بررسی ظهور اینفلوئنسرهای بیت کوین در حرکت بازار رمزارزها

بررسی ظهور اینفلوئنسرهای بیت کوین در حرکت بازار رمزارزها | همتاپی

چه با اینفلوئنسرها موافق باشید و چه مخالف، آنها در دنیای رمزارزها هم حضور دارند. آیا اینفلوئنسرها به دنبال منافع خود می‌باشند و یا مشوق‌هایی برای خرید بیت کوین هستند؟

هر فردی که با شبکه‌های اجتماعی آشنایی داشته باشد، می‌تواند فعالیت‌های اینفلوئنسرها را دنبال کند. اینفلوئنسرها از شهرت خود در فضای مجازی برای تبلیغ برندها استفاده می‌کنند و از این راه کسب درآمد می‌کنند. این کار می‌تواند اشکال متفاوتی داشته باشد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

رفتار اینفلوئنسرهای ارزهای دیجیتال می‌تواند همانند دیگر اینفلوئنسرها تاثیرگذار باشد. به طوری که یک توییت از سوی اینفلوئنسرهای رمزارز می‌تواند ارتقاء یا سقوط یک پروژه را در پی داشته باشد. کارشناسان و تحلیلگران در گفتگو با دیکریپت اظهار داشتند که این پدیده تنها به سود خود آنها نیست. اینفلوئنسرهای ارزهای دیجیتال نقشی حیاتی در جامعه دارند. در اینجا تعدادی از اینفلوئنسرها را نام برده و از آنها قدردانی می‌کنیم.

معرفی مختصر اینفلوئنسرهای ارز‌های دیجیتال

در سال 2017، جان مک آفی، خالق نرم افزار آنتی ویروس معروف، از اعتبار و شهرت خود برای تبلیغ عرضه اولیه (ICO) استفاده کرد و از این راه درآمد کسب نمود. وی اعتراف کرد که در آن زمان به ازای هر توییت 105,000 دلار کسب کرده است. همچنین ​​خبرگزاری دیکریپت در سال 2019 اعلام کرده بود، وی نیز مالک درصد زیادی از کل آن دارایی نیز شده است.

جوشوا فرانک (Joshua Frank)، مدیرعامل TIE که یک شرکت ارائه‌دهنده دارایی‌های دیجیتال می‌باشد به دیکریپت گفت: 

فکر نمی‌کنم که اوضاع هرگز مانند سال 2017 نابسامان شود.

 وی توضیح داد از آن زمان شرایط بازار تغییرات زیادی کرده و دوره‌ی مک آفی دیگر به پایان رسیده است.

اینفلوئنسرهای رمزارز هم اکنون درآمدهای متفاوتی (از یک ساتوشی گرفته تا یک میلیارد پوند) دارند. آنها به طور گسترده، با افراد تأثیرگذار ارتباط دارند. فعالیت آنها شامل تبلیغ یک پروژه به منظور افزایش قیمت کوین، ایمن‌سازی سرمایه یا انتشار اصول بیت کوین برای افراد علاقمند می‌باشد. برخی از آنها صرفاً با تبلیغ محصولات (مانند محتوای حمایت شده) و برخی دیگر با انتشار اطلاعات مربوط به محصولاتی که سهام عمده‌ای در آنها دارند، کسب درآمد می‌کنند. تعدادی از اینفلوئنسرها، به جز تبلیغ (یا در برخی موارد، انتقاد) محصول مورد نظر، هیچ انگیزه مالی ندارند.

با توجه به گستردگی اهداف اینفلوئنسرها، بررسی تأثیر آنها دشوار است. لونارکراش (Lunarcrash)، یک شرکت تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی متمرکز بر رمزارز بوده که از اینفلوئنسرهای تاثیرگذار بیت کوین پشتیبانی می‌کند. در صدر آنها، آنتونی «پامپ» پومپلیانو (Anthony “Pomp” Pompliano)، بنیانگذار و شریک دارایی‌های دیجیتال مورگان کریک (Morgan Creek Digital Assets) قرار دارد که پادکست‌های رمزارزی خود را میزبانی می‌کند و به 500 هزار دنبال‌کننده خود توییت می‌زند.

جایگاه بعدی مربوط به پیتر شیف (Peter Schiff)، مدیرعامل شرکت یورو پسیفیک کپیتال (Euro Pacific Capital) می‌باشد. او از مخالفان بیت کوین (BTC) است. تأثیرگذاری همیشه به معنای مثبت نیست.

رایان گورمن (Ryan Gorman)، یکی از بنیان‌گذاران شرکت Trade the Chain که شاخص‌های تمایلات ارزهای دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد. وی اظهار داشت تمرکز بر شبکه‌های اجتماعی سبب شده است تا آن دسته از اینفلوئنسرهای بیت کوین که کمتر در این محیط‌ها ظاهر شده نادیده گرفته شوند. وی افزود چهره‌های دولتی مانند برایان بروکس (Brian Brooks) و گری جنسلر (Gary Gensler) نیز تأثیر بسزایی در فضای ارزهای دیجیتال دارند. آنها نه تنها با توییت‌های شخصی، بلکه با عملکرد خود نیز در این حیطه تأثیرگذار هستند.

کاهن اعظم بیت کوین

پاتریک استنلی (Patrick Stanley)، بنیان‌گذار شرکت فری هولد (Freehold) که به تبلیغ هودلرهای بیت کوین می‌پردازد، در گفتگو با دیکریپت بیان کرد که حضور اینفلوئنسرهای ارزهای دیجیتال برای بقای این صنعت ضرورتی است.

استنلی افزود: 

همانطور که بدون کشیش‌ها واقعاً نمی‌توان دین داشت، حضور اینفلوئنسرها در فضای بیت کوین نیز طبیعی و ضروری است.

وی اظهار داشت که کار یک تأثیرگذار ارز دیجیتال این است که ایده‌ای را در ذهن جامعه خود جای دهد. یکی از تأثیرگذاران بیت کوین، سیفیدان آموس (Saifedean Ammous) می‌باشد که کتاب استاندارد بیت کوین را تالیف کرد. استنلی افزود: 

آموس بسیاری از افراد را به سمت هودلینگ بیت‌ کوین سوق داد.

دوقلوهای وینکلوس (Winklevoss)، بنیان‌گذاران صرافی رمزارز جمینی (Gemini)، نیز از هودلرهای عمده بیت کوین به شمار می‌آیند.

مایکل سیلور، مدیرعامل مایکرو استراتژی نیز یک هودلر درجه یک و مالک میلیاردها دلار است. وی اخیراً برای تعاملات توییتر خود با ایلان ماسک، که توییت بیت کوین وی تاثیر بسزایی در بازارهای رمزارز داشت، خبرساز شده است.

اگرچه نام ایلان ماسک در زمره اینفلوئنسرهای بیت کوین ذکر می‌شود، اما آیا می‌توان وی را علی رغم عدم مشارکت فعال در این حوزه، یکی از تاثیرگذاران بیت‌ کوین دانست؟ به هر حال، ممکن است شرکت تسلا موتورز (Tesla Motors) ماسک 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده باشد، اما خود ماسک تنها مالک 0.25 بیت کوین است.

وزانی (Vezzani) معتقد است، این دلیل نمی‌شود که او را از لیست خارج کنیم. وی با یک توییت و آوردن اسم بیت کوین، رشد قابل توجهی را برای این ارز دیجیتال رقم می‌زند. وایرال شدن ایلان ماسک در شبکه‌های اجتماعی و انتشار سریع مطالب وی، او را در صدر اینفلوئنسرهای بیت کوین قرار داده است.

 در اینجا، ادیسه اسکلاوونیس (Odysseas Sclavounis) که یک محقق با درجه دکتری در دانشگاه آکسفورد بوده، یک استثناء است. اسکلاوونیس، متخصص مدیریت بلاک چین، اظهار داشت، برخی از اینفلوئنسرهای بیت کوین، شخصیت‌های شناخته شده‌ای در اجتماع می‌باشند که این ارز دیجیتال را نگهداری می‌کنند و تنها دغدغه آنها قیمت بیت کوین است که این امر با پیشرفت فناوری آن ارتباطی ندارد.

وی ادامه داد:

فاصله زیادی میان قیمت (که مورد توجه بسیاری از افراد بوده) و فناوری اصلی زیربنایی بیت کوین وجود دارد. توسعه پروتکل بیت کوین نیز با اینکه نقش زیادی در پیشرفت آن در آینده خواهد داشت، مورد بی‌توجهی بسیاری از افراد قرار گرفته است.

از جمله تأثیرگذاران واقعی بیت کوین، چهره‌هایی مانند آدام بک (Adam Back) است. وی مخترع هش کش (Hashcash) می‌باشد که از آن در فرآیند استخراج بیت کوین استفاده می‌شود. او در گفتگو با خبرگزاری دیکریپت گفت: مسلماً وی چهره‌ی شناخته شده‌ای که مردم به دنبال آن هستند، نیست.

تغییر نقش اینفلوئنسرهای بیت کوین

در برابر حجم بالای اطلاعات موجود، اینفلوئنسرهای بیت کوین می‌بایست نقش عمومی خود را بدرستی ایفا کنند. به این ترتیب که می‌بایست از ورود اطلاعات نادرست به این حیطه ممانعت نماید.

استیون کالیفوویتز (Steven Kalifowitz)، مدیر ارشد بازاریابی Crypto.com، به دیکریپت گفت:

اینفلوئنسرهای بیت کوین برای مخاطبان خود نقش «متصدی» را ایفا می‌کنند […] آنها به مخاطبانشان کمک می‌کنند تا درک درستی از رویدادها و موضوعات جدید داشته باشند.

همچنین، آنها از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنند تا از اخبار لحظه‌ای استفاده کنند و به انبوهی از تحولات نظیر امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) و آیتم‌های کلکسیونی کریپتو توجه نشان دهند.

به قول پاتریک استنلی: 

درست مانند گلبول‌های سفید خون، اینفلوئنسرها بیت کوین را از حملات در امان نگه می‌دارند.

به عقیده استنلی، وجود اینفلوئنسرهای بیت کوین بسیار ضروری است.

شاید هیچ کس بهتر از ملتم دمیرورز (Meltem Demirors)، نتواند تصویر یک تأثیرگذار موفق را نشان دهد. وی مدیر ارشد استراتژی در شرکت دارایی‌های دیجیتال CoinShares است، که خود را در بیوگرافی توییترش به عنوان «شرکت» معرفی می‌کند. دمیرورز، بی‌وقفه از بیت کوین در برابر «استراتژی ترس، عدم اطمینان و تردید (FUD) کلاسیک» دفاع می‌کند.

همچنین، به نظر دن ریچر (Dan Reecer)، معاون اول یکی از پروژه‌های دیفای در پولکادات (Polkadot)، اینفلوئنسرهای بیت کوین در خط مقدم قرار دارند. وی در گفتگو با دیکریپت بیان کرد که بیت کوین به افرادی مانند دمیرورز نیاز دارد تا از آن در مقابل کنگره حمایت کند و یا مانند کیتلین لانگ (Caitlin Long) رهبری تلاش‌های نظارتی در وایومینگ (Wyoming) را بر عهده بگیرد. 

بیت کوین به افراد بیشتری احتیاج دارد که وارد اتاق‌های هیئت مدیره، دفاتر دولتی و جلسات نظارتی شوند و از منافع این سیستم مالی و اینترنتی غیرمتمرکز دفاع کنند.

دیوید مرسر (David Mercer)، مدیرعامل گروه LMAX، این پرسش را مطرح می‌کند که آیا تمرکز بر افراد از شفافیت این مسئله می‌کاهد؟ وی با اشاره به خرید 1.5 میلیارد دلاری تسلا از بیت کوین اظهار داشت: 

تنها یک تأثیرگذار واقعی بر بیت کوین وجود دارد که آن هم جریان پول است.

ترجمه و جمع‌آوری: واحد تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *