تحلیل بازار ارزهای دیجیتال: تقاضای نهادی برای بیت کوین و اتریوم کاهش یافته است

تقاضای نهادی برای بیت ­کوین و اتریوم کاهش یافته است

به نظر می‌­رسد کاتالیزور اولیه‌­ی روند صعودی بازار رمزارزها در سال 2021 در حال پایان است، زیرا تقاضای نهادی برای محصولات سرمایه­ گذاری مرتبط با بیت کوین کاهش یافته است.

تحقیقات انجام شده توسط شرکت تحلیلی رمزارزها، گلس­نود (Glassnode)، نشان داده است که تقاضای نهادی برای بیتکوین و اتریوم همچنان راکد باقی مانده است. دلیل این امر آن است که بازار بیت ­کوین کماکان در تلاش برای حفظ سطح پشتیبانی خود است، در حالی که فشار فروش نیز افزایش یافته است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

بر اساس این گزارش، یکی از بزرگترین فاکتورها در این قضیه، جریان یک طرفه دارایی‌­های رمزارز به سمت صندوق سرمایه­ گذاری تراست بیت کوین (GBTC) گری اسکیل (Grayscale) است. همچنین در این گزارش آمده است، معامله ­گران به دنبال گرفتن آربیتراژ از پریمیوم بالا در سال 2020 و اوایل سال 2021 بودند.

بیت کوین این هفته پشتیبانی خود را حفظ کرده است، اما احتمالاً یک تسلیم دیگر و فشار فروش از طرف ماینرها را در پیش خواهد داشت.

در ادامه‌­ی این گزارش آمده است که از ماه فوریه، نرخ محصول صندوق تراست بیت کوین گری اسکیل برعکس شده است و با نزول مداوم نسبت به ارزش خالص دارایی (NAV) معامله می‌­شود. نرخ محصول این شرکت در اواسط ماه مه، به بیشترین میزان نزول خود یعنی 21.23- درصد کاهش یافت. این افت پس از فروش یکباره­‌ی بازار همچنان ادامه داشت و در حال حاضر حدود 5- است.

مطالب بیشتر: کیف پول تراست والت چیست ؟

همچنین گلس­نود به خروج دو صندوق بزرگ BTC کانادایی و تغییر نرخ خالص در موجودی کوین‌­هایی که در صرافی کوین ­بیس (Coinbase) نگهداری می‌شود، اشاره کرد و نتیجه گرفت:

در میان مشاهدات پریمیوم صندوق تراست بیت کوین گری اسکیل (GBTC)، خروج خالص Purpose ETF وQBTC ETF ، و موجودی راکد کوین ­بیس (Coinbase)، به نظر می‌­رسد تقاضای نهادی تا حدودی راکد مانده است.

میزان خروج اتریوم (ETH) به بالاترین میزان رسیده است

در یک گزارش مرتبط توسط مدیر دارایی نهادی کوین ­شیرز (CoinShares)، آمده است که خروج بیت کوین در هفته گذشته کند شده است.

خروج کل بیت کوین در کل صندوق‌­ها به 1.3 میلیون دلار کاهش یافته است، در حالی که در هفته گذشته 89 میلیون دلار بوده است. در این گزارش اشاره شده است که برخی از صندوق‌­ها، مانند گری اسکیل (Grayscale)، شاهد ورودی جزئی بیت کوین بوده‌­اند که نشان‌دهنده تمایل متفاوت سرمایه ­گذاران در قبال بیتکوین می‌­باشد.

در حال حاضر، مجموع دارایی تحت مدیریت 30 میلیارد دلار است که 74 درصد یا 22.4 میلیارد دلار آن در گری ­اسکیل است.

 هفته‌ی گذشته، یک رکورد 50 میلیون دلاری، از محصولات سرمایه ­گذاری مبتنی بر اتریو‌م خارج شد.

رکود گسترده بازار که از اواسط ماه مه آغاز شده بود و 43.5 درصد از ارزش کل بازار را کاهش داد، منجر به خروج عمده از تمام محصولات سرمایه­ گذاری دارایی­‌های دیجیتال شد.

چهارمین هفته متوالی خروج در مجموع 44 میلیون دلار خروجی داشت.

 چشم انداز قیمت بیتکوین و اتر

به گزارش کوین‌ گیکو (CoinGecko) ، اکنون بیت کوین با قیمت 33,500 دلار معامله می‌شود. در اوایل هفته قیمت بیت کوین از پشتیبانی 30 هزار دلاری خود جهش داشت و مجددا شاخص خود را صعودی کرد، اما نتوانست پیشرفت چشمگیری نسبت به سطح فعلی داشته باشد.

اتریوم نیز با افزایش 7 درصدی در اوایل هفته، در 2,155 دلار  معامله شد و اکنون با افت اندکی در 2,111 دلار معامله می‌شود.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیتکوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *