سرمایه‌گذاران خرد نسبت به موسسات، بیت کوین بیشتری می‌خرند

سرمایه‌گذاران خرده فروش نسبت به موسسات، بیت کوین بیشتری می‌خرند | همتاپی

سرانجام در سه ماهه اول سال 2021، سرمایه‌گذاران خرد در خرید بیت کوین از موسسات پیشی گرفتند. آیا چک‌های محرک ایالات متحده باعث خرید بیشتر بیت‌‌ کوین شده است؟

تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری چند ملیتی JPMorgan Chase & Co مدعی شدند که سرمایه‌گذاران خرده فروش سرانجام توانستند بیت کوین زیادی خریداری کنند و از موسسات پیشی بگیرند. آنها با تجزیه و تحلیل داده‌های کارگزاری‌های مشهور خرده فروشی مانند اسکوئر (Square) و پی پل (PayPal)، به این نتیجه رسیدند که سرمایه‌گذاران کوچک و خرده فروش در این سه ماهه تاکنون نزدیک به 190,000 بیت‌ کوین خریداری کرده‌اند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

سرمایه‌گذاران خرد بیت کوین وارد صحنه شده‌اند

جامعه ارز دیجیتال ماه‌ها در تلاش بود تا بفهمد که سرمایه‌گذاران خرد بیت کوین چه زمانی وارد صحنه می‌شوند. به هر حال، این دارایی دیجیتال در اکتبر سال 2020 روند صعودی خود را شروع کرد، اما این امر بیشتر تحت تاثیر موسسات و شرکت‌های بزرگ بود.

در آن چند ماه، قیمت بیت کوین پس از خریدهای گسترده توسط شرکت‌های MicroStrategy ،Tesla ،MassMutual و غیره، تقریباً شش برابر افزایش یافت.

این افزایش چشمگیر سرانجام توجه عموم را نیز به خود ​​جلب کرد، و گزارش تحلیلگران جی پی مورگان (JPM) نیز تأیید کرد که خریداران خرد در واقع در سه ماهه اول سال 2021 بخش زیادی از بیت‌ کوین‌ها را خریده‌اند.

متخصصان به رهبری نیکولاس پانیگیرتزوگلو (Nikolaos Panigirtzoglou) به این نتیجه رسیدند که سرمایه‌گذاران کوچک و خرده فروش در این سه ماه از طریق شرکت‌های اسکوئر و پی پل 187,000 بیت‌ کوین خریدند. در عین حال، موسسات 173,000 بیت‌ کوین خریداری کرده‌اند، در حالی که در سه ماهه آخر سال 2020 موسسات بیش از 300,000 بیت‌‌ کوین خریده بودند. متخصصان این اعداد و ارقام را با بررسی تراکنش‌های بیت‌‌ کوین، جریان صندوق‌ها و اعلامیه شرکت‌ها جمع آوری کردند.

گرچه این گزارش تایید کرد که این نتیجه قطعی نیست، اما هنوز هم حاکی از آن است که پس از تسلط موسسات در اواخر سال گذشته، جریان بیت کوین متعادل‌تر شده است.

تعداد بیت کوین‌های خریداری شده در سه فصل اخیر | همتاپی

تعداد بیت کوین‌های خریداری شده در سه فصل اخیر. منبع: JPMorgan

آیا چک‌های محرک در خرید بیت کوین ادامه خواهد داشت؟

در این گزارش به خرید بیشتر بیت کوین توسط شهروندان آمریکایی با چک‌های محرک اخیر دولت نیز اشاره شده است. پس از آنکه رئیس جمهور جو بایدن در اوایل ماه مارس لایحه کمک جدید را امضا کرد، سرویس درآمد داخلی (IRS) گزارش داد که مردم از جمعه گذشته چک‌هایی به ارزش 1400 دلار دریافت کرده‌اند.

به نقل از مایک نووگراتز مدیر عامل شرکت Galaxy Investment Partners، جالب اینجاست که قیمت بیت کوین، دقیقاً در آخر هفته گذشته در یک رالی خرده فروشی به اوج قیمت جدیدی دست یافت.

پیش از این، بزرگترین صرافی کریپتو مستقر در ایالات متحده، کوین‌بیس (Coinbase)، تنها چند روز پس از دریافت وجوه توسط شهروندان آمریکایی در اواسط آوریل 2020، افزایش سپرده 1200 دلاری (مبلغ اولین چک‌های محرک) را شاهد بود.

اد مویا (Ed Moya)، تحلیلگر ارشد بازار شرکت Oanda، اظهار داشت: 

در روزهای همه‌گیری، بیتکوین برای بسیاری از تریدرهای خرده فروش ارزهای دیجیتال، به یک تجارت عادی و روزمره تبدیل شده بود. نوسان معاملات سهام Meme باعث نابودی خیلی‌ها شد، اما بیت کوین در یک روند صعودی شگفت‌آور باقی ماند و منفعت زیادی را برای دارندگان خود به ارمغان آورد. تریدرهای خرده فروش با آخرین آوازه NFT و دریافت چک‌های محرک  در حساب‌های بانکی خود دوباره انرژی گرفتند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم معاملات بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *