بررسی مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت بیت کوین در روزهای اخیر

بررسی مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت بیت کوین در روزهای اخیر | همتاپی

در حالی که قیمت بیت کوین افزایش داشته است، اما میلیونرها، بیت کوین‌های خود را نمی‌فروشند و سود خود را برداشت نمی‌کنند. در حال حاضر میلیونرهای بیتکوین (BTC) در مجموع 9.23 میلیون بیت ­کوین دارند.

میلوینرهای بیت کوین سود خود را برداشت نمی‌کنند  

علیرغم آخرین جهش قیمت بزرگترین ارز دیجیتال جهان، میلیونر‌های بیت­ کوین (کاربرانی که بین 100 تا 10,000 بیت­ کوین دارند) بیت کوین‌های خود را نمی‌­فروشند. در حقیقت، در پنج روز گذشته نهنگ‌­های بیت کوین با افزودن تقریباً 100,000 بیت­ کوین به دارایی‌های خود، میزان قابل توجهی از این رمز ارز را خریداری کرده‌اند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

بر اساس آخرین داده‌­های ارسال شده توسط سایت تحلیلی سنتیمنت (Santiment)، آدرس‌­های میلیونر بیت ­کوین در حال حاضر تقریباً 9.23 میلیون بیتکوین دارند که بالاترین سطح ثبت شده تاکنون می‌­­باشد. همچنین، فعالیت کلی شبکه‌ی بیت­ کوین در چند روز گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

سایت تجزیه و تحلیل سنتیمنت در این‌باره گفت: 

طی چند هفته گذشته با اینکه شاهد جهش قیمت بیت کوین بودیم، اما آدرس‌­های میلیونر بیت کوین، که بین 100 تا 10,000 بیت ­کوین دارند، علائم برداشت سود از خود نشان ندادند. در حال حاضر، این دارندگان بیت کوین مجموعاً 9.23 میلیون بیت­کوین دارند که با بالاترین سطح آن در 28ام ماه ژوئیه مطابقت دارد.

از نظر عملکرد قیمت، ارزشمندترین رمزارز جهان در سه هفته گذشته جهش قابل توجهی را تجربه کرده است. پس از افت قیمت بیت کوین به سطح تقریبی 29,000 دلار (در 20ام ژوئیه)، بیت کوین توانست در 8ام ماه اوت از سطح 45,000 دلار عبور کند و از آن زمان تاکنون با قیمتی بیش از 45,000 دلار خرید و فروش می‌­شود. همچنین ارزش بازار بیت کوین تقریبا معادل 850 میلیارد دلار و سلطه این بازار در حدود 46 درصد می‌باشد.

فروش بیت ­کوین 

گلس­نود (Glassnode)، شرکت تجزیه و تحلیل داده‌­های رمزارز، به این مسئله اشاره کرد:

علاوه بر آخرین انباشتگی دارندگان برجسته بیت ­کوین، فروش کلی کوین­‌های قدیمی افزایش نیافته است. با وجود افزایش شدید قیمت تا بیش از 45 هزار دلار، بازار بیت کوین هنوز شاهد افزایش قابل توجه فروش بیت کوین‌­های قدیمی (بیشتر از یک سال) نیست. این روند بسیار متفاوت از بازار خرسی سال 2018 می‌­باشد. در آن زمان با هر رالی قیمت، دارندگان باسابقه بیشتر نقدینگی خود را خارج می‌کردند.

آخرین داده­‌های گلس­نود نشان می‌­دهد که دارندگان بیت کوین هنوز علاقه‌­ای به فروش بیت کوین‌های خود ندارند، و این یک نشانه صعودی برای بیت­کوین است. هفته‌ی گذشته، گلس­نود به افزایش 30 درصدی فعالیت کلی آدرس‌های بیت­ کوین اشاره کرد­، که عمدتا به دلیل آخرین جهش قیمت در ارزش بازار کل ارزهای دیجیتال می‌­باشد. مجموع ارزش بازار دارایی‌­های رمزارزی، در حال حاضر حدود 1.95 تریلیون دلار است.

تراکنش‌­های بزرگ بیت ­کوین در حال افزایش است 

تراکنش‌های بزرگ بیت ­کوین (به ارزش 1 میلیون دلار یا بیشتر) در 11 ماه گذشته از 30 درصد به 70 درصد افزایش یافته است. 

سهم زیادی از فعالیت‌های شبکه بیت کوین متعلق به تراکنش‌­های بزرگ نهنگ‌های بیت­ کوین است. آخرین داده­‌های سایت تحلیلی گلس­نود (Glassnode)، نشان می‌­دهد که تراکنش‌های بیت­ کوین با ارزش یک میلیون دلار و بیشتر، از سپتامبر 2020 به سرعت افزایش یافته است.

در حال حاضر، تراکنش‌های بزرگ بیت ­کوین تقریباً 70 درصد از کل ارزش انتقال یافته را تشکیل می‌­دهند، در حالی که در سپتامبر 2020 تنها 30 درصد بوده است. از سوی دیگر، سلطه­‌ی تراکنش‌­های کوچک بیت­ کوین در دوره‌ی مذکور، به شدت کاهش یافته است.

حساب‌­های نهنگ‌های بیت ­کوین، انباشت بزرگترین رمزارز جهان را از ابتدای سال 2021 در میان جهش قیمت و پذیرش نهادی آن، تسریع کرده‌­اند. همانطور که در بالا گفته شد، به گزارش سایت تجزیه و تحلیل سنتیمنت (Santiment)، میلیونرهای بیت ­کوین (حساب‌هایی که بین 100 تا 10,000 بیت­ کوین دارند)، در هفته‌ی گذشته نزدیک به صد هزار کوین به حساب‌های خود افزوده‌اند.

گلس­نود توضیح داد: 

اگر ما سلطه‌ی تراکنش‌­های بیت ­کوین را از نظر اندازه بررسی کنیم، روند روشنی را مشاهده خواهیم کرد. از سپتامبر 2020، سلطه‌­ی این تراکنش‌­های بزرگ به ارزش بیش از یک میلیون دلار از 30 درصد به 70 درصد از کل ارزش انتقال یافته، افزایش یافته است. با پایین آمدن خرید و فروش بازار به پایین‌­ترین سطح قیمت یعنی 29 هزار دلار در اواخر ماه ژوئیه، معاملات 1 تا 10 میلیون دلار به طور قابل توجهی افزایش یافته است و سلطه را 20 درصد افزایش داده است. در روزهای گذشته به واسطه‌­ی افزایش قیمت بیت کوین، حجم معاملات بیش از 10 میلیون دلار، 20 درصد دیگر به سلطه تراکنش‌ها نیز افزود.­

این شرکت افزود:

این روند نشان می‌دهد که این تراکنش‌­های بزرگ به احتمال زیاد مربوط به کاربرانی است که بیتکوین‌ انباشت می‌­کنند نه فروشندگان، و این امر تاثیر مثبتی بر روند قیمت خواهد داشت.

نسبت عرضه بیت ­کوین در صرافی‌ها

علاوه بر انباشت بزرگترین رمزارز جهان، نهنگ‌های پیشرو در بیت ­کوین، دارایی‌­های دیجیتالی خود را از صرافی‌­های رمزارزی به کیف‌پول‌­های ناشناخته منتقل می‌­کنند.

سایت تحلیلی سنتیمنت در اطلاعیه‌ی اخیر خود تاکید کرد: 

میزان بیت ­کوین در صرافی­‌های ارز دیجیتال، در حال حاضر به پایین‌­ترین حد خود از ژوئن 2019 رسیده است. این پایین‌­ترین سطح 26 ماهه باید به عنوان نشانه‌­ای از اعتماد دارندگان بیت ­کوین تلقی شود، زیرا هنگامی که عرضه‌ی بیت کوین در صرافی‌ها کمتر است، فروش‌های بزرگ کمتر اتفاق می‌­افتد.

اندیکاتورهایی صعودی قیمت بیت کوین

همچنین از چند اندیکاتور نیز می‌توان فهمید که روند بیت کوین صعودی است که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

در هفته‌ی گذشته، بیت کوین 5 تا 10 درصد دیگر نیز رشد داشت و سیگنال‌های صعودی مختلف، نه تنها در نمودار قیمت بیت کوین، بلکه در داده‌های درون زنجیره‌ای زیر آشکار بود، از جمله خروج ارز از صرافی‌های ارز دیجیتال بالا بود، نرخ هش افزایش چشمگیری را تجربه کرد و در نهایت 16 درصد از کل عرضه‌‌ی بیت کوین در سود بود.

  • 16 درصد از کل عرضه‌ی بیت کوین در سود قرار دارند

با توجه به داده‌های درون زنجیره‌ای، بیت کوین‌هایی که در محدوده‌ی 29,700 تا 45,400 دلار خریداری شده بودند در سود قرار دارند. این امر نشان می‌دهد 16 درصد از کل عرضه‌ی این ارز دیجیتال در سود است. درصد عرضه در سود، شرایط فعلی بازار را نشان می‌دهد. هر بار که قیمت بیت کوین پایین‌تر از حد خودش باشد، احتمال افزایش خرید در بازار به طور چشمگیری بالا می‌رود. و بالعکس اگر بازار «خیلی سود ده» باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که قدرت فروش بالا رود.

نمودار سود عرضه‌ی بیت کوین. منبع: گلسنود 

نمودار سود عرضه‌ی بیت کوین. منبع: گلسنود 

  • افزایش نرخ هش

تا قبل از ممنوعیت‌های چین، نرخ هش روند افزایشی داشت و از ماه ژوئیه مجددا نرخ هش به روند صعودی خود بازگشته است. پس از محدودیت‌های دولت چین، تعداد ماینرها به شدت کاهش یافت و هش ریت از 180 میلیون تراهش/ ثانیه به 86 میلیون تراهش/ ثانیه رسید. در نتیجه سختی استخراج نیز افت کرد. افت سختی شبکه‌ی بیت کوین و همچنین حجم استخراج بیت کوین، احتمالا یکی از دلایل عمده ریزش قیمت این ارز دیجیتال بوده است.

  • خروج ماهانه‌ی 100 هزار بیت کوین از صرافی‌ها

شاخص خروج دارایی‌ها از صرافی‌ها یکی از معتبرترین اندیکاتور‌های تمایلات بازار بوده که نشان دهنده تصمیم‌گیری‌های فعلی سرمایه گذاران بزرگ و کوچک است. در حال حاضر، حدود 50 تا 100 هزار بیت کوین در هر ماه از صرافی‌ها خارج می‌شود. از زمانی که بیت کوین در ماه مه از 60,000 دلار به 30,000 دلار (50% اصلاح) رسید، شاخص exchange net position (نشان‌دهنده‌ی میزان بیت کوین‌های وارد شده به صرافی‌ها) نیز منفی می‌باشد.

شاخص موقعیت صرافی‌های ارز دیجیتال در بیت کوین. منبع: گلس نود

شاخص موقعیت صرافی‌های ارز دیجیتال در بیت کوین. منبع: گلس نود

نتیجه گیری

بیت کوین طی چهار هفته گذشته فقط صعودی بوده است. در این مدت نه تنها هیچ شاخص نزولی در تحلیل داده‌های درون زنجیره‌ای دیده نشده است، بلکه سیگنال‌های تکنیکالی قوی نیز روی چارت قیمتی بیت کوین وجود دارد. در حال حاضر، بیت کوین در محدوده‌ی قیمت 46,000 دلار معامله می‌شود و هیچ حرکت قابل توجهی در چهار روز گذشته نداشته است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *