استفاده از ارز دیجیتال راه‌حلی مناسب برای واردات خودرو به کیش

استفاده از ارز دیجیتال راه‌حلی مناسب برای واردات خودرو به کیش | همتاپی

غلامحسین مظفری، مدیرعامل منطقه آزاد کیش اعلام کرد استفاده از ارزهای دیجیتال که در مناطق آزاد استخراج شده‌اند و منشا و میزان مشخصی دارند راهکاری مناسب برای تامین ارز مورد نیاز واردات خودرو در این منطقه می‌باشد.  

در پاسخ به سوالات خبرنگاران در مورد نحوه اجرای قوانین اداره مناطق آزاد و تجاری کیش و هم‌چنین از طرح‌ها و لوایحی که در مجلس شورای اسلامی در مورد منطقه آزاد کیش مطرح شده بود گفت:

در موضوع اجرای قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم و باید بگویم بعضی مشکلات در این دو سال بسیار اذیت کننده بوده است و نه تنها امور را تسهیل نکرده‌اند بلکه گرفتاری‌هایی را نیز ایجاد کرده‌اند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

مظفری در ادامه صحبت‌های خود افزود:

خوشبختانه در این اواخر دو مورد از امور اصلی و اساسی یا توسط رای دیوان عدالت اداری متوقف شد و یا در مکاتبات داخلی دولت نشان داده شد که حق با مناطق آزاد بوده و به تعبیری تفسیر اشتباه از قانون انجام شده است.

 او در مورد اداره منطقه آزاد کیش گفت:

اصرار ما این است که مناطق آزاد براساس قانون اداره می‌شوند و این قانون نباید تحت تاثیر مصوبه‌ها و بخشنامه‌ها قرار بگیرد. سرمایه‌گذارانی که وارد مناطق آزاد شده‌اند به استناد اینکه قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و تجاری حاکم است اقدام به سرمایه‌گذاری کرده‌اند و در غیر این صورت دلیلی نداشت که از نقاط دیگر سرمایه خود را به مناطق آزاد انتقال دهند.

قوانین موجود در مناطق آزاد امتیازاتی را برای افرادی که قصد سرمایه‌گذاری دارند در نظر گرفته است و دولت، مجلس و اداره منطقه آزاد نیز می‌بایست به این قوانین وفادار باشد و در ادامه خاطر نشان کرد:

از جناب استاندار هرمزگان درخواست دارم که هرچه در توان دارند به کار بگیرند تا چارچوب‌های قانونی مناطق آزاد حفظ شود. در مورد طرح و لایحه‌های مطرح شده در مجلس نیز دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد حضور فعالی داشته تا از قانون مناطق آزاد صیانت شود.

ایشان با بیان اینکه قوانین حال حاضر منطقه آزاد خوب است و موجب ترقی خواهد شد، افزود:

باید بتوانیم با مناطق آزاد کشورهای همسایه برای جذب سرمایه‌گذار رقابت کنیم. اگر در مناطق آزاد معافیت مالیاتی ۲۰ ساله داریم، در بسیاری از مناطق آزاد دنیا، مادام‌العمر معافیت مالیاتی اعمال می‌شود. مزایای سرمایه‌گذاری یک سرمایه‌گذار در توسعه مناطق آزاد بیشتر از مزایای دریافت مالیات از او است. اگر در مناطق آزاد، سرمایه‌گذاری و خلق ثروت انجام می‌شود، قطعا آثار مثبت آن در جهت محرومیت‌زدایی از همه مناطق کشور است.

 مظفری در مورد مشکلات واردات خودرو به منطقه آزاد کیش گفت:

بحث واردات خودرو یک قصه پر غصه است. ما همیشه و در هر جایی که امکان داشته است این مشکل را مطرح کرده‌ایم و تا مراحل خوبی هم پیش رفتیم. موافقت واردات خودرو به کیش، قشم و چابهار را از معاون اول رئیس‌جمهور، گمرک و وزارت صمت را نیز اخذ کردیم ولی بانک مرکزی نسبت به تامین ارز مشکل داشت.

وی در ادامه خاطر نشان کرد:

اعلام کردیم که ارز مورد نیاز را از بانک مرکزی نخواهیم گرفت ولی گفتند تورم ارزی و شرایط کشور به شکلی است که این امکان وجود ندارد. پیشنهاد بعدی ما این بود که ارز مورد نیاز را از طریق ارز دیجیتال تولید شده در مناطق آزاد که منشا و میزان آن مشخص است تامین خواهیم کرد و هیچ فشاری نیز به ارز کشور وارد نمی‌آورد. امیدواریم برای هفته آینده جلسه ما با ریاست بانک مرکزی هماهنگ شود و این موضوع را پیگیری کنیم و درخواست‌های بخش خصوصی برای راه‌اندازی صرافی ارز دیجیتال را نیز ارائه کنیم.

مظفری ضمن اشاره به این که ارزهای دیجیتال مورد نیاز برای تامین از طریق سیستم‌های استخراج ارزهای دیجیتال در حال حاضر در منطقه آزاد تولید می شود. افزود:

حدود ۱۵۰۰۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال با خریداری معادل ۱۵ مگاوات برق فعالیت می‌کنند. اگر بانک مرکزی این اجازه را بدهد، امکان واردات خودرو با ارز دیجیتال برای این سه منطقه آزاد وجود دارد و مشکل خودرو قابل حل است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش تتر صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *