پلن بی: قیمت بیت کوین مجدداً به ۲۴,۵۰۰ دلار سقوط نخواهد کرد

پلن بی: قیمت بیت کوین مجدداً به 24.5 هزار دلار سقوط نخواهد کرد | همتاپی

پلن بی (PlanB) معتقد است قیمت بیت کوین همچنان روند صعودی خواهد داشت و در آینده نزدیک به سطح متوسط قیمت خود کاهش نخواهد یافت.

پلن بی، خالق مدل سهام به جریان بیت کوین (S2F)، اشاره کرد که تنها یک رویداد قوی سیاه (black-swan) می‌توانست قیمت بیتکوین را به 24,500 دلار کاهش دهد. این تحلیل ممکن است باعث شود که برخی سرمایه‌گذاران نسبت به خرید بیت کوین در این سطح قیمتی، ترغیب شوند، با امید به سودآوری در آینده. اگرچه پیش‌ بینی‌های سابق پلن بی در مورد قیمت بیتکوین در برخی موارد محقق نشده است، اما دیدگاه صعودی وی در مورد قیمت بیتکوین همچنان ثابت است. وی ادعا می‌کند که قیمت بیت کوین احتمالاً در پایان سال به 100 هزار دلار خواهد رسید.

این تحلیلگر بیت کوین، با بیش از 1.7 میلیون دنبال کننده، در توییتی گفت که قیمت بیتکوین به سطح متوسط ​​قیمت آن، یعنی 24.5 هزار دلار کاهش نخواهد یافت. وی همچنین خاطرنشان کرد که چنین اتفاقی تنها سه بار در تاریخ رخ داده است.

از نظر پلن بی، رویدادهای فورک بیتکوین اس وی (BSV) در سال 2018، هک صرافی بیت استمپ (Bitstamp) در سال 2014 و صرافی مت گاکس (Mt. Gox) در سال 2011، سبب کاهش قیمت بیتکوین به زیر سطح قیمت واقعی آن شدند.

نمودار قیمت بیت کوین | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار قیمت بیتکوین. منبع: توییتر پلن بی

ویلی وو (Willy Woo)، یکی دیگر از تحلیلگران مشهور قیمت بیت کوین، معتقد است که کاهش ناگهانی قیمت بیتکوین به زیر سطوح حمایت اصلی آن در سال 2018 به فورک BSV ارتباطی ندارد. به عقیده وی، تأثیر کنترل نهنگ‌های بیت‌مکس در مقیاس کامل سبب کاهش شدید قیمت بیتکوین شد.

صرافی بیتمکس (BitMEX) که در سال 2014 تأسیس شد، یکی از مشهورترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان بود. معرفی قراردادهای آتی دائمی (perpetual futures) در سال 2016، با هدف جذب معامله‌گران علاقه‌مند به معاملات اهرمی، آن را در یک دوره به محبوب‌ترین بازار محصولات مشتقه تبدیل کرد.

پلن بی طبق «مدل کف» (floor model) خود پیش بینی کرد که قیمت بیت کوین در سال 2021 به حدود 100 هزار دلار خواهد رسید، اما این پیش‌ بینی وی محقق نشد. این تحلیلگر پس از استفاده از مدل انباشت به جریان (S2F) و رگرسیون لگاریتمی (logarithmic regression) در ماه فوریه اعلام کرد که قیمت بیتکوین تا پایان سال 2023 شش رقمی خواهد شد.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *