اکثر خریداران جدید بیت کوین در سال ۲۰۲۱ تمایلی به فروش ندارند

اکثر خریداران جدید بیت کوین در سال 2021 تمایلی به فروش ندارند | همتاپی

شما متعلق به کدام گروه هستید؟ سرمایه‌گذاران قوی یا سرمایه‌گذاران ضعیف. براساس یافته‌های تیم گلسنود اکثر خریداران بیت کوین در سال 2021 از فروش کوین‌های خود در طی اصلاح قیمت اخیر بیت‌ کوین خودداری می‌کنند.

فروشندگان بیت کوین در طی اصلاح بازار همچنان روحیه مثبت خود را حفظ کرده‌اند. امسال، اکثر فروشندگان با وجود افت شدید قیمت بیت‌ کوین، باز هم تمایلی به فروش توکن‌هایشان نداشتند.

براساس نمودار شرکت تحلیلی بلاکچین گلس‌نود (Glassnode)، بیشتر خریداران در سال 2021، بیت کوین‌هایشان را نفروخته‌اند. معیار SOPR (نسبت سود خروجی خرج شده) می‌تواند هودل کردن بیت‌ کوین در این بازار بی‌ثبات را توضیح دهد.

هودل، هودل!

گلس‌نود، SOPR را با تقسیم قیمت فروش بر قیمت پرداخت شده محاسبه می‌کند. این شرکت مقاله مفصلی در مورد محاسبه SOPR و مفاهیم آن ارائه داده است. به طور خلاصه، چنانچه SOPR بالاتر از 1 باشد، فروشندگان بیت کوین سود می‌برند. در بازار خرسی، لیکوئید شدن (liquidations) رخ می‌دهد و این عدد به کمتر از 1 می‌رسد، این امر نشان می‌دهد که ضرر بیشتر از سود است.

در ماه فوریه، این شاخص حتی در پایین‌ترین سطح خود، به زیر 1 نرسید. این امر برای افرادی که معتقدند رالی قیمت بیت کوین همچنان ادامه خواهد داشت، دلگرم‌کننده است.

معیار SOPR به کمتر از 1 نرسیده است | همتاپی

معیار SOPR به کمتر از 1 نرسیده است. منبع: Glassnode

به عبارت ساده‌تر، گلسنود در توییتر توضیح می‌دهد که بیت‌ کوینرهای جدید در هنگام اصلاح بازار اقدام به فروش نمی‌کنند.

ورود شرکت‌های بزرگ به بازار بیت کوین و عدم تمایل آنها به فروش زود هنگام 

شاخص گلسنود می‌تواند روش جدیدی برای سنجش احساسات بازار باشد که امروزه توسط نهنگ‌ها و نهادهای بزرگ هدایت می‌شود. این نهادها دارای دیدگاه صعودی طولانی مدت نسبت به بازار بیت کوین می‌باشند.

این شرکت‌ها بیت‌ کوین را به عنوان ذخیره ارزش و پوشش ریسک خریداری کرده‌اند. زیرا این رمزارز می‌تواند در برابر بحران احتمالی ناشی از چاپ بی‌رویه پول، رکود اقتصاد جهانی به دلیل ویروس کرونا و از بین رفتن اعتماد به سیاست‌های عمومی نقش مهمی ایفا نماید.

به عنوان مثال، مایکرواستراتژی اخیراً بیش از 4 میلیارد دلار از جریان نقدی خود را به بیت‌ کوین تبدیل کرده است. علاوه بر این، برای خرید هر چه بیشتر توکن‌ها از این فرصت (اصلاح بازار) برای خرید بیت‌‌ کوین‌ بیشتر استفاده کرده‌ است.

به همین ترتیب، تسلا 1.5 میلیارد دلار بیت‌‌ کوین خریداری کرد و سیاست شرکت خود را برای پذیرش بیت‌ کوین و افزایش هلدینگ این رمزارز تغییر داد.

مایکل سیلور، مدیرعامل مایکرواستراتژی، و ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، بر این عقیده‌اند که استراتژی آنها نگهداری توکن‌ها و درگیر نشدن در فعالیت‌های سفته بازی است.

مدل انباشت به جریان (stock-to-flow) نیز نتایج مشابهی را نشان می‌دهد که به تداوم احتمالی روند صعودی و امیدوار بودن به آینده بازار بیت‌ کوین اشاره دارد.

ورود شرکت‌های بزرگ به بازار بیت کوین و عدم تمایل آنها به فروش زود هنگام  | همتاپی

نمودار مدل انباشت به جریان بیت کوین

بنابراین، چنانچه استدلال‌های نهنگ‌های بزرگ، نتواند خرده فروشان را به نگهداری بیت‌‌کوین‌هایشان متقاعد کند، شاید این نمودار بتواند اطلاعات مفیدی را در اختیار آنها قرار دهد.

ترجمه و جمع‌آوری: واحد تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *