بیشترین دستاوردهای اتریوم در ماه ژانویه سال جاری رقم خورد

بیشترین دستاوردهای اتریوم در ماه ژانویه سال جاری رقم خورد

شواهد حاکی از آن است که ژانویه یکی از بهترین ماه‌ها برای اتریوم بوده است. از ابتدای سال جدید تاکنون اتریوم رکوردهای جدیدی را ثبت می‌کند و سرمایه‌گذاران نهادی در حال خرید اتریوم می‌باشند.

ارزش بازار اتریو‌‌م، که دومین رمزارز بزرگ جهان بوده، نه تنها به بالاترین قیمت تاریخ خود رسیده است، بلکه دستاوردهای مهم دیگری نیز داشته است.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

سرمایه‌گذاران شاهد بالاترین قیمت ماهانه در تاریخ اتریوم بودند، بطوری که بهای این رمزارز در پایان ماه به 1,313 دلار رسید و از رکورد قبلی ثبت شده در تابستان 2019 فراتر رفت. و اکنون با قیمت 1,695 همچنین میانگین متحرک 20 ماهه، بالاتر از میانگین متحرک 50 ماهه گزارش شد. میانگین متحرک 50 ماهه، الگوی نسبتاً گاوی از نظر عملکرد قیمت محسوب می‌شود.

اتریوم با ارزش بازار (market cap) با بیش از 151 میلیارد دلار وارد ماه فوریه شد که کمی پایین‌تر از 15٪ از ارزش کل رمزارزها است. این همچنین بدان معنی است که دو رمزارز بزرگ یعنی، بیت کوین و اتریو‌م، تسلط کلی 75 درصدی بر سایر رمزارزها دارند.

براساس داده‌های Money Movers، ارزش انتقال روزانه اتریوم از بیت کوین پیشی گرفته و به 19.1 میلیارد دلار در روز رسیده است. این مقدار برای بیت کوین 9.78 میلیارد دلار گزارش شده است.

ارزش انتقال روزانه اتریوم از بیت کوین پیشی گرفته و به 19.1 میلیارد دلار در روز رسیده است. | همتاپی

این موضوع را می‌توان به عوامل مختلفی از جمله حجم معاملات در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) نسبت داد. به طوری که، بر اساس داده‌های دون آنالیتیکس (Dune Analytics)، با 135 درصد افزایش در 30 روز گذشته، از مرز 54 میلیارد دلار عبور کردند.

علاوه بر بخش امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) که تا حدود زیادی به بلاکچین اتریوم متکی می‌باشد، افزایش وجوه قفل شده در سپرده‌های اتریوم 2.0 نیز از عوامل دیگری می‌باشد که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد. براساس داده‌های دیفای پالس (DeFi Pulse)، بیش از 27 میلیارد دلار ارزش کل در قراردادهای هوشمند دیفای قفل شده است. و از طرف دیگر، مقدار کوین‌های ارسال شده به آدرس سپرده اتریوم 2.0، حدودا 2.9 میلیون (یا حدوداً 3.8 میلیارد دلار با قیمت‌های فعلی) می‌باشد.

افرادی که به استخراج‌ اتریو‌م می‌پردازند از عملکرد اخیر این دارایی بهره‌مند شده‌اند. به گزارش The Block، درآمد استخراج‌کنندگان اتریوم در ماه ژانویه 800 میلیون دلار بود که این مقدار، از رکورد قبلی که دقیقاً سه سال پیش در ژانویه 2018 روی داد، فراتر رفته است.

بخش اعظم این درآمد بیش از 311 میلیون دلار، یا تقریباً 40% از کارمزد تراکنش‌ها تامین می‌شود که نقش مهمی را در پاداش به ماینرهایی که امنیت شبکه را بر عهده دارند، ایفا می‌کند.

با این حال، استخراج اتریو‌م دشوارتر می‌شود. به گزارش گلس‌نود در 1 فوریه، دشواری استخراج رمزارز به بالاترین سطح تاریخی 4,745.167 تراهش رسیده است. این بدان معناست که ماینرها برای تولید کوین‌های جدید به منابع بیشتری نیاز دارند.

نمودار سختی استخراج اتریوم | همتاپی

نمودار سختی استخراج اتریوم. منبع: گلس‌نود.

یک ماه پر مشغله در پیش روی اتریوم

اتریوم در ماه جاری شاهد وقایع مختلفی خواهد بود که از میان آنها می‌توان به حضور سرمایه‌گذاران نهادی در این عرصه اشاره کرد.

در 8 فوریه، گروه CME اقدام به عرضه قراردادهای آتی اتریوم خود می‌کنند که این امر دارایی‌ها را به طور گسترده‌تری در دسترس سرمایه‌گذاران نهادی قرار می‌دهد.

انتظار می‌رود که نهادهای بیشتری از طریق گری‌اسکیل اتریوم تراست (Grayscale Ethereum Trust) اقدام به سرمایه‌گذاری نمایند. چرا که هفته گذشته امکان سرمایه‌گذاری خصوصی سهام برای سرمایه‌گذاران معتبر فراهم گردید. همچنین،  طبق نامه اخیر به سرمایه‌گذاران، این سرمایه‌گذاری‌ها از طریق سرمایه‌های متمرکز بر اتریوم شرکت گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) نیز امکان‌پذیر خواهد بود، و عرضه آنها در اواسط فوریه انجام خواهد شد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *