پیش بینی قیمت بیت کوین: بررسی سناریوهای نزولی و صعودی 

پیش بینی قیمت بیت کوین: بررسی سناریوهای نزولی و صعودی

پس از یک هفته سخت، قیمت بیت کوین به آرامی در حال بهبود است. قیمت این ارز دیجیتال از آخرین باری که به اوج جدیدی دست یافت (نوامبر 2021)، حدود 50 درصد کاهش پیدا کرده است.

در این مقاله تجزیه و تحلیل دو سناریو احتمالی آینده قیمت بیتکوین را از بعد تحلیل تکنیکال مورد بحث قرار خواهیم داد. 

تحلیل روزانه قیمت بیتکوین: بررسی سناریوهای محتمل

با نگاهی به نمودار روزانه قیمت بیتکوین، متوجه می‌شویم که قیمت بیتکوین از آخرین باری که با اصلاح شدید مواجه شد و به زیر 33 هزار دلار سقوط کرد، در حال بهبود است.

براساس نمودارهای تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین، بیت کوین در حال حاضر زیر دو ناحیه مقاومت بحرانی قرار دارد. اولین مقاومت، خط روند نزولی آبی است که قیمت را هر بار که بیت کوین تلاش می‌کند از آن عبور کند، کاهش می‌دهد و منطقه دوم محدوده‌ای است که با رنگ قرمز بین 39 تا 41 هزار دلار مشخص شده است.

از سوی دیگر، شاخص قدرت نسبی (RSI) روزانه از مقاومت با شیب کم چندماهه خارج شده است. گفتنی است که این دو شکست منجر به حرکت‌های صعودی بزرگی در سال گذشته شده بودند.

در نتیجه، دو سناریو محتمل عبارتند از:

1- شکست از خط روند نزولی و ناحیه قرمز (در حدود منطقه 40 هزار دلار)، مدتی تثبیت قیمت در بالای منطقه، ایجاد یک عقب‌نشینی به سمت مقاومت و آغاز رالی صعودی قیمت به کانال 50 تا 60 هزار دلار.

2- ریجکت شدن از سوی خط روند و ناحیه مقاومت افقی، و تشکیل یک سقف جدید پایین‌تر برای تأیید روند نزولی، سپس کاهش به سطوح پایین‌تر قیمت و آزمایش نواحی حمایتی برای ایجاد یک کف محلی جدید.

نمودار قیمت بیت کوین به دلار | همتاپی

نمودار قیمت بیت کوین به دلار. منبع: تریدینگ ویو

تحلیل کوتاه مدت قیمت بیت کوین

همان‌طور که در نمودار زیر نشان داده شده است، قیمت بیت کوین دارای سطوح مقاومت چندگانه در بازه‌های زمانی پایین‌تر (LTF) می‌باشد. قیمت در این کانال، سقف‌ها و کف‌های پایین‌تری تشکیل داده است.

بیت کوین اکنون زیر خط متحرک میانگین 100 روزه و خط روند بالایی کانال خرید و فروش می‌شود. در نتیجه، اگر قرار است بازار به عقب بازگردد و یک رالی جدید صعودی را آغاز کند، باید از خط روند خارج شود و یک سقف بالاتر (higher high) جدید را تکمیل کند، همان‌طور که در مسیر سبز نشان داده شده است.

سناریوی دیگر این است که قیمت بیت کوین خط روند را لمس می‌کند، یک سقف پایین‌تر (lower high) جدید ثبت کرده و سپس در مسیر خود برای آزمایش مجدد سطوح پایین تر قیمت (مسیر قرمز) ریجکت می‌شود.

 نمودار قیمت بیت کوین | همتاپی

نمودار قیمت بیتکوین. منبع: تریدینگ ویو

افزایش موجودی استیبل کوین‌ها در صرافی‌های ارز دیجیتال

نمودار زیر شامل قیمت بیت کوین و میانگین متحرک 7 روزه جریان استیبل کوین‌ها می‌باشد.

همانطور که مشاهده می‌کنید، طی چند روز گذشته افزایش قابل توجهی در حجم استیبل کوین‌های سپرده‌ گذاری در صرافی‌های ارز دیجیتال وجود داشته است.

آخرین باری که شاهد چنین افزایش شدیدی در این معیار بودیم، در ماه می 2021 بود که پس از سقوط بیت کوین به محدوده 30 هزار دلار صورت گرفت. این حجم از نقدینگی نشان می‌دهد که صرافی‌ها خود را برای فشار خرید و فروش بیت کوین در زمان افت قیمت‌ها آماده می‌کنند. با این حال، مراحل انباشت پس از سقوط‌های بزرگ بازار ارزهای دیجیتال معمولاً مدتی طول می‌کشد. بنابراین، ممکن است مانند سال گذشته، چند هفته یا حتی ماه‌ها طول بکشد تا افزایش قیمت اتفاق بیفتد.

افزایش موجودی استیبل کوین‌های صرافی‌های ارز دیجیتال | همتاپی

افزایش موجودی استیبل کوین‌های صرافی‌های ارز دیجیتال. منبع: تردینگ ویو

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل بیت کوین مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *