طرح برق امید، خبر خوشی برای استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال است

طرح برق امید، خبر خوشی برای استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال است | همتاپی

محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل شرکت توانیر طرح برق امید را مناسب برای توسعه صرفه‌جویی در کشور و فرصتی برای استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال در کشور دانست.

وی با اشاره به اینکه برای مشتریان برق در تمام دنیا سیاست‌های تشویقی و تنبیهی تعیین می‌شود گفت:

در وزارت نیرو بر اساس تجربه سال‌های گذشته، سیاست‌های تشویقی بکار گرفته شد و در همین راستا برای صنایع و کشاورزان پاداش‌هایی اختصاص یافت که در صورت جابه‌جایی بار مصرفی خود (در ساعت‌های گرم ۴ ماه خرداد تا شهریور) از این پاداش‌ها بهره‌مند می‌شوند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

سال گذشته صنایع مختلف کشور حدود 350 میلیارد تومان به عنوان پاداش طرح‌های تشویقی دریافت کرده‌اند؛ کشاورزان نیز با همکاری در طرح‌های تشویقی و در صورتی که در ۴ ساعت گرم روز برق مصرف نکنند، حدود ۲۰ ساعت برق رایگان به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. متولی زاده افزود: با اجرای همین طرح‌ها، پیک مصرف برق در دو سال متوالی تنها با یک درصد رشد و بدون مشکل سپری شد.

مدیرعامل توانیر در مورد طرح برق امید خاطر نشان کرد:

طرح برق امید فرصت خوبی را برای توسعه صرفه‌جویی در کشور ایجاد خواهد کرد و حتی می‌تواند باعث رونق صنایع و به‌کارگیری برق صرفه‌جویی شده حاصل از این طرح در استخراج ارزهای دیجیتال شود. این طرح مخصوص مشترکان خانگی است و الگوهای آن نیز از عملکرد خود مردم در سال‌های گذشته استخراج شده است. به طور متوسط در کل کشور حدود ۳۰ درصد از مشترکان برق در محدوده کم‌مصرف، ۱۵ درصد پرمصرف و ۵۵ درصد در محدوده خوش مصرف هستند، اما این تقسیم‌بندی ارتباطی به محدوده جغرافیایی یا درآمد خانوار ندارد بلکه بر اساس میزان مصرف برق آن‌ها شکل گرفته است.

متولی زاده با بیان اینکه در طرح برق امید برای مشترکینی که برق کمتری مصرف می‌کنند تخفیف صددرصدی لحاظ خواهد شد، افزود:

به طور معمول بیشترین میزان مصرف برق در خانوارها به یخچال، سیستم روشنایی و وسایل صوتی و تصویری تعلق دارد و در صورتی که خانوارها نحوه استفاده بهینه از این وسایل را رعایت کنند، می‌توانند در گروه کم‌مصرف‌ها قرار گرفته و از تخفیف مذکور بهره‌مند شوند.

ایشان با اشاره به اینکه در حال حاضر میانگین مصرف برق مشترکان خانگی در ایران حدود ۱۵۷ کیلووات ساعت در ماه است خاطر نشان کرد:

مشترکانی با این میزان مصرف در گروه‌های خوش مصرف طبقه‌بندی می‌شوند اما مشترکانی که تا ۱۰۰ کیلووات ساعت مصرف داشته باشند، می‌توانند با تخفیف صد درصدی بهای برق بهره‌مند شوند.

متولی زاده با اشاره به اینکه طرح برق امید، برای همه طبقات مصرف برق قابل استفاده است اضافه کرد:

با توجه به این که تعرفه‌های برق پلکانی است، حتی مشترکان پرمصرف نیز می‌توانند با رعایت نکات مدیریت مصرفی، از افزایش مصرف برق جلوگیری کنند و با ورود به طبقه خوش مصرف‌ها، بهای کمتری برای برق بپردازند.

وی خاطر نشان کرد در طرح برق امید تا زمانیکه مشترکان مصرف خود را در محدوده الگوهای تعیین شده نگه دارند از این تخفیف صد در صدی برخوردار خواهند بود افزود:

تا پایان مهرماه برای مشترکان پیامک‌هایی ارسال خواهد شد که نسبت به گروه مصرفی که در آن قرار گرفته‌اند، آگاهی پیدا کنند و البته با آموزش‌های مستمر، سعی خواهد شد راهکارهای تغییر و کاهش پله مصرفی هم ارائه شود.

وی از طرح برق امید را فرصت خوبی برای فعال شدن شرکت‌های استارتاپی و فرصتی برای استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال در کشور یاد کرد و در ادامه افزود:

با توجه به قوانین و مصوبه‌های جدید، شرکت‌های استارتاپ می‌توانند با سرمایه‌گذاری در کاهش برق مصرفی مشترکان خانگی، از میزان برق صرفه‌جویی برای استخراج رمز ارز بهره بگیرند که باعث کاهش هزینه‌های استخراج این نوع ارز نیز خواهد شد.

متولی زاده در پایان با اظهار امیدواری خاطر نشان کرد:

با همکاری وزارت آموزش و پرورش، شبکه‌های شاد و تلویزیون بتوانیم ضمن آموزش نکات و راهکارهای بهینه‌سازی مصرف برق، از طریق آنان خانواده‌ها را نیز برای رسیدن به این اهداف کمک کنیم.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *