فاندامنتال‌های قوی می‌توانند قیمت اتریوم را به ۱۰,۰۰۰ دلار افزایش دهند

فاندامنتال‌های قوی می‌توانند قیمت اتریوم را به 10,000 دلار افزایش دهند | همتاپی

 قیمت اتریوم ممکن است به 10,000 دلار و بیشتر از آن برسد، زیرا این شبکه، رشد گسترده‌­ای را از بازارهای پررونق مانند DeFi و NFT داشته است.

یکی از تحلیلگران محبوب رمزارزها معتقد است، فاندامنتال اتریوم و استفاده از شبکه اتریوم، قیمت رمز ارز بومی این شبکه (ETH) را به یک محدوده قیمتی پنج رقمی می‌­رساند. اگرچه این افزایش احتمالیِ هشت برابری از موقعیت کنونی برای بعضی‌ها دور از ذهن به نظر می‌­رسد، اما استراتژیست­‌های Fundstrat، اخیراً پیش­‌بینی مشابهی را ارائه داده­‌اند. 

 

فاندامنتال‌های اتریوم، فرصت رسیدن قیمت اتر را به 10,000  دلار افزایش می‌­دهند

رمز ارز بومی اتریوم در چند ماه گذشته عملکرد بسیار خوبی داشته است. در سال 2020، پس از کسب سود حدود 500٪، به عنوان دومین دارایی بزرگ دیجیتال با رقم بالایی وارد سال جدید شد و تاکنون به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی بیش از 1,475 دلار رسیده است.

اگرچه دارایی آن چند صد دلار برگشت داشته است، الکس ساندرز (Alex Saunders)، تحلیلگر محبوب رمزارزها، کاملا به پتانسیل بلند مدت اتر اعتقاد دارد. در واقع، وی افزایش 8 برابری تا 10,000 دلار را به عنوان یک هدف واقع‌بینانه در نظر می‌­گیرد.

ساندرز دلایل مختلفی را برای حمایت از پیش­‌بینی خوش­بینانه خود بیان کرد. برخی از دلایل وی روند افزایشی استفاده از شبکه اتریوم را برجسته می­‌کنند، زیرا بلاک ­چین اتریو‌م، در زمینه­‌های پر رونقی مانند DeFi ، NFT، DAO و موارد دیگر فناوری پایه محسوب می‌شود.

وی افزود شبکه اتریوم از نظر تراکنش­‌ها از شبکه بیت کوین بسیار پیشی گرفته است. داده­‌های شبکه نشان می‌­دهد که تعداد معاملات روزانه اولین بلاک­ چین دنیا (BTC) در حدود 300,000 مورد است. در حالی که تعداد معاملات اتریوم به بیش از یک میلیون افزایش داشته است. 

نمودار تراکنش‌های اتریوم. منبع: اتراسکن.

نمودار تراکنش‌های اتریوم. منبع: اتراسکن.

همچنین، ساندرز بر تاثیر راه‌­اندازی اتریوم 2.0 که مدت­ها قبل پیش‌بینی شده بود، نیز تأکید کرد. این به روزرسانی، که به معنای انتقال شبکه از الگوریتم اثبات کار به اثبات سهام است، اکنون آغاز شده و حتما در چند سال آینده تکمیل می‌شود.

این تغییر باعث می‌­شود سهامداران اتر بازدهی حدود 5 تا 15٪ داشته باشند. به همین ترتیب، سرمایه­‌گذاران برای قفل کردن دارایی‌­های خود انگیزه بیشتری خواهند داشت. این امر باعث کاهش عرضه جاری شده و از لحاظ تئوری می‌­تواند قیمت اتر را افزایش دهد. 

استراتژیست‌­ها بر افزایش قیمت اتریو‌م تایید می‌­کنند

افزایش قیمت هر کوین ETH به 10,000 دلار به این معنی است که باید 700 درصد دیگر به ارزش آن اضافه شود. اگرچه اکنون این دید کاملاً خوش‌بینانه به نظر می‌­رسد، اما این رمز ارز افزایش­‌های مشابهی را نیز از خود نشان داده است.

همچنین، استراتژیست‌­های شرکت مشاوران جهانی Fundstrat، همین قیمت را برای طولانی مدت پیش‌بینی می‌کنند. خبرگزاری کریپتوپوتیتو اخیراً گزارش داده است که دیوید گریندر (David Grinder)، تحلیلگر ارشد، همان مبانی ساندرز را بیان کرده و اتر را به عنوان بهترین نوع ریسک به پاداش در سرمایه­‌گذاری رمزارزها توصیف کرده است. اگرچه او هشدار داد که ارتقا شبکه اتریوم 2.0 می­‌تواند منجر به کند شدن این روند شود، اما استراتژیست‌­های Fundstrat همچنان به روند صعودی این دارایی اذعان دارند. آنها ادعا می‌کنند در طول این دوره‌­ی گاوی قیمت این رمز ارز می‌­تواند به 10,500 دلار برسد.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *