چه زمانی روند صعودی قیمت بیت کوین و اتریوم آغاز خواهد شد؟

چه زمانی روند صعودی قیمت بیت کوین و اتریوم آغاز خواهد شد؟ | همتاپی

بازار ارزهای دیجیتال دیروز نیز همچنان قرمز رنگ بود. بیتکوین در روز گذشته با ۱.۳ درصد کاهش، به زیر ۴۰ هزار دلار سقوط کرد. قیمت اتریوم نیز کاهشی 5.3 درصدی داشت و نمودار دیگر توکن‌ها هم همین روند را دنبال کردند. ریپل اما با 5.3 درصد افزایش، برخلاف روند بازار عمل کرد.

جاستین بنت (Jastin Bennett)، تحلیلگر دنیای ارزهای دیجیتال، در بررسی عملکرد اخیر نمودار تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین و اتریوم، به دنبال محدوده‌هایی است که این دو برای تأیید شکست کانال و آغاز روند صعودی، باید به آن‌ها برسند.

 

تحلیل قیمت بیت کوین

بنت در جدیدترین نسخه خبرنامه کریپتوآکادمی (Cryptocademy) خود ادعا می‌کند که اگر قیمت بیت کوین بتواند سطح حمایت 40,000 دلاری را حفظ کند، ممکن است قیمت آن به 50,000 دلار برسد.

وی می‌گوید به نظر می‌رسد قیمت بیت کوین پس از بازگشت از سطح حمایت 42,000 دلاری در این هفته، در وضعیت خوبی قرار دارد و این به شرطی است که بتواند محدوده حمایت را بالای 40,000 دلار حفظ کند.

برای تأیید شکست کانال و آغاز روند صعودی برای محدوده صعودی 50,000 دلاری، خریداران باید می‌توانستند کندل روزانه را روی قیمت 46,000 دلار، ببندند. از آن جایی که نقطه باز شدن کندل سالانه روی قیمت 46,200 دلار بوده، بنابراین این مسئله می‌توانست عامل مهمی برای قیمت بیتکوین باشد.

من معتقدم تا زمانی که قیمت بیتکوین بالای 40,000 دلار باشد، به روند رو به رشد خود ادامه خواهد داد.

در زمان نگارش این مقاله، خرید و فروش بیت کوین با قیمت 39,964 دلار انجام می‌شد. نزدیک‌ترین نقطه مقاومت آن روی قیمت 40,000 دلار بوده و نقطه حمایت آن نیز روی قیمت 38,000 دلار است و اگر از این محدوده حمایت پایین‌تر بیاید، قیمت آن تا 32,000 دلار نیز سقوط خواهد کرد.

تحلیل قیمت اتریو‌م

بنت سپس به سراغ تحلیل و پیش بینی قیمت اتریوم رفت که نمودار آن از ماه نوامبر گذشته، روندی نزولی داشته است.

اتریوم با روند ثبت سقف‌های قیمتی که از ماه نوامبر تا کنون ادامه دارد، در تلاش برای خروج از کانال نزولی است.

در پی شکست جعلی که بازار در ماه ژانویه از خود نشان داد، تعجبی ندارد که ببینیم نمودار قیمت اتریوم به تتر، در مسیر دیگری قرار دارد.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

به گفته وی، قیمت اتریوم باید از دو خط مقاومت کلیدی عبور کند تا او متقاعد شود که اتریوم می‌تواند مجدداً به قیمت 3,600 دلار برسد، همان قیمتی که آخرین بار در تاریخ 5  ژانویه در میانه افت فاجعه بار قیمت آن به محدوده 3,400 دلار، مشاهده شد.

وی می‌گوید اگر قیمت بالای 3,120 دلار حفظ شود، متقاعد خواهد شد که قیمت اتریوم احتمالاً روند صعودی خود را حفظ خواهد کرد. همینطور اضافه کرد که باید دید آیا خریداران می‌توانند قیمت 3,280 دلار را در تلاش برای رسیدن به قیمت 3,600 دلار محقق کنند یا خیر.

در زمان نگارش این مقاله، اتر با قیمت 2,749 دلار خرید و فروش می‌شود و نزدیک‌ترین نقطه مقاومت روی 3,000 دلار و نقطه حمایت آن روی قیمت 2,159 دلار می‌باشد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *