قیمت اتریوم با نزدیک شدن به بالاترین رقم تاریخ خود از ۱,۲۰۰ دلار گذشت

قیمت اتریوم با نزدیک شدن به بالاترین رقم تاریخ خود از 1200 دلار گذشت | همتاپی

قیمت اتریوم، طی مدت کوتاهی از 737 دلار به 1,200 دلار رسیده است. آیا قیمت اتریوم از بالاترین قیمت تاریخ خود فراتر خواهد رفت و یا یک اصلاح قیمت در راه است؟

اتریوم نیز مانند رمز ارزهای دیگر روند صعودی داشته است. در حال حاضر، معامله‌گران درصدد افزایش قیمت اتریوم به بالاتر از 1,215 دلار برای هر کوین هستند. این دومین کندل گاوی (bullish candle) است که تاکنون برای قیمت اتریو‌م از زمان بالاترین قیمت تاریخ آن (1,400 دلار) در این ناحیه ثبت شده است.

اتریوم تنها در تاریخ 27 ژانویه 2018 از این حد فراتر رفت. در آن زمان، یک اصلاح قیمت ناموفق، افت قیمت شدیدی را در تاریخ بازار اتریوم در پی داشت.

اما در حال حاضر اوضاع تغییر کرده است. معامله‌گران و سرمایه‌گذاران خوش‌بین تحت تأثیر حرکت مثبت بیت کوین قرار گرفته‌اند و در نتیجه شاهد روند صعودی برای این رمزارز از اوایل سال 2020، بوده‌ایم.

با این حال، از آغاز سال جدید میلادی شاهد رونق این آلتکوین مهم در بازار از نظر عملکرد قیمت می‌باشیم.

رشد بازار اتریوم تصاعدی بوده است، بطوریکه در کمتر از یک هفته، از 737 دلار در هر کوین به قیمت فعلی آن (1,215) رسید. این امر برای گروهی از دیجن‌های دیفای (DeFi degens- افرادی که از درون سیستم باعث افزایش قیمت رمزارزها می‌شوند) نسبتاً قابل قبول است.

اگرچه شاخص قدرت نسبی (RSI) در سطح بسیار بالایی قرار دارد، شاخص‌های تکنیکال حاکی از آن است که هنوز فضای کافی برای رشد اتریوم وجود دارد. RSI بالا نشان می‌دهد که در حال حاضر معامله‌گران برای خرید این رمز ارز هجوم آورده‌اند. این موضوع می‌تواند حاکی از آن باشد که آنها می‌خواهند در آینده آن را بفروشند و بنابراین انتظار کاهش قیمت نیز وجود دارد. در اینجا، دلیل احتیاط برخی از معامله‌گران روشن می‌شود. بطوری که، تریدرهای معالات آتی (futures traders) هنوز در انجام معاملات مردد هستند.

علاوه بر نمودارها، نشانه‌های دیگری نیز برای رشد قیمت اتریوم وجود دارد. راه‌اندازی به موقع اتریوم 2.0، عملکرد توسعه‌دهندگان و احتمال رشد کل اکوسیستم را تضمین می‌کند. از نظر انتظارات بازار، این نقطه عطف با هاوینگ بیت کوین که هر چهار سال یک بار برای کنترل نرخ تورم ارز رخ می‌دهد، قابل مقایسه است.

به همین ترتیب، تحولات در امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای صورت مختصر مجموعه‌ای از خدمات مالی نظیر به نظیر، غیرحضانتی (non-custodial) و موافقت قانون‌گذاران فدرال ایالات متحده در خصوص استیبل‌کوین‌ها، ممکن است همچنان در به رسمیت شناختن اتریوم به عنوان جایگزین مناسب بیت کوین از نظر سرمایه‌گذاری‌های نهادی، کمک‌کننده باشد.

در حال حاضر تمایلات بازار اتریوم بهتر از همیشه عمل می‌کند و روند جستجو در گوگل حاکی از آن است که سود حاصل از این دارایی در بالاترین سطح خود قرار دارد.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *