استفاده یک میلیون نفر از جمعیت کره جنوبی از گواهینامه رانندگی مبتنی بر بلاکچین

استفاده یک میلیون نفر از جمعیت کره جنوبی از گواهینامه رانندگی مبتنی بر بلاکچین

این برنامه در ماه مه آغاز شد؛ در حال حاضر یک میلیون نفر از جمعیت کره‌ی جنوبی گواهینامه رانندگی فیزیکی خود را کنار گذاشته‌اند و از جایگزین دیجیتالی آن استفاده می‌کنند که مبتنی بر بلاکچین و با برنامه PASS تلفن‌های هوشمند کار می‌کند.

طبق آمار Statista در سال 2019 بالغ بر 32.6 میلیون راننده دارای گواهینامه می‌باشند و این نشان می‌دهد که بیش از 3 درصد از جمعیت کل رانندگان کره جنوبی از گواهینامه مبتنی بر بلاکچین استفاده می‌کنند. این نخستین کارت شناسایی دیجیتالی مجاز است که در سراسر کره جنوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مورد تأیید وزارت علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در سپتامبر 2019 قرار گرفته است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

این پروژه در ماه مه توسط اداره پلیس ملی با همکاری اداره حمل و نقل جاده‌ای کره و سه ارائه‌دهنده اصلی ارتباطات از راه دور این کشور مثل SK وKT و LG U+ آغاز شد. تا ماه گذشته، 27 مرکز گواهینامه رانندگی کره جنوبی برای تجدید و صدور گواهینامه‌ دیجیتال از برنامه PASS استفاده می‌کردند.

همچنین راه حل شناسه قانونی می‌تواند برای تعیین هویت و اثبات سن‌ مورد استفاده قرار گیرد، به عنوان مثال در فروشگاه‌های رفاه و زنجیره‌ای خرده فروشی سیگار و الکل این شناسه دیجیتالی مبتنی بر بلاکچین راه حل مناسبی می‌تواند باشد. در این صورت کاربران گواهینامه خود را از طریق بارکد یا کد QR در برنامه نشان می‌دهند. ساکنان غیر کره‌ای نیز نسخه انگلیسی این گواهینامه را دریافت می‌کنند.

صنایع دیگر، از جمله کرایه اتومبیل و خدمات سواری مشترک نیز در حال تحقیق در مورد امکان استفاده از این شناسه‌ها به عنوان جایگزینی برای بررسی‌های تأیید چهره می‌باشند.

کره جنوبی طرفدار بلاک‌چین است

در این هفته موارد دیگری نیز دیده شده است. کره جنوبی اعلام کرد در حال ادغام چندین فناوری بلاکچین مختلف می‌باشد. برنامه پرداخت Seongnam با صدور مدارک دیجیتالی جدید به عنوان هدیه گسترش می‌یابد، در حالی که ساحل‌نشینان Busan قادر به پرداخت هزینه‌های خدمات با بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) هستند.

همچنین یکی از بزرگترین بانک‌های کره جنوبی KEB Hana Bank با شرکت راه و ترابری کره برای پیاده‌سازی یک سیستم دریافت عوارض مبتنی بر بلاکچین برای بزرگراه‌های این کشور همکاری کرده است. 

گواهینامه‌های مبتنی بر بلاکچین استرالیا

کره جنوبی تنها کشوری نیست که به دنبال انتقال گواهینامه‌های فعلی به قالب‌های دیجیتال مبتنی بر بلاکچین است. در اواخر سال 2018، دولت NSW استرالیا اعلام کرد آزمایش‌هایی برای گواهینامه‌های دیجیتالی مبتنی بر اتریوم صورت گرفته است که از آنها به جای فیزیکی آن استفاده کرد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *