰,۴۵۰ و ۳۰,۶۰۰ دلار آغاز کند، احتمال وقوع یک رالی صعودی قوی در کوتاه‌مدت بسیار بالاست. در صورت وقوع روند صعودی قوی مقاومت‌های کلیدی بعدی می‌تواند نزدیک به سطح ۳۱,۵۰۰ دلار و ۳۲,۵۰۰ دلار باشد.

آیا وقوع روند نزولی جدید در نمودار بیتکوین امکان پذیر است؟

اگر بیت کوین قادر به حفظ مقاومتِ کلیدی ۳۰,۶۰۰ دلار نباشد، روند نزولی بعدی بسیار محتمل است که در اینصورت در روند نزولی نزدیک‌ترین حمایت، نزدیک به سطح ۳۰ هزار دلاری است، و با از دست دادن سطح ۳۰ هزار دلاری، حمایت بعدی در نزدیک خط روند و سطح ۲۹,۸۵۰ خواهد بود.

خط روند ترسیم شده در تصویر نزدیک به سطح حمایت فیبوناچیِ 50 درصد است، این ناحیه همان ناحیه‌ای است که حرکت صعودی از ۲۹,۲۲۵ تا نزدیک ناحیه ۳۰,۵۰۰ دلار در آن رقم خورده است، در صورت حرکت قیمت به زیر این خط روند ممکن است قیمت بیتکوین را به سطوح پایین تر در قیمت۲۸,۵۰۰ دلار سوق دهد.

تحلیل بیتکوین با استفاده از شاخص‌های تکنیکال

شاخص مکدی (MACD): مکدی ساعتی در حال کاهش سرعت خود در منطقه صعودی است.

شاخص قدرت نسبی (RSI): شاخص قدرت نسبی برای قیمت بیتکوین به دلار بالاتر از سطح ۵۰ قرار دارد.

سطوح حمایت اصلی: سطح ۲۹,۸۵۰ دلار و بعد از این سطح ۲۹,۶۰۰ دلار، سطوح حمایت اصلی بیتکوین در روند نزولی هستند.

سطوح مقاومت اصلی: سطوح ۳۰,۶۰۰ دلار، ۳۱,۲۰۰ دلار و ۳۱,۵۰۰ دلار در روند صعودی مقاومت‌های اصلی بیت کوین هستند.

در زمان انتشار این مقاله، قیمت بیتکوین به ریال بر روی قیمت 9,160,000,001 خرید و فروش می‌شود و در 24 ساعت گذشته 0.3 درصد رشد کرده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیت کوین، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *