قدرت خرید بالای استیبل کوین‌ها عامل افزایش قیمت بیت کوین در بازار سهام

قدرت خرید بالای استیبل کوین‌ها عامل افزایش قیمت بیت کوین در بازار سهام

این روزها ارزهای دیجیتال پایدار (stablecoins) پانزده برابر بیت کوین در اوایل سال 2018 خریداری می‌شوند. این موضوع اگر همچنان به رشد خود ادامه دهد می‌تواند دلیلی برای افزایش قیمت در بازار سهام باشد.

ارزهای دیجیتال با قیمت ثابت تا به حال قدرت خرید بیشتری نسبت به اکنون نداشته‌اند.

گلس نود (Glassnode) نسبت ارز دیجیتال ثابت (SSR) را دنبال می‌کند که این میزان با تقسیم سرمایه بازار بیت کوین (BTC) بر سرمایه بازار تمام استیبل کوین های اصلی محاسبه می‌شود. SSR پایین نشان می‌دهد که استیبل کوین‌ها قدرت خرید بالاتری دارند به طوری که ادعا شرکت می‌تواند به عنوان یک علامت مهم و تاثیرگذار تعبیر شود.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

SSR = سرمایه بازار بیتکوین/ سرمایه بازار استیبلکوین‌ها

SSR، قیمت بیت کوین و سرمایه در بازار. منبع: گلس نود

SSR، قیمت بیت کوین و سرمایه در بازار. منبع: گلس نود

این نسبت هم اکنون مقداری بالاتر از 15 را نشان می‌دهد. به این معنی که به صورت تئوری ارزهای دیجیتال پایدار به طور تقریبی یک پانزدهم تمام بیت کوین‌ها را خریداری می‌کنند. به عنوان مثال، در مارس سال 2018 این مقدار روی 88 قرار داشت. بنابراین در بیش از دو سال قدرت خرید ارزهای دیجیتال پایدار بیش از 6 برابر شده است.

افزایش استیبل کوین‌ها و رکود بیتکوین

از آنجا که این نسبت دارای دو مؤلفه است، کدامیک تاثیر بیشتری بر این تغییر شدید داشته‌اند؟ با نگاهی به نمودار، کاملاً مشخص می‌شود که تغییر اساسی بیشتر ناشی از رشد ارزهای دیجیتال با قیمت ثابت می‌باشد. سرمایه بازار بیت کوین در آن زمان 195 میلیارد دلار بود و در حال حاضر عدد 171 میلیارد را می‌توان مشاهده کرد که نشان‌دهنده کاهش 12 درصدی می‌باشد. در همین حال، جمع مبلغ سرمایه ارزهای دیجیتال با قیمت ثابت از 2.2 میلیارد دلار به 11 میلیارد دلار یا 500٪ رشد رسیده است.

ارز‌های دیجیتال یک وسیله راحت برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ایجاد کرده‌اند. در واقع این امکان را به ‌آنها می‌دهند تا بتوانند دارایی‌های رمزنگاری شده خود را بدون نیاز به پول و خروج از اکوسیستم رمز نگاری شده در دارایی‌های با قیمت ثابت قرار دهند. در یک مطالعه جدید نشان داده شده است صرافی‌هایی که از جفت ارز بیت کوین- تتر (BTC/USDT) پشتیبانی می‌کنند معاملات سنگین‌تری (whale trades) را نسبت به صرافی‌هایی که از جفت ارز بیت کوین به دلار (BTC/USD) پشتیبانی می‌کنند، ثبت کرده‌اند.

اگرچه سرمایه بازار ارزهای دیجیتال‌ با قیمت ثابت به سرعت در حال افزایش است، اما قیمت بیتکوین هم قدم با آنها پیش نرفته است. رابطه بین نسبت تامین و قیمت بیت کوین در روزهای نزدیک به پنجشنبه سیاه (Black Thursday) شکسته شده است. اینکه رشد استیبل کوین‌ها همچنان در روند صعودی خود ادامه هنوز مشخص نیست. با این حال، هر زمان این اتفاق صورت بگیرد، بلوغ فضای استیبل کوین‌ها باید سازوکار‌های کارآمدتری را برای فعالان بازار خود فراهم نماید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش ارز دیجیتال صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *