سرمایه‌گذاران نهادی از سرمایه‌گذاران بلندمدت بیت کوین می‌خرند 

در اواخر سال 2020 سرمایه‌گذاران نهادی از سرمایه‌گذاران بلند مدت بیت کوین خریدند 

بنا بر گزارش صرافی اوکی‌اکس (OKEx)، هنگامی که بیت کوین در اواخر سال 2020 به بالاترین حد خود رسید، هولدرهای بلندمدت بیت کوین‌های خود را به سرمایه‌گذاران نهادی فروختند.

همچنین، یک مقاله تحقیقاتی ارائه شده از سوی صرافی محبوب OKEx، افزایش قیمت بیت کوین را در پی عملکرد سرمایه‌گذاران سازمانی، در اواخر سال 2020 تایید کرد. در این سند آمده است که پاول تودور جونز (Paul Tudor Jones) در اواسط سال 2020، بیت کوین را به عنوان نقطه عطف تصویب نهادی معرفی کرد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

بازی بیت کوین تغییر کرده است

در اوایل ماه می سال گذشته که تاثیرات نامطلوب همه‌گیری کوید 19 در جهان شروع شد، بیت کوین نیز از سقوط اواسط ماه مارس رو به بهبود می‌رفت و برای هاوینگ (Halving) قریب الوقوع خود نیز آماده می‌شد. و همچنین اقتصاد جهانی حرکت بعدی خود را بررسی کرد.

در حالی که گمانه‌زنی‌هایی از سوی اکثر اعضای جامعه درباره قیمت‌گذاری این رویداد مطرح بود، یکی از مشهورترین و معتبرترین مدیران صندوق‌های پوشش ریسک ایالات متحده، به نام پل تودور جونز سوم (Paul Tudor Jones III)، چشم‌انداز معمول بازار را بیان کرد. این ابتکاری است که وی بارها در طول فعالیت طولانی مدت خود انجام داده است.

آنچه که سبب تمایز او می‌شد، تأیید بیت کوین بود. علاوه بر این، حتی پل تودور جونز اعتراف کرد برای مبارزه با تورم فزاینده ناشی از ابتکارات دولت‌ها در چاپ مقادیر زیاد ارزهای فیات در مدت زمان کوتاه، بیت کوین یا به قول خودش «اسب سریعتر» را خریداری کرده است.

اگرچه اظهارات وی در آن زمان توسط رسانه‌های مختلف گزارش شد، اما گزارش 2020 صرافی OKEx و شواهد موجود حاکی از آن است که تاثیر آنها بر اکوسیستم بیت کوین از آنچه دیگران انتظار داشتند، بیشتر بوده است.

صرافی OKEx با مشارکت منبع نظارت درون زنجیره Catallact اعلام کرد که درصد تراکنش‌های با ارزش 1000 بیت کوین را جدای از تراکنش‌های سرمایه‌گذاران و معامله‌گران خرده فروش طبقه‌بندی کرد. و اعلام کرد که این تراکنش‌ها در سال 2020 از 5٪ در ماه ژوئن به بیش از 45٪ در سپتامبر رسیده است.

اما پس از آن، تراکنش‌های درون زنجیره‌ای تا پایان سال اندکی افت داشتند، اما همچنان بالای 30٪ قرار دارند.

از بررسی داده‌های روی زنجیره‌ای به این نتیجه رسیدیم که پس از اعلام ورود پل تودور جونز، سرمایه‌گذاران نهادی واقعاً در حوزه بیت کوین سرمایه‌گذاری کردند و این امر تا پایان سال 2020 ادامه داشت.

هودلرها بیت کوین‌های خود را به موسسات فروختند

همانطور که در قسمت بالا توضیح داده شد، قیمت بیت کوین با سرمایه‌گذاری سازمان‌های نهادی در این حوزه به شدت افزایش یافت. در نهایت، بهای این رمزارز برای اولین بار از 20 هزار دلار گذشت و تا پایان سال گذشته به 30 هزار دلار نزدیک شد.

صرافی  OKEx دوره تراکنش‌های بیت کوین در بلاکچین بیت کوین را از ماه سپتامبر تا دسامبر مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید که بیشترین تعداد تراکنش‌ها مربوط به اواخر ماه اکتبر است.

به همین ترتیب، این شرکت معتقد است که سرمایه‌گذاران بلندمدت بیت کوین، معروف به «نهنگ‌های OG» با ورود بیت کوین به قیمت‌های جدید سود خود را برداشت کردند. از این رو، صرافی OKEx استدلال کرد که چنین سرمایه‌گذارانی کوین‌های خود را به موسسات فروخته‌اند:

با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران نهادی قیمت پیشنهادی خرید (bid) را در دفاتر سفارش (order book) اعلام کردند، دارندگان بلندمدت بیت کوین‌هایشان را به آنها فروختند.

علاوه بر این، تحقیقات نشان داد که خریدهای قابل ملاحظه موسسات باعث شد که استخراج‌کنندگان بیت کوین‌ نیز کوین‌های خود را به آنها بفروشند و با این کار به سود خوبی برسند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی  ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *