رئیس کمیسیون اقتصادی کشور: حذف ارزهای دیجیتال به صلاح کشور نیست

ابراز نگرانی رئیس کمیسیون اقتصادی کشور از حذف ارزهای دیجیتال در کشور | همتاپی

رئیس کمیسیون اقتصادی کشور اعلام کرد: گزارش تدوین شده توسط این کمیسیون قرار است چارچوب قانونمند مشخصی را برای ارزهای دیجیتال فراهم کند. تا بتوان از این ظرفیت در شرایط تحریم استفاده کرد. 

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ارزهای دیجیتال پدیده نوینی برای کشور هستند و می‌بایست آن را مدیریت کنیم، گفت:

حذف رمز ارزها از فضای تصمیم‌گیری، به صلاح کشور نیست. این موضوع از ماه‌ها قبل در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و گزارش خود را در دو سر فصل تنظیم کردیم که گزارش نخست درباره ماهیت تولید رمز ارز در داخل کشور و ایجاد فعالیت‌های عملیاتی این حوزه است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

پورابراهیمی در ادامه خاطر نشان کرد:

گزارش کمیسیون اقتصادی قرار است چارچوب قانونمند مشخصی را برای رمز ارزها در نظر بگیرد تا بتوانیم در شرایط تحریمی از این ظرفیت استفاده کنیم و این موضوع به منابع ارزی کشور کمک کند. هرگونه کسب و کار در اقتصاد و ارائه مجوزهای لازم برای درگاه‌های پرداخت برای لزوم شفافیت اطلاعات و سابقه فعالیت آن‌ها باید با چارچوب و آئین‌نامه ضابطه‌مند باشد.

وی در خصوص فعالیت سایت‌های داخلی بدون نظارت بانک مرکزی در حوزه ارزهای دیجیتال اظهار داشت:

برآورد ما این است این سایت‌ها روزانه بین سه تا پنج هزار میلیارد تومان تبادل دارند و این موضوع نشان می‌دهد که ضابطه‌مند کردن آن‌ها ضروری است و بانک مرکزی باید در این باره ورود کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اعلام ورود مجلس به بحث ضابطه‌مند کردن مبادلات ارزهای دیجیتال و وظایف بانک مرکزی بانک مرکزی از شورای عالی فضای مجازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صداوسیما خواست در این باره اطلاع رسانی نمایند.

ایشان با تاکید بر لزوم افزایش ظرفیت تولید ارزهای دیجیتال در کشور افزود: این موضوع در حال حاضر در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قرار دارد. به گفته پور ابراهیمی با استفاده از این طرح می‌توان ضوابط قانونی برای عملیات فعالیت های اقتصادی در حوزه ارزهای دیجیتال را پیگیری کرد.

پورابراهیمی در خصوص اهمیت تامین برق برای استخراج ارزهای دیجیتال بیان کرد:

متأسفانه نبود ساماندهی منظم از مجموعه وزارت نیرو و مانند آن در این باره مشکلات بزرگی را ایجاد کرده است. این امکان وجود دارد که به گونه‌ای فعالیت رمز ارزها را انجام دهیم که به میزان مصرف برق فعلی کشور لطمه‌ای وارد نشود. ایجاد نیروگاه‌های جدید با خوراک سوخت‌های فسیلی و استفاده از برق‌های تولیدی مربوط به انرژی‌های پاک از جمله راهکارها است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه وزارت نیرو به دلیل نبود راهبرد مشخصی قصد دارد فعالیت این مجموعه را متوقف کند، این کار کاملا اشتباه است؛ زیرا ممکن است مزارع استخراج ارزهای دیجیتال برق مورد نیاز خود را تولید کنند و به برق سراسری نیاز نداشته باشند. 

پورابراهیمی افزود به دلیل نبود نگاه منسجم در بین اجزای دولتی مانند وزارت نیرو، مانع رشد این حوزه اقتصادی مهم شده است؛ اما در حال حاضر این طرح در مجلس شورای اسلامی دیده شده است تا با استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی کشور یک چارچوب قانونی برای حوزه ارزهای دیجیتال، عملیاتی کنیم.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش تتر صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *