با اوج گرفتن قیمت‌ ارزهای دیجیتال، متوسط کارمزدهای اتر به بیش از ده دلار افزایش می‌یابد

با اوج گرفتن قیمت‌ ارزهای دیجیتال، متوسط کارمزدهای اتر به بیش از ده دلار افزایش می‌یابد | همتاپی

ورود پول جدید به صرافی‌ها در نتیجه انفجار دیفای، افزایش قیمت اتر را در پی داشت. کارمزدهای کلان سبب شد که ماینرها تنها در یک ساعت 500 هزار دلار  و در ماه اوت 113 میلیون دلار، درآمد کسب کنند.

اتر، باز هم رهبری بازار را در دست دارد. قیمت اتر روز اول سپتامبر به 474 دلار رسید، این دارایی دیجیتال به بالاترین قیمت خود در سال 2020 رسید. آخرین بار این سطح از قیمت را در 19 جولای 2018 تجربه کرده بود.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

در روز اول سپتامبر، اتر بیش از 10٪ جهش داشت و تقریباً به اندازه حجم معاملات واقعی بیتکوین خرید و فروش شد. شرکت مساری (Messari) در این رابطه می‌گوید:

داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهند که افزایش قیمت اخیر، حاصل جریان پول‌های جدید به سمت بیت استمپ (Bitstamp) است. در روز گذشته، 2.07 میلیون اتریوم (ETH) به برخی از صرافی‌های برتر ارسال شده است که 1.41 میلیون آن به بیت استمپ ارسال شد. 

در آخرین روز از ماه اوت، این ارائه‌دهنده داده‌های رمزنگاری شده دریافت که برخی از برترین صرافی‌های متمرکز، شاهد بالاترین اتریوم ارسال شده از 16 مارس بوده‌اند.

بطور واضح، با آنکه قیمت بیت کوین بالاتر از 11,900 دلار بود، اتر با بالاترین قیمت خود در سال 2020، رهبری بازار را در دست دارد. به دنبال اتریوم، نرخ بیت کوین از 12,000 دلار عبور کرد. 

بدیهی است که این دستاوردها در نتیجه رشد بخش دیفای بوده است که ارزش کل قفل شده آن، به بیش از 9 میلیارد دلار می‌رسد و تنها دو ماه پس از راه‌اندازی COMP رخ داده و ارزش TVL نیز تنها  1.6میلیارد دلار بوده است.

طبق گزارش وب سایت دیفای پالس (Defi)، چهار پروژه در فضای امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) به نام‌های Aave ،Maker ،Uniswap و Curve Finance، بیش از یک میلیارد دلار ارزش قفل شده داشته‌اند و Synthetix با 966 میلیون دلار ارزش قفل شده، پس از آنها قرار می‌گیرد.

همانطور که گفته شد، اتریوم‌های صرافی غیرمتمرکز یونی سوآپ، در سه روز متوالی، حجم بیشتری را نسبت به صرافی محبوب Coinbase Pro کسب کرده است. همچنین، سوشی سواپ (SushiSwap)، مشابه یونی سواپ، تنها در طی چهار روز از زمان راه‌اندازی‌اش 1.36 میلیارد دلار ارزش قفل شده دارد.

همان گونه که انتظار می‌رفت، در نتیجه این فعالیت زیاد، کارمزدهای موجود در شبکه مجددا افزایش یافتند.

با مصرف گس (gas) به ارزش 79.5 میلیارد دلار، متوسط ​​کارمزدهای تراکنش نیز به بالاترین رقم خود به ارزش 10.12 دلار رسید که در مقایسه با آخرین نرخ تورم اتریوم در 13 اوت 36.75 درصد بالاتر است. در نتیجه، میانگین هزینه تراکنش‌ها به رکورد جدید 5.49 دلاری رسید.

با مصرف گس (gas) به ارزش 79.5 میلیارد دلار، متوسط ​​کارمزدهای تراکنش نیز به بالاترین رقم خود به ارزش 10.12 دلار رسید که در مقایسه با آخرین نرخ تورم اتریوم در 13 اوت 36.75 درصد بالاتر است. در نتیجه، میانگین هزینه تراکنش‌ها به رکورد جدید 5.49 دلاری رسید.

 متوسط کارمزد تراکنش به دلار منبع: بلاکچر

همین مورد برای قیمت گس نیز صادق است. زیرا متوسط ​​قیمت گس به 401 اتریوم، به اوج قیمت جدیدی رسید، و این در حالی است که در یکم سپتامبر متوسط قیمت ​​گس به 386.5 اتریوم رسید که هنوز نسبت به اوج 11 ژوئن،  45٪  کاهش دارد.

یکی از معامله‌گران و اقتصاددان ارز دیجیتال به نام الکس کروگر (Alex Kruger) بیان می‌کند:

این یک مشکل واقعی است، زیرا سبب می‌شود که فارمینگ و هر فعالیت زنجیره‌ای دیگر را برای کسانی که مبالغ اندکی جابجا می‌کنند غیر قابل انجام باشد که این امر به عدم فعالیت تعداد زیادی از افراد جامعه منتهی خواهد شد.

براساس سایت بلاکچر (blockchair)، تمامی این موارد به ازدحام در دومین شبکه بزرگ ارز دیجیتال باز می‌گردند. در این شبکه که تراکنش‌ها در ثانیه انجام می‌شود حالا در برخی مواقع 4 ثانیه بطول می‌انجامد.

در پاسخ به این کارمزدهای رو به افزایش اتریوم، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، بنیانگذار اتریوم، به جامعه ارزهای دیجیتال توصیه کرد از راه حل‌های لایه 2 مانند شبکه OMG و Loopring استفاده کنند.

من به افرادی که معتقدند «کارمزدهای گس بسیار بالا است»، اینگونه پاسخ می‌دهم: بسیار خوب، در این صورت افراد بیشتری باید پرداخت را مستقیماً از طریق zksync /loopring /OMG انجام دهند. در اینجا، مقیاس‌گذاری برای 2500+ TPS مرتبط با برنامه‌های پرداخت ساده، وجود دارد که تنها می‌بایست از آنها استفاده کنیم.

منبع: توییتر (vitalik.eth (@VitalikButerin

در همین حال، گلس نود (Glassnode) خاطر نشان کرد که در یکم سپتامبر ماینرهای اتریوم با کسب بیش از 500000 دلار در هزینه‌های تراکنش تنها در عرض یک ساعت، از این روند صعودی لذت می‌برند، که این یک رکورد جدید یک ساعته به حساب می‌آید.

این افراد، در ماه اوت 113 میلیون دلار کارمزد کسب کردند که تنها نسبت به چهار ماه گذشته که 3 میلیون دلار بوده، 38 برابر افزایش داشته است. ولی در واقع، این یک افزایش 1.8 برابری نسبت به ATH پیشین در ژانویه 2018 است. در مقایسه با روند اتریوم، استخراج‌کنندگان بیت کوین در ماه گذشته، تنها 39 میلیون دلار درآمد کسب کردند که تقریباً 3 برابر کمتر از این مقدار بوده است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *