بررسی نشانه‌های نگران‌کننده قیمت

تحلیل قیمت اتریوم: بررسی نشانه‌های نگران‌کننده قیمت | همتاپی

اتریوم (ETH) در آغاز هفته معاملاتی جدید، همچنان به روند صعودی خود ادامه داد. علی رغم اینکه اتریوم توانست مقاومت کلیدی 3,000 دلار را در هم بشکند اما برخی نشانه‌های نگران کننده در نمودارها معامله گران را سردرگم کرده است. بسیاری سوال می‌کنند آیا زمان خرید اتریوم فرا رسیده است؟

پس از شکستن مقاومت کلیدی 3000 دلاری در آخر هفته، اکنون قیمت اتر تحت تاثیر احساسات مثبت بازار به رهبری بیت کوین افزایش یافته است.

پس از یک هفته­ پرنوسان برای سود شرکت‌­های بزرگ فناوری، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده افزایش یافت. سرمایه­‌ گذاران با افزایش ریسک‌­پذیری، روی دارایی‌­های پرریسک‌­تر سرمایه ­‌گذاری کردند.

سطوح پشتیبانی کلیدی: 3,000 دلار، 2,805 دلار

سطوح مقاومت کلیدی: 3,400 دلار، 3,750 دلار

قیمت اتر‌یوم پس از رسیدن به 3,000 دلار، بدون این که نشان محکمی از حرکت به سطوح بالاتر داشته باشد، تا حدودی وضعیت خود را حفظ کرده است، با این حال، علیرغم تردید خریداران، قیمت اتر در صرافی بیت‌استمپ (Bitstamp) به 3,235 دلار رسید. سپس سطح 3,000 دلار به حمایت تبدیل شد و مقاومت کلیدی بعدی در 3,400 دلار شکل گرفت.

نمودار قیمت اتر‌یوم | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار قیمت اتر‌یوم. منبع: تردینگ ویو

تحلیل قیمت اتریوم با استفاده از اندیکاتورهای تکنیکال

حجم معاملات: با افزایش قیمت اتریوم، حجم معاملات 24 ساعته نیز نزدیک به 29 درصد افزایش یافت و به 13,091,072,039 دلار رسید. اگر وضعیت کلی بازار نزولی و یا وارد پولبک شود، قدرت اتریوم ضعیف به نظر می‌رسد و می‌تواند مجدداً به زیر 3,000 دلار سقوط کند.

شاخص قدرت نسبی: شاخص قدرت نسبی روزانه (RSI) به 60 واحد رسیده است و این نشان از وضعیت صعودی اتریوم دارد. خریداران باید این سطح را حفظ کنند، در غیر این صورت، قیمت اتریوم در برابر فشار فروش آسیب‌پذیر است.

MACD: با این که شاخص مکدی (MACD) روزانه صعودی است، اما هیستوگرام کاهش میزان حرکت (مومنتوم) را تأیید می‌کند. اگر هیستوگرام سقف پایین‌تری را ثبت کند، بهتر است آن را به عنوان یک هشدار در نظر بگیرید. اما در صورت ورود خریداران، این جریان می‌تواند به سرعت از بین برود.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم. منبع: تردینگ ویو

جهت‌گیری: جهت‌گیری فعلی قیمت اتریوم، صعودی است. با این حال، اتریوم با کاهش حجم معاملات روزانه و میزان حرکت، ضعیف به نظر می‌رسد. به همین دلیل ممکن است عبور از مقاومت 3,400 دلاری دشوار باشد.

چالش میانگین متحرک 200 روزه اتریوم در قیمت 3,540 دلار

پرایس اکشن فعلی در نمودار روزانه، نشان می‌­دهد که قیمت اتریوم می‌­تواند به میانگین متحرک 200 روزه (200 DMA) در 3,540 دلار دست یابد. قیمت اتر، توکن بومی شبکه اتر‌یوم، از بالاترین رکورد تاریخ 30 نوامبر برابر با 4,759 دلار، تقریباً 50 درصد کاهش یافته است.

نمودار تحلیل قیمت اتریوم | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار تحلیل قیمت اتریوم. منبع: تردینگ ویو

خط روند نزولی از سطح ذکر شده به عنوان یک مانع قوی برای حرکت صعودی عمل می‌­کند. بسته شدن بالای خط مقاومت، هدف صعودی بعدی را در  DMA 200 و 3,540 دلار جستجو می‌­کند.

نمودار تحلیل و پیش بینی قیمت اتریوم نشان می‌دهد، در گذشته قیمت اتریوم با افت قیمت به زیر میانگین متحرک، کاهش 35 درصدی را ثبت کرد. قیمت اتریوم در 21 ژانویه بیشترین سقوط خود در یک روز را به ثبت رساند.

بعد از آن، پس از تثبیت یک هفته­‌ای قیمت در پایین‌­ترین سطح ژانویه یعنی 2,160 دلار، قیمت اتریوم به سمت سطح روانی 3,000 دلار حرکت کرد.

­­برای حمایت از استدلال صعودی، سرمایه‌ گذاران می‌توانند به شاخص قدرت نسبی روزانه (RSI) نگاه کنند که روی 56 قرار دارد. مقادیر بالای 50 این شاخص، نشانه‌ای از احساسات صعودی اساسی است. حجم معاملات 24 ساعته نیز نزدیک به 29 درصد افزایش یافت و به 13,091,072,039 دلار رسید.

فراتر از نقطه عطف DMA 200، گاوهای اتریوم به خط مقاومت افقی 4,000 دلاری نگاه می­کنند.

با نگاه به احتمالی دیگر، تشکیل کندل‌­های پی در پی «دوجی» نشان‌دهنده درگیری دائمی بین خریداران و فروشندگان است. اگر قیمت اتریوم به زیر 2,950 دلار برسد، یعنی جایی که کندل‌­های دو روز قبل بسته شده است، می‌­تواند فرضیه روند صعودی را بی‌اعتبار دانست.

پیش بینی کوتاه‌مدت قیمت اتریوم

شاید قیمت اتریوم بالاتر از 3,000 دلار باشد، اما اگر فشار فروش تشدید شود، این رفتار قیمتی اخیر می‌تواند به سرعت معکوس شود. کاهش میزان حرکت قیمت و حجم معاملات، نگران کننده است. با این وجود، بازار فعلی به نفع خریداران است و اتر می‌تواند از آن سود ببرد. اگر قیمت از این‌جا به سمت بالا ادامه دهد، مقاومت کلیدی بعدی در 3,540 دلار خواهد بود.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *