تتر از قدرت‌های پلتفرم متمرکز استفاده می‌کند تا سرمایه‌ی یک میلیون دلاری را برگرداند

تتر از قدرت‌های پلتفرم‌ متمرکز استفاده می‌کند تا سرمایه‌ی یک میلیون دلاری را برگرداند | همتاپی

تتر در حال حاضر بزرگ‌ترین استیبل‌کوین در حوزه‌ی ارز‌دیجیتال است و مدت‌هاست که به علت ساختار متمرکز‌ش مورد انتقاد قرار گرفته است. اما حالا ساختار متمرکز تتر کاربرد‌ش را نشان داده است. 

بعد از این که یک سری از معامله‌گران دیفای سهوا یک میلیون دلار را به آدرس اشتباهی فرستادند تتر وارد عمل شد تا به آنها کمک کند و سرمایه‌های از دست‌رفته‌شان را بازگرداند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

مدیرعامل تتر پائولو آردوینو (Paolo Ardoino) هفته‌ٔ پیش در توییتر اعلام کرد که USDT به گروهی از معامله‌کنندگان چینی کمک کرده است تا یک میلیون دلار توکن تتر را که به آدرسی اشتباهی فرستاده بودند بازگرداند.

پس از اینکه یک عده کاربر چینی دیفای (Defi) یک میلیون دلار را به آدرسی مربوط به Swerve Finance فرستادند این توکن‌ها گم شدند. Swerve Finance نسخه‌ای مشابه به Curve Finance است که قرار بود در زمینه توزیع توکن بهتر عمل کند. آدرس مقصد استیبل‌کوین‌های زیادی را به علت پروتکل‌های مبادله دیفای پشتیبانی می‌کند اما از شانس این معامله‌گران USDT را قبول نمی‌کرد. 

بعد از اینکه تیم پشتیبانی تتر تایید کرد که توکن‌ها را نمی‌توان از Swerve Finance پس گرفت، تتر این آدرس را فریز کرد. یعنی قابلیت فرستادن یا دریافت کردن تتر به این آدرس را از بین برد و مطمئن شد که توکن‌های گمشده نمی‌توانند به چرخهٔ مالی بازگردند. اگر Swerve در آینده از تتر پشتیبانی کند، آدرس دریافت‌ آن تغییر خواهد کرد تا بتواند واریزی‌های مشتریان را دریافت کند.

حرکت تتر بخش جدیدی را به بحث متمرکز‌سازی در دیفای و در کل ارز‌دیجیتال اضافه می‌کند. این امر باعث شد تا قسمتی که همیشه در بازار در حال رشد استیبل‌ کوین‌ ها تاریک بوده است، را روشن‌تر به ما نشان دهد.

استیبل کوین‌ها سرمایه‌‌‌های دیجیتالی هستند که به یک سرمایه‌ی دیگر گره خورده‌اند. در این مورد سرمایه، دلار آمریکا می‌باشد. استیبل‌کوین‌ها در تلاشند که نوسانات زیادی که در سایر ارز‌های دیجیتال وجود دارد را نداشته باشند. استیبل‌کوین‌ها در سال ۲۰۲۰ به شدت در چرخهٔ ارز‌دیجیتال اهمیت پیدا کرده‌اند. در حال حاضر بیش از ۱۴ میلیارد دلار تتر و ۲ میلیارد دلار دیگر هم شامل یک سری استیبل‌کوین‌ها مثل USDC در چرخهٔ مالی در جریان است.

همچنین استیبل‌کوین USDC که توسط کوین بیس (Coinbase) و کمپانی پرداخت سرکل (Circle) پشتیبانی می‌شود، نیز ساختاری متمرکز دارد و قابلیت بلاک کردن آدرس‌ها را از طریق معاملات USDC دارا می‌باشد. 

تتر (Tether) و همچنین سنتر (Centre)، که در واقع سازمانی است که USDC را مدیریت می‌کند، هر دو نشان داده‌اند که در گذشته با مقامات قضایی کار کرده‌اند تا رد فعالیت‌های غیرقانونی که با کوین‌هایشان انجام می‌شود را بزند. این فعالیت‌ها بخش عمده‌ای از آدرس‌هایی که آن‌ها از طریق پلتفرم‌های متمرکز‌شان بلاک کرده‌اند را تشکیل می‌دهد. 

هیچ شکی نیست، که روش‌های “مسدود کردن” و “بازگرداندن سرمایه‌” که تتر اخیرا انجام داده است برخلاف فضای آزاد و ویژگی‌های بلاک‌چین غیرمتمرکز است. اما برای مثال خیلی از معامله‌کنندگان از این سنت‌شکنی راضی هستند و به نظر می‌آید که درخواست‌های کمک بیشتری در آینده دریافت شود، چرا که نتیجه‌ی آن‌ها بهتر از ضرر یک میلیون دلاری است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش تتر صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *