آیا بازاری گاوی برای اتریوم در راه است؟ 

آیا بازاری گاوی برای اتریوم در راه است؟ | همتاپی

با هجوم سرمایه‌گذارانی که برای واریز توکن‌های اتر خود به سپرده‌های قرارداد اتریوم 2.0 (ETH 2.0) از سر و کول هم بالا می‌روند، مقدار این کوین‌ در صرافی‌ها به کمترین میزان خود در طی دو سال و نیم گذشته، کاهش یافته است. آیا این امر باعث می‌شود که اتریوم (ETH) افزایش یابد؟ 

تعداد کوین‌های اتر نگهداری شده در صرافی‌ها همچنان در حال کاهش است و به پایین‌ترین سطح خود در بیش از دو سال گذشته رسیده است. این اتفاق در حالی است که توکن‌های ارسال شده به قرارداد اتریوم 2.0 به بالاترین رقم دوران خود، یعنی بیش از شش میلیون اتر رسیده است. 

اتریوم موجود در صرافی‌ها به پایین‌ترین میزان در طی دو سال و نیم گذشته رسیده است

بر اساس داده‌های کریپتوکوانت (CryptoQuant)، با هجوم سرمایه‌گذاران برای واریز توکن‌های خود به پلتفرم‌های معاملاتی، اتریوم ذخیره شده در صرافی‌های متمرکز طی چند روز گذشته و خصوصاً پس از سقوط بازار در اواسط ماه مه، با افت چشمگیری روبرو شده است.

تعداد اتریوم های نگهداری شده در صرافی‌های ارز دیجیتال | همتاپی

تعداد اتریوم های نگهداری شده در صرافی‌های ارز دیجیتال. منبع: CryptoQuant

با وجود افت اخیر شدید قیمت اتریوم، تعداد کوین‌های اتریوم در صرافی‌ها به پایین‌ترین میزان خود در حدود دو سال و نیم گذشته رسیده است. ویلی وو (Willy Woo) تحلیلگر مشهور رمزارزها، با اشاره به این مطلب گفت، بیشتر این اتفاقات می‌تواند مربوط به رشد سریع پروتکل‌های دیفای و اتریوم 2.0 باشد.

اتریوم 2.0، از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که دارایی‌های اتر خود را برای دریافت پاداش‌، قفل کنند. افزایش پیوسته تعداد توکن‌های ارسال شده به قرارداد ETH 2.0 نیز به همین دلیل بوده است.

طبق داده‌های دون انلیتیکس (Dune Analytics)، تا کنون بیش از شش میلیون اتر با ارزش تقریبی 14 میلیارد دلار به این قرارداد ارسال شده است که این بالاترین میزان در تمام دوران این قرارداد محسوب می‌شود. 

وضعیت بیتکوین در صرافی‌های ارز دیجیتال چگونه است؟

موجودی بیت کوین در صرافی‌ها نیز اخیراً رو به کاهش بوده است. داده‌های روز گذشته در سایت تحلیلی سنتیمنت (Santiment) نشان داد که میزان عرضه در سایت‌های معاملاتی، به شدت تا نزدیک کمترین میزان خود از اوایل ماه ژانویه تاکنون، کاهش داشته است.

این جریان می‌تواند ناشی از خریدهای لجام گسیخته اخیر نهنگ‌ها باشد، زیرا آنها در ابتدای ماه ژوئیه تنها طی چند روز تقریباً 60,000 بیت کوین به اندوخته خود اضافه کردند. به غیر از نهنگ‌ها، مؤسسات نیز  روند خرید بیت کوین را ادامه دادند. از جمله این شرکت‌ها، شرکت سرمایه گذاری کاناداییPurpose Bitcoin ETF، طی چند هفته دارایی بیت کوین خود را به میزان 30 درصد افزایش داد.

تعداد بیت کوین‌های ذخیره شده در صرافی‌های ارز دیجیتال | همتاپی

تعداد بیت کوین‌های ذخیره شده در صرافی‌های ارز دیجیتال. منبع: Santiment

سایت تحلیلی سنتیمنت تحولات فوق را به عنوان نشانه‌ای امیدوارکننده توصیف می‌کند، زیرا که به طور کلی نشان‌دهنده کاهش ریسک فروش یکجای حجم زیادی از بیت کوین می‌باشد.

در واقع، می‌توان در مورد اتر نیز همین حرف را زد.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *