مسکو قصد ندارد روس‌ها را از خرید ارزهای دیجیتال در خارج منع کند

مسکو قصد ندارد روس‌ها را از خرید ارزهای دیجیتال در خارج منع کند | همتاپی

یک مقام عالی رتبه دولت روسیه اعلام کرد که این کشور سیاست چین را در پیش نمی‌گیرد و قصد ندارد شهروندان خود را از خرید ارز های دیجیتال در صرافی‌های خارجی منع کند. با این که شهروندان روسیه امکان پرداخت با ارزهای دیجیتال در کشور خود را ندارند، اما استفاده از کیف پول‌های ارز دیجیتال در خارج از مرزهای روسیه بلامانع است.

روس‌ها می‌توانند ارزهای دیجیتال را در صرافی‌های خارجی خریداری کنند

الکسی موسیف (Alexey Moiseev)، معاون وزیر دارایی روسیه اعلام کرد که برخلاف دولت چین، مقامات مسکو قصد ندارند برای خرید ارزهای دیجیتال در صرافی‌های ارز دیجیتالِ مستقر در خارج از کشور محدودیت‌هایی را اعمال کنند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

وی این هفته در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت که پرداخت با استفاده از ارزهای دیجیتال در کشور روسیه ممنوع است، اما توضیح داد:

در عین حال، شهروندان روسیه می‌توانند [ارز دیجیتال] خریداری نمایند و از کیف‌پول ارز دیجیتال در خارج از فدراسیون روسیه استفاده کنند. این رویه احتمالاً به همین صورت می‌ماند، زیرا هنوز برنامه‌ای برای تغییر آن نداریم.

مویسف روز سه شنبه طی سخنرانی مربوط به دیجیتالی شدن بازارهای مالی در موسسه روابط بین‌الملل مسکو (MGIMO) تأکید کرد که روسیه اجازه نمی‌دهد ارزهای دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت در داخل این کشور استفاده شوند. به نقل از اینترفکس (Interfax)، این مقام دولتی اظهار داشت:

اکنون موضع ما این است که انجام عملیات با استفاده از ارز دیجیتال در قلمرو فدراسیون روسیه ممنوع شود.

وی در پاسخ به سوالات دانشجویان گفت که مجاز بودن پرداخت با ارزهای دیجیتال می‌تواند منجر به از دست دادن کنترل عرضه پول شود و همچنین تاکید کرد که این موضوع به حاکمیت مالی ختم می‌شود.

با این وجود، الکسی موسیف افزود که صرف‌نظر از این ممنوعیت، روس‌ها می‌توانند یک کیف پول ارز دیجیتال در خارج از کشور داشته باشند.

همچنین معاون وزیر دارایی تأکید کرد که بسیاری از اصطلاحات مالی جدید مانند ارزهای دیجیتال (digital currency) و اطلاعات بلاک‌چین (blockchain information) باید در قانون مدنی روسیه و سایر قوانین مربوطه تعریف شوند. وی در ادامه توضیح داد:

بدیهی است که بلاکچین جایگاه خود را به دست آورده است و در مواردی که به حقوق مساوی نیاز باشد، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

با این حال، اظهارات مویسف پس از بیانیه هفته گذشته آناتولی آکساکوف (Anatoly Aksakov)، رئیس کمیته بازار مالی پارلمان، بیان شد. وی اعلام کرد که قانون‌گذاران روسی در حال بررسی محدودیت‌های قانونی برای میزان پولی هستند که سرمایه‌گذاران فاقد صلاحیت می‌توانند در دارایی‌های ارز دیجیتال قرار دهند. آکساکوف معتقد است که این اقدامات برای محافظت از سرمایه‌گذاران خصوصی در روسیه لازم است، زیرا ارزهای دیجیتال سبب جذب میلیاردها دلار در سراسر جهان شده‌اند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *