قیمت بیت کوین به زیر ۴۰ هزار دلار سقوط کرد

تحلیل قیمت بیت کوین: قیمت بیت کوین به زیر 40 هزار دلار سقوط کرد | همتاپی

میانگین متحرک 200 روزه به طور چشمگیری مانع افزایش قیمت اخیر شده است و قیمت بیت کوین را به طور چشمگیری کاهش داده است، این وضعیت ممکن است برای سرمایه‌گذاران فرصتی برای خرید بیت کوین به نظر برسد، به خصوص اگر آنها این کاهش قیمت را به عنوان یک اصلاح موقتی و فرصتی برای ورود به بازار در قیمت‌های پایین‌تر تلقی کنند.

در حال حاضر فروشندگان کنترل بازار را در دست دارند و قیمت بیتکوین با یک مومنتوم قوی در حال کاهش است. این کاهش قیمت منجر به کاهش به زیر میانگین متحرک 50 روزه و 100 روزه شد.

تحلیل تکنیکال نمودار روزانه بیت کوین

نمودار تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین نشان می‌دهد، مناطق تقاضای 37 هزار دلار و 34 هزار دلار سطوح بعدی حمایت قیمت بیت کوین هستند. چنانچه قیمت بیتکوین در سطح حمایت اصلی کوتاه مدت در 37 هزار دلار حفظ شود، می‌تواند روند صعودی خود را به سمت سطح مقاومت قابل توجه در 45 هزار دلار از سر بگیرد. عدم حفظ قیمت بیت کوین در این سطح، احتمالاً منجر به توقف آن در منطقه تقاضای کلیدی 33 هزار دلاری خواهد شد.

نمودار یک روزه قیمت بیت کوین به تتر | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار یک روزه قیمت بیتکوین به تتر. منبع: تریدینگ ویو 

تحلیل تکنیکال نمودار چهار ساعته بیت کوین

این نمودار نشان می‌دهد که قیمت بیتکوین در بازه زمانی 4 ساعته، الگوی پرچم ادامه دهنده نزولی را تشکیل داده است. در این اصلاح قیمت، بیتکوین پس از رسیدن به خط روند بالا برای سومین بار رد شد و یک رالی نزولی را آغاز کرد که بدون شک نشانه بدی برای قیمت بیتکوین در میان مدت است و چنانچه قیمت بیتکوین به زیر خط روند پایین‌تر سقوط کند، یک حرکت نزولی گسترده دور از انتظار نیست.

در حال حاضر، قیمت بیت کوین در سه محدوده در نوسان است. اولین مورد، محدوده 37 تا 42 هزار دلار است که بیت کوین قبلاً وارد این بازه شده است و احتمالاً برای مدتی در آن باقی خواهد ماند. دومین مورد، محدوده 34 تا 37 هزار دلار و سومین مورد محدوده 42 تا 45 هزار دلار است. با توجه به وضعیت فعلی بازار و ترس حاکم بر آن، انتظار می‌رود که قیمت بیتکوین، در میان مدت، در این سه محدوده قیمتی حفظ و تثبیت شود.

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین به تتر در بایننس | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین به تتر در بایننس. منبع: تردینگ ویو

تحلیل احساسات بازار با استفاده از نرخ‌های تأمین مالی

نرخ‌های تأمین مالی (Funding rates) یکی از محبوب‌ترین شاخص‌ها برای تجزیه و تحلیل احساسات بازار آتی دائمی است. در چند هفته گذشته، این معیار مقادیر مثبتی را نشان می‌دهد، زیرا خرس‌ها در طول این رالی قیمت به 48 هزار دلار از بازار حذف شدند.

این مقادیر مثبت نشان‌دهنده احساسات صعودی در میان معامله‌گران آتی و تسلط گاوها بر بازار است. با این حال، پس از افت اخیر قیمت بیت کوین، نرخ‌های تأمین مالی پس از مدتی مجدداً مقادیر منفی را نشان داده‌اند. گاوهای تهاجمی از بازار حذف می‌شوند و خرس‌ها به بازار باز می‌گردند. این احساسات منفی می‌تواند شروع دور دوم تسلیم شدن (capitulation) در بازار آتی باشد و چنانچه بازار نقدی/ اسپات مارکت (spot market) نتواند با فشار فروش بازار مشتقات مقابله کند، سبب کاهش قیمت‌ها خواهد شد.

نرخ های تأمین مالی. تمامی صرافی‌ها | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نرخ های تأمین مالی. تمامی صرافی‌ها. منبع: کریپتوکوانت

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *