پیش بینی تثبیت قیمت بیت کوین پس از صعود به ۴۰ هزار دلار

پیش بینی تثبیت قیمت بیت کوین پس از صعود به 40 هزار دلار | همتاپی

با وجود آشفتگی ژئوپلیتیکی این هفته، پرایس اکشن بیت کوین همچنان طبق برنامه پیش می‌رود. بسیاری از تحلیل گران پیش بینی می‌کنند، قیمت بیت کوین پس از صعود به 40 هزار دلار تثبیت خواهد شد.

قیمت بیتکوین (BTC) پس از یک جهش ناگهانی و بازگشت به 40,000 دلار در 26 فوریه، آخر هفته ناآرامی را با سطح حدودا 39,000 دلار آغاز کرد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

رشد سهام هم زمان با افزایش ترس در مارکت بیت کوین و ارزهای دیجیتال

نمودار یک ساعته قیمت بیت کوین به دلار (BTC/USD) | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار یک ساعته قیمت بیت کوین به دلار (BTC/USD). منبع: تریدینگ ویو

داده‌های کوین تلگراف مارکتز پرو (Cointelegraph Markets Pro) و تریدینگ ویو (TradingView) در روز شنبه، پس از نوسانات شدید و رسیدن قیمت بیتکوین به 40,330 در صرافی ارز دیجیتال بیت استمپ (Bitstamp)، شرایط آرام‌تری را برای قیمت بیت کوین به دلار (BTC/USD) نشان می‌دادند.

با تعطیلی بازارهای سنتی در آخر هفته، به لطف حجم کم‌تر در بازار ارز دیجیتال، احتمال صعود یا نزول جعلی (fakeout) قیمت، افزایش یافت.

آشفتگی ژئوپلیتیکی متمرکز بر اوکراین و روسیه، زمینه را برای ادامه یافتن احساسات محتاطانه بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرد، در میان این نگرانی‌ها روز دوشنبه می‌تواند بی‌ثباتی تازه‌ای را به همراه داشته باشد.

شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال (Crypto Fear & Greed Index)، با وجود افزایش تدریجی تا آخر هفته، در منطقه «ترس» کم، روی 26/100 باقی مانده است.

شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال. منبع: Alternative.me

در همین حال، روزنه امیدی برای خریداران بیتکوین در نمودار هفتگی تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین نمایان شد. با وجود کاهش قیمت بیتکوین به 34,300 دلار به دلیل حمله روسیه به اوکراین، بیتکوین موفق شد از سقوط قیمت به پایین‌ترین سطح خود در ژانویه (32,800 دلار) جلوگیری کند و در کف قیمت بالاتری باقی بماند.

رکت کپیتال (Rekt Capital)، تریدر و تحلیلگر، معتقد بود که اگر این روند حفظ شود، کاهش قیمت ماه فوریه از 45,500 دلار به قیمت فعلی، به احتمال زیاد یک حرکت تثبیتِ “ضروری” بوده است.

در همین حال، بازارهای کلان، هفته را با جهش قابل توجه شاخص‌های اروپا و ایالات متحده، در اوج به پایان رساندند.

دلار آمریکا که با شروع جنگ قدرت بیشتری پیدا کرده بود، اغلب دستاوردهای خود را پس داد و شاخص دلار آمریکا (DXY) از بالاترین رقم 97.7 به 96.5 بازگشت.

نمودار 1 ساعته شاخص ارز دلار آمریکا (DXY) | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار 1 ساعته شاخص ارز دلار آمریکا (DXY). منبع: TradingView

بالا رفتن قیمت لونا و 10 آلتکوین برتر مارکت

آلتکوین‌ها تصویری درهم اما در مجموع قوی‌تر، در روز شنبه ارائه کردند، توکن‌های اصلی به رهبری ارز لونا (Terra)، تقریباً 50 درصد در یک هفته افزایش قیمت یافتند.

با آرام شدن قیمت بیت کوین، برخی از کوین‌های جدیدتر همچنان به روند رشد خود ادامه دادند، از جمله ریپل (XRP)، که در زمان نگارش این مطلب طی 24 ساعت 10.3 درصد افزایش داشت.

اتریوم (ETH) که بزرگ‌ترین آلتکوین از نظر ارزش بازار است، با افزایش 5.6 درصد در روز، بالای 2,750 دلار خرید و فروش می‌شود و تلاش می‌کند یک شبه به قیمت 2,900 دلار دست یابد.

نمودار یک ساعته اتریوم به دلار (ETH /USD) | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار یک ساعته اتریوم به دلار (ETH /USD). منبع: تریدینگ ویو

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *