خروج ۱.۳ میلیارد دلار بیت کوین طی سه روز از صرافی‌های ارز دیجیتال

خروج 1.3 میلیارد دلار بیت کوین طی سه روز از صرافی‌های ارز دیجیتال | همتاپی

با وجود کاهش قیمت بیت کوین، داده‌‌ها نشان می‌دهد تنها طی 3 روز، 23000 واحد بیت کوین از صرافی‌های ارز دیجیتال خارج شده است.

 علیرغم اصلاحات قیمتی اخیر که باعث شد قیمت بیت کوین (BTC) تقریباً 20 درصد از ارزش خود را طی یک هفته از دست دهد، داده‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهد که بحران نقدینگی (بیت کوین) می‌تواند همچنان جدی باشد. تنها طی سه روز، صرافی‌های ارز دیجیتال شاهد خروج بیش از 23000 واحد بیت کوین به ارزش بیش از 1.3 میلیارد دلار بودند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

با وجود کاهش قیمت بیت کوین، آیا سرمایه گذاران در حال انباشت بیتکوین هستند؟

علی مارتینز (Ali Martinez)، تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال، با استناد به داده‌های موسسه تحلیلی گلسنود (Glassnode)، افزایش برداشت‌های اخیر بیت کوین از پلتفرم‌های معاملاتی را تشریح کرد.

داده‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهد که برداشت‌های اخیر بدون توجه به کاهش قیمت بیت کوین بوده و طی چند روز گذشته افزایش چشمگیری داشته است. براساس این داده‌ها روی هم رفته، بیش از 23000 کوین از صرافی‌ها خارج شده است و این اتفاق، با خرید 200 میلیون دلاری یکی از نهنگ‌های بیت کوین همزمان شده است! 

بیت کوین‌های موجود در صرافی‌های ارز دیجیتال | همتاپی

بیت کوین‌های موجود در صرافی‌های ارز دیجیتال. منبع: گلسنود

یکی از بزرگترین نهنگ‌های بیت کوین، دوباره خرید بیت کوین را از سر گرفته و از اصلاحات اخیر قیمتی این ارز دیجیتال به نفع خود استفاده کرده است. 

کل مبلغ خارج شده از تمامی صرافی‌های ارز دیجیتال همچنان به طور قابل توجهی بیشتر از خریدهای این نهنگ است، یعنی بسیاری از برداشت‌های صورت گرفته می‌تواند تراکنش‌های داخلی باشد نه لزوما خروج بیت از صرافی‌های ارز دیجیتال.

ذخایر بیت کوین موجود در تمام صرافی‌های ارز دیجیتال | همتاپی

ذخایر بیت کوین موجود در تمام صرافی‌های ارز دیجیتال. منبع: کریپتوکوانت

83 درصد سرمایه گذاران بیت کوین در سود به سر می‌برند

همانطور که در بالا ذکر شد، بزرگترین ارز دیجیتال دنیا، پس از اینکه به اوج قیمتی خود در 69000 دلار رسید، اصلاح قیمت گسترده‌ای را تجربه کرد. در حدود ده روز، بیت کوین 20 درصد از ارزش خود را از دست داد و صبح امروز به زیر 56000 دلار هم رسید.

طبعا تا حدی انتظار می‌رود که این اصلاحات به سرمایه گذاران و موقعیت آنها آسیب رسانده باشد اما اطلاعات بیشتر از موسسه تحلیلی گلسنود نشان داد که تنها 17٪ از کل عرضه بیت کوین در ضرر است، به این معنی که همچنان 83٪ از کل عرضه در سود باقی مانده است.

زمانی که بازار بیت کوین فروش زیادی را تجربه می‌کند، شاخص تغییر در عرضه سودآور نشان می‌دهد که چه تعداد کوین بالاتر از قیمت فعلی خریداری شده است.

از زمان اوج قیمتی بیت کوین (ATH)، تنها 17 درصد از عرضه بیت کوین در ضرر است و 83 درصد از عرضه همچنان در سود باقی مانده است.

درصد عرضه در سود بیت کوین | همتاپی

درصد عرضه در سود بیت کوین. منبع: گلسنود

با این حال، هولدرهای بلند مدت همچنان قصد فروش بیت کوین ندارند. طبق گفته‌های گلسنود چنین سرمایه گذارانی از فروش بیت کوین‌های خود شدیدا سر باز زده‌اند.

پس از اینکه کل بیت کوین‌های جمع‌آوری شده به 13.5 میلیون بیت کوین رسید، هولدرهای بلند مدت تنها 100000 بیت کوین در ماه گذشته عرضه کرده‌اند که 0.7 درصد از کل دارایی‌هایشان است.

گلسنود در ادامه افزود در حال حاضر تعداد خیلی کمی از هولدرهای بلند مدت در ضرر هستند.

با این وجود، گلسنود ادعا کرد که اکثر خریدهایی که در آخرین سقف صورت گرفته است از طرف دارندگان کوتاه مدت بوده و اکنون آنها با ضررهای بسیار جدی روبرو هستند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *