با افزایش قیمت بیت کوین به ۵۶ هزار دلار، دامیننس این ارز دیجیتال افزایش یافت

با افزایش قیمت بیت کوین به 56 هزار دلار، دامیننس این ارز دیجیتال افزایش یافت | همتاپی

اگر چه قیمت بیت کوین در محدوده 56 هزار دلار نوسان دارد و هنوز موفق نشده است از این محدوده خارج شود، اما دامیننس این ارز دیجیتال افزایش یافته است، که می‌تواند نشانه‌ای برای سرمایه‌گذاران باشد تا در این زمان نسبت به خرید بیت کوین اقدام کنند، با این امید که افزایش دامیننس به معنای افزایش تقاضا و احتمالا افزایش قیمت در آینده باشد.

به دنبال کاهش بیتکوین به زیر 54,000 دلار در روز گذشته، ارزش این ارز دیجیتال بار دیگر افزایش یافته و به 56,000 دلار نزدیک شده است. اگرچه برخی از آلتکوین‌ها مانند ریپل (XRP) و پولکادات (DOT) در 24 ساعت گذشته افزایش قیمت‌های قابل توجهی را به ثبت رسانده‌اند، اما تسلط بیت‌کوین نیز افزایش یافته است.

هدف بعدی قیمت بیت کوین 56 هزار دلار است

قیمت بیت کوین در تاریخ 5 اکتبر به بالای 50 هزار دلار افزایش یافت و از آن زمان به بعد به وضعیت قبل بازنگشته است. برعکس، قیمت بیت کوین در چند روز گذشته به 56,000 دلار افزایش یافت که تقریباً در پنج ماه گذشته بی‌سابقه بود.

با این حال، گذر از این سطح، چالش برانگیزتر از حد انتظار بود، زیرا عملکرد خرس‌ها سبب کاهش قیمت بیت‌کوین شد. در نتیجه، قیمت بیت‌کوین چند هزار دلار کاهش یافته و به پایین‌تر 54,000 دلار رسید.

وضعیت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته بار دیگر تغییر کرد. به طوری که به جای کاهش بیشتر قیمت، بار دیگر قیمت بیتکوین افزایش یافت و همین چند ساعت پیش به 56,000 دلار رسید.

اما همانند گذشته، قیمت بیت کوین نتوانست از این سطح عبور کند و چند صد دلار کاهش یافت. با این وجود، امروز قیمت بیت کوین بیش از 1.5 درصد افزایش یافته و به قیمت 56 هزار دلار نزدیک شده است.

ارزش بازار (market capitalization) بیت‌کوین 1.050 تریلیون دلار است؛ این در حالی است که تسلط بر آلت‌کوین‌ها به 45 درصد رسیده است، زیرا اکثر آن‌ها نسبت به رهبر خود یعنی بیت کوین فاصله بیشتری گرفته‌اند.

نمودار قیمت بیت کوین به دلار | همتاپی

نمودار قیمت بیت کوین به دلار. منبع: TradingView

افزایش قیمت ریپل و پولکادات

همانطور که در بالا ذکر شد، اکثر آلتکوین‌ها در چند روز گذشته، در مقایسه با بیت‌کوین، با کاهش قیمت روبه‌رو بوده‌اند. به عنوان مثال، اتریوم به 3,600 دلار رسیده و این کاهش قیمت 24 ساعته جزئی، سبب افت موقعیت آن گردید.

کاردانو (ADA) و دوج‌کوین (Doge) افزایش قیمت ناچیزی داشته‌اند، در حالی که بایننس‌کوین (BNB)، سولانا (SOL)، ترا (Terra) و اولانچ (AVAX) با کاهش قیمت مواجه شدند.

در مقابل، قیمت ریپل (XRP) و پولکادات (DOT) نسبت به روز گذشته رشد چشمگیری داشته است. قیمت ریپل با 10 درصد افزایش به 1.18 دلار رسیده است، در حالی که پولکادات 8 درصد افزایش قیمت داشته و به بالاتر از 35 دلار رسیده است.

نمای کلی از قیمت ارزهای دیجیتال | همتاپی

نمای کلی از قیمت ارزهای دیجیتال. منبع: Quantify Crypto

مهم‌ترین افزایش قیمت از دیروز متعلق به استکس (Stacks) است. افزایش 38 درصدی قیمت ارز استکس (STX)، آن را به بالای 2 دلار رسانده است. ارزهای کلِیتن (Klaytn) و کوانتوم (Qtum) نیز هرکدام به ترتیب 11 و 10 درصد و آیوتا (IOTA) نیز 7 درصد رشد داشته‌اند.

ارزش بازار ارزهای دیجیتال نیز در یک روز اندکی افزایش یافته و در حال حاضر 2.330 تریلیون دلار است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *