واکنش رییس بانک مرکزی به شایعات مسدودسازی درگاه‌های بانکی صرافی‌های ارز دیجیتال

واکنش رییس بانک مرکزی به شایعات مسدودسازی درگاه‌های بانکی صرافی‌های ارز دیجیتال | همتاپی

رییس بانک مرکزی در واکنش به اخبار منتشر شده در خصوص مسدودسازی درگاه‌های بانکی صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران  اعلام کرد: بانک مرکزی تا زمان ترسیم نقشه راه، هیچ اقدام شتابزده‌ای انجام نخواهد داد.

به گزارش همتاپی، به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، دکتر همتی در مورد استخراج ارزهای دیجیتال در کشور خاطر نشان کرد: در خصوص استخراج ارزهای دیجیتال در داخل کشور تکلیف کاملا روشن است. می‌توان از ارزهای دیجیتال برای واردات کالا به داخل کشور استفاده کرد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

به گفته عالی ترین مقام بانک مرکزی، مدیریت و تنظیم‌گری خرید و فروش ارزهای دیجیتال به بررسی همه جانبه، جامع و منسجم نیاز دارد. به عقیده ایشان قبل از هر اقدام سلبی یا تسهیل گری لازم است هماهنگی‌های لازم بین همه عوامل و ذینفعان انجام شود.

در ادامه دکتر همتی با بیان اینکه بانک مرکزی در این خصوص منفعلانه عمل نکرده است، افزود:

برخلاف شایعات و اخبار منتشر شده، بانک مرکزی به هیچ عنوان در حوزه ارزهای دیجیتال منفعل نبوده و برای ترسیم نقشه جامع مدیریت فضای فعلی، ضمن رایزنی با حوزه‌های مختلف حاکمیت و دولت در راستای تبیین راهبرد کلان کشور در مواجهه با پدیده رمزارزها، اقدام موثری را با همکاری مرکز ملی فضای مجازی انجام داده و امیدواریم بتوانیم با ایجاد الگوی فکری و ذهنی یکسان در بدنه اجرایی و تقنینی کشور، شرایط بهینه‌ای را برای کشور عزیزمان مهیا کنیم و قطعاً در این راه نقش مجلس در تنظیم قوانین مربوطه بسیار پررنگ و مهم است.

رییس بانک مرکزی در پایان این گفت و گو اظهار داشت: بانک مرکزی تا زمانی که نقشه راه این حوزه ترسیم نشود، هیچ اقدام شتابزده‌ای در رابطه با مسدودسازی درگاه‌های بانکی صرافی‌های ارز دیجیتال که این روزها شایعه شده است، انجام نخواهد داد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش تتر صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *