بررسی دستگاه‌های استخراج رمز ارز و بهترین انواع آنها

بررسی دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال و بهترین انواع آنها

با رشد روز افزون بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال، روز به روز به تعداد افرادی که تمایل دارند به استخراج ارزهای دیجیتال بویژه بیت کوین بپردازند افزوده می‌شود. استخراج به صرفه بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال به دستگاه‌های استخراج رمز ارز مخصوصی نیاز دارد که در ادامه با بهترین انواع آن آشنا می‌شویم. 

فهرست مطالب:

دستگاه استخراج ارزهای دیجیتال

استخراج یا مایننیگ مهم‌ترین سازوکاری است که امنیت شبکه ارزهای دیجیتال را تامین می‌کند. همانطور که حتما می‌دانید در شبکه ارزهای دیجیتال تایید تراکنش‌ها، ایجاد بلاک‌های جدید و تامین امنیت شبکه توسط مشارکت‌کنندگانی که با عنوان ماینر شناخته می‌شوند انجام می‌شود. واژه ماینر به یک فرد یا گروهی از افراد اشاره ندارد. فرآیند استخراج ارزهای دیجیتال به توان پردازشی زیادی احتیاج دارد، ماینرها وظیفه تامین این میزان توان را در شبکه بر عهده دارند. آنها توان پردازشی خود را در اختیار شبکه ارز دیجیتال قرار می‌دهند و در قبال مشارکتشان پاداش دریافت می‌کنند. ماینرها انواع مختلفی دارند و ارزهای دیجیتال را می‌توان با سخت افزارهای مختلفی استخراج کرد. در ادامه به معرفی انواع سخت افزارهای مناسب برای استخراج می‌پردازیم.

  • پردازنده‌های مرکزی (CPU)

در ابتدا برای استخراج بیت کوین از پردازنده‌های مرکزی استفاده می‌شد. در سال‌های 2009 و 2010 افراد می‌توانستند نسخه‌های ابتدایی این ارز دیجیتال را با کامپیوترهای معمولی خود استخراج کنند. اما امروزه به دلیل گسترش شبکه و بالا رفتن قدرش هش استفاده از CPU دیگر سودآور نیست. اگرچه در حال حاضر استفاده از این پردازنده‌ها در بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر کارآیی ندارد، اما هنوز هم ارزهایی مانند مونرو وجود دارند که برای استخراج آنها می‌توان از پردازنده‌های مرکزی استفاده کرد.

  • پردازنده‌های گرافیکی یا همان کارت گرافیک (GPU)‌

استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک (GPU)‌، به فرآیند حل معادلات پیچید ریاضی برای اضافه شدن بلاک‌های جدید به زنجیره بلاکچین و تولید سکه‌های جدید گفته می‌شود. استخراج‌کنندگان می‌توانند با استفاده از توان محاسباتی این کارت‌ها معادلات پیچیده ریاضی را حل کرده و هش بلاک را محاسبه کنند. 

از کارت‌های گرافیکی نیز مانند CPU در گذشته برای استخراج بیت کوین استفاده می‌شد. اما امروزه با افزایش هش ریت بلاکچین بیت کوین و ورود دستگاه‌های اسیک به این عرصه GPUها دیگر برای استخراج بیت کوین سودآور نیستند.

[مطالب مرتبط: همه چیز در مورد بلاکچین بیت کوین]

از پردازنده‌های گرافیکی می‌توان برای استخراج اتریوم استفاده کرد.

  • مدار مجتمع دیجیتال برنامه پذیر (FPGA)

مدار مجتمع دیجیتال برنامه پذیر (Field-programmable gate Array) مدارهایی هستند که مهندسان پس از ساخت می‌توانند آنها را برای اهداف مورد نظر خود برنامه‌ریزی کنند. تولیدکنندگان سخت‌افزارهای استخراج با استفاده از این مدارها در دستگاه‌های استخراج، آنها را برای استخراج یک ارز دیجیتال بخصوص مثل بیت کوین برنامه‌ریزی کنند.

راه‌اندازی اولین FPGAها به عنوان ابزارهای تخصصی برای استخراج بیت کوین یک موفقیت بزرگ بود. استخراج کنندگان بیت کوین می‌توانستند با استفاده از این دستگاه‌ها از مزایایی مانند بهره‌وری انرژی و سهولت استفاده برخوردار باشند. از آنجایی که هزینه تولید، میزان برق مصرفی و فضای اشغالی دستگاه‌های FPGA نسبت به دستگاه‌های اسیک بیشتر است. مجموع این عوامل باعث شد این دستگاه‌ها دیگر برای استخراج بیت کوین سودآور نبوده و جای خود را به دستگاه‌های اسیک بدهند. 

با این حال، می‌توان از این دستگاه‌ها برای استخراج دیجی بایت (DGB)، نروس نتورک (CKB)، وری بلاک (VBK) و کادنا (KDA) استفاده کرد.

  • مدارهای مجتمع با کاربرد خاص (ASIC)

مدار یکپارچه مقصود محور یا ای‌سیک (ASIC)، دستگاهی است که برای استخراج ارزهای دیجیتال طراحی شده است. دستگاه‌های اسیک برای استخراج ارزهایی با یک یا چند الگوریتم‌ خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه‌های اسیک به دلیل گسترش شبکه بلاکچین و افزایش سختی شبکه ارزهای دیجیتال بوجود آمده‌اند و کاری جز استخراج ارز دیجیتال با سرعت بالا و مصرف برق کمتر انجام نمی‌دهند. امروزه اگر قصد استخراج رمز ارز بیت کوین، بیت‌ کوین کش، لایت‌ کوین و یا زی‌‌کش (Zcash) را داشته باشید باید این دستگاه‌ها را تهیه کنید.

دستگاه‌های ماینر ASIC، به چیپ‌های ریزپردازنده و حافظه با دسترسی تصادفی (RAM) کامپیوترهای معمولی شباهت زیادی دارند. با این تفاوت که مدارهای الکتریکی آنها به گونه‌ای انحصاری برای ذخیره اطلاعات مربوط به استخراج بیت کوین طراحی شده‌اند. چیپ‌های تشکیل دهنده دستگاه‌های اسیک نسبت به تراشه‌های معمولی از کارایی، سرعت عملیاتی و توان مصرفی بیشتری برخوردار می‌باشند؛ اما در مقابل قابلیت انعطاف و توسعه‌پذیری آن‌ها کمتر است؛ زیرا آن‌ها تنها برای یک کاربرد خاص طراحی شده‌اند. هزینه تولید این تراشه‌ها به مراتب بالاتر از تراشه‌های دیگر است. دستگاه‌های ای‌سیک در حال حاضر بر 70 درصد صنعت ماینینگ جهان تسلط دارند. شرکت‌های بیت مین (Bitmain)، میکرو بی‌تی (MicroBT)، اینوسیلیکون (Innosilicon)، کنان (Canaan) و ای‌بنگ (Ebang) از جمله بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌ ای‌سیک در جهان به شمار می‌آیند.

بهترین دستگاه‌های استخراج رمز ارز در ایران و جهان

در ادامه قصد داریم برخی از بهترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به شما معرفی کنیم. البته به این نکته توجه داشته باشید برای استخراج ارزهای دیجیتال هر فرد باید با توجه به منطقه‌ای که قرار است در آن فعالیت داشته باشد و شرایط خود دستگاه استخراج تهیه کند. چرا که عواملی مانند مصرف برق، طول عمر، وزن و صدا نقش مهمی در سودآوری فرآیند استخراج دارد.

  • دستگاه Bitmain Antminer S19 Pro

 این دستگاه در حال حاضر یکی از بهترین دستگاه‌های استخراج رمز ارز در ایران و جهان است که توسط بیت مین بزرگترین شرکت تولیدکننده دستگاه‌های ماینینگ در جهان ساخته شده است. قدرت پردازش این دستگاه 110 Th/s و مصرف برق آن 3250 وات می‌باشد. با توجه به این دو مولفه می‌توان گفت انت ماینر اس 19 پرو بهره‌وری انرژی خوبی در مقایسه با مدل‌های قبلی این شرکت و سایر رقبا دارد.

  • دستگاه MicroBT Whatsminer M30S

Whatsminer M30S که محصول شرکت مایکروبی تی می‌باشد پس از هاوینگ بیت کوین و نصف شدن پاداش استخراج این ارز دیجیتال با قدرت 112 تراهش و مصرف برق 3472 وات توانست انتظارات را به خوبی برآورده کند. اگر از میزان مصرف برق این دستگاه چشم پوشی کنیم واتس ماینر ام 30 اس در حال حاضر قدرتمندترین دستگاه استخراج در جهان می‌باشد. استفاده از این دستگاه در مناطقی که هزینه برق ارزان است بسیار سودآور خواهد بود.

  • دستگاه 1246 Canaan Avalonminer

این دستگاه با هش ریت 90 تراهش بر ثانیه و مصرف برق 3460 وات توسط شرکت کنان روانه بازار شد. این دستگاه با بازده انرژی 38 ژول در نوع خود بسیار موفق عمل کرده است اما باز هم در مقایسه با انت ماینر اس 19 حرفی برای گفتن ندارد.

تکنولوژی بکار گرفته شده در این دستگاه از فعالیت ویروس‌های ماینر و هک جلوگیری می‌کند.

  • دستگاه +Bitmain Antminer S17

دستگاه +Bitmain Antminer S17 جزو یکی از بهترین دستگاه‌های ماینر ایران و جهان به شمار می‌آید. این دستگاه نیز مانند سایر تولیدات شرکت بیت مین با قدرت پردازش 73 تراهش بر ثانیه و مصرف برق 2929 واتی به یکی از گزینه‌های مناسب برای استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. با این حال ماینرها زیادی گزارش داده‌اند که برخی از دستگاه‌های سری 17 اشکالات فنی دارند.

  • دستگاه Canaan AvalonMiner ۱۱۶۶ Pro

این دستگاه نیز مشابه اوالون ماینر 1246 گزینه خوبی برای مزارع استخراج کوچک و متوسط است. این دستگاه با هش ریت 81 تراهش بر ثانیه و مصرف برق 3400 وات بهره‌وری انرژی مناسبی دارد. برخی از ماینرهای ایرانی نیز از این دستگاه برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌کنند.

  • دستگاه MicroBT Whatsminer M31S

دستگاه MicroBT Whatsminer M31S محصول دیگری از شرکت میکرو بی‌تی است. این دستگاه با قدرت پردازش 70 تراهش بر ثانیه و مصرف برق 3300 وات یکی از دستگاه‌های محبوب بین ماینرها می‌باشد. بازده انرژی این دستگاه 40 ژول بر تراهش می‌باشد.

همانطور که پیش از این گفتیم در حال حاضر شرکت‌های زیادی اقدام به تولید دستگاه‌های استخراج ارزهای دیجیتال کرده‌اند. هر کدام از این دستگاه‌ها هش ریت و مصرف برق متفاوتی دارند بنابراین قبل از خرید یک دستگاه استخراج حتما درباره مدل و سایر مولفه‌های تاثیرگذار بر سودآوری ماینینگ اطمینان حاصل نمایید.

نکات مهم قبل از خرید دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال

خرید دستگاه‌های استخراج رمز ارز یکی از مهم‌ترین نکاتی است که استخراج‌کنندگان باید به آن توجه داشته باشند. اغلب افراد به دنبال خرید بهترین دستگاه استخراج ارز دیجیتال می‌باشند. اما بهترین دستگاه ماینر کدام است؟ هنگام خرید این دستگاه‌ها باید به چه فاکتورهایی توجه ویژه داشته باشیم.

پاسخ این است بهترین بودن یک دستگاه استخراج ارز دیجیتال کاملا نسبی است. اما براساس یک قاعده کلی بهترین دستگاه ماینر دستگاهی است که علاوه بر طول عمر زیاد، بازگشت سرمایه سریع‌تری داشته باشد. به مدت زمان لازم برای بازگشت پول خرید دستگاه و هزینه‌های جانبی آن زمان بازگشت سرمایه گفته می‌شود. در ادامه برخی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید دستگاه ماینر باید به آنها توجه کنیم را بررسی خواهیم کرد با ما همراه باشید.

  •  میزان سودآوری و بازگشت سرمایه

همان‌طور که پیش از این گفته شد یکی از مهم‌ترین نکات انتخاب دستگاه‌های استخراج رمز ارز میزان سودآوری و بازگشت سرمایه آنها می‌باشد. این رقم می‌تواند در دستگاه‌های مختلف متفاوت باشد؛ اما مهم‌ترین عوامل موثر بر آن به صورت زیر هستند.

قدرت دستگاه (هش‌ریت/نرخ هش): هر چقدر قدرت پردازش ماینر برای تولید هش بیشتر باشد دستگاه می‌تواند بیت کوین بیشتری را استخراج کند.

مصرف برق دستگاه: هرچه میزان برق مصرفی دستگاه ماینر بر حسب وات بیشتر باشد، هزینه برق مصرفی که استخراج‌کننده باید پرداخت کند نیز بیشتر خواهد بود. 

قیمت دستگاه: قیمت دستگاه با بازگشت سرمایه رابطه مستقیمی دارد. هر چقدر میزان پولی که برای خرید دستگاه ماینر پرداخت می‌شود بیشتر باشد، ماینر باید زمان بیشتری را برای بازگشت سرمایه خود صرف کند.

البته عوامل دیگری مانند قیمت ارز دیجیتال، تعرفه برق، سختی شبکه بیت‌کوین و غیره نیز در بازگشت سرمایه موثر هستند اما مربوط به دستگاه نمی‌شوند.

  •  میزان سروصدا و حرارت دستگاه

یکی از مهم‌ترین دلایل فروش دستگاه‌های استخراج رمز ارز صدای زیاد آنها می‌باشد. افراد زیادی بدون توجه به این موضوع اقدام به خرید دستگاه ماینر می‌کنند و پس از آن به دلیل نداشتن مکان مناسب برای نگهداری مجبور به فروش می‌شوند. علاوه بر این مکان نگهداری دستگاه‌های ماینر نیز باید بدون رطوبت و خنک باشد چرا که این دستگاه‌ها حرارت زیادی تولید می‌کنند.  

  •  برق ماینینگ

در حال حاضر در کشور ما استفاده از برق خانگی، صنعتی و کشاورزی برای ماینینگ غیرقانونی است و در صورت شناسایی پیگرد قانونی دارد. علاوه بر این، از آنجایی که آمپر برق خانگی مقدار بسیار کمی دارد نمی‌توان بیشتر از دو یا سه دستگاه ماینر را با آن راه‌اندازی کرد و همین تعداد نیز می‌تواند کار سایر وسایل برقی خانه را مختل کند. از طرفی استفاده غیر اصولی از برق برای استخراج ارزهای دیجیتال می‌تواند باعث آتش‌سوزی در منازل شود. به همین دلیل هنگام خرید دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال با متخصصین مشورت کرده و اقدامات لازم را برای ایمنی برق دستگاه ها انجام دهید.

  • بررسی ویژگی‌های فنی دستگاه

در زمان انتخاب دستگاه استخراج رمز ارز در مورد ویژگی‌های فنی و نرم‌افزاری آن تحقیق کنید. مهم‌ترین فاکتورهایی که هنگام خرید باید درباره آنها بدانید عبارتند از: 

  1.       هش‌ریت
  2.       تعداد هش‌ برد
  3.       تعداد چیپ روی هر هش برد
  4.       کولینگ (تعداد و قدرت فن‌ها)
  5.       وزن
  6.       ابعاد
  7.       عمر مفید دستگاه
  8.       دمای مناسب محیط کار
  9.       مصرف برق
  • احتمال خرابی دستگاه و تعمیر آن

دستگاه‌های ماینر نیز مانند هر دستگاه دیگری ممکن است خراب شوند و نیاز به تعمیر داشته باشند. مهم‌ترین قطعه در دستگاه‌های استخراج رمز ارز هش برد آنها می‌باشد. قبل از خرید دستگاه‌های ماینر موجودی قطعات و تعمیرکار آن را در ایران را بررسی کنید.

  • خرید حضوری و آماده تحویل

پس از انتخاب فروشنده مناسب، در صورت امکان دستگاه ماینر خود را به صورت حضوری تحویل بگیرید. تحویل حضوری به جای ثبت سفارش می‌تواند ریسک کلاهبرداری را تا حد زیادی کاهش دهد. از طرفی برای بازدهی و بازگشت سریع‌تر سرمایه دستگاه‌های آماده تحویل بهترین انتخاب هستند.

  • دقت به مدل و هش‌ریت دستگاه

در برخی مواقع شرکت‌های تولیدکننده برای یک مدل خاص، چندین دستگاه با هش‌ریت‌های متفاوت عرضه می‌کنند؛ مثلا برای دستگاه «Innosilicon T3» سه مدل مختلف با قدرت‌ پردازش ۳۹، ۵۰ و ۵۴ تراهشی وجود دارد. برخی از فروشندگان سودجو نیز با استفاده از ناآگاهی خریداران دستگاه ضعیف‌تر را که قیمت کمتری دارد با قیمت مدل قوی‌تر می‌فروشند. بنابراین قبل از خرید دستگاه حتما از قدرت هش دستگاه مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

اطلاعات مربوط به قدرت هش و مدل دستگاه ماینر معمولا با برچسب بر روی دستگاه‌ها حک شده است. علاوه بر این می‌توانید سریال درج شده بر روی دستگاه را با سریال کارتن مطابقت داده و صحت ادعای فروشنده آگاه شوید.

  • ماینر دست‌دوم نخرید

از خرید ماینرهای دسته دوم و کارکرده خودداری کنید؛ همانطور که می‌دانید دستگاه‌های ماینر بصورت 24 ساعته روشن می‌باشند و طبیعتا هر چه زمان کارکرد یک دستگاه بیشتر باشد طول عمر مفید آن کاهش می‌یابد. 

اگر به هر دلیلی مجبور به خرید دستگاه ماینر دست دوم شدید به نکاتی که در ادامه بیان شده است توجه داشته باشید. از آنجایی که ممکن است دستگاه ماینر دست دوم خراب باشد هنگام خرید، 24 الی 48 ساعت از فروشنده دستگاه مهلت تست بگیرید. علاوه بر این ظاهر دستگاه و منبع تغذیه آن را با دقت بررسی کنید. قیمت دستگاه‌های دست دوم را در سایت‌های درج آگهی جستجو کنید و دستگاه ماینر دست دوم را به صورت حضوری تحویل بگیرید.

  • در مورد خرید دستگاه‌های اورکلاک شده احتیاط کنید

برخی از ماینرها با استفاده از فریم‌ور غیررسمی، برخی از محدودیت‌هایی که شرکت سازنده برای دستگاه استخراج ارز دیجیتال در نظر گرفته است را تغییر داده و اصطلاحا دستگاه خود را اورکلاک می‌کنند. اگرچه اعمال این تغییرات قدرت دستگاه استخراج ارز دیجیتال را تا حد زیادی افزایش می‌دهد اما ریسک زیادی نیز دارد چرا که به دلیل افزایش مصرف برق و دمای دستگاه احتمال سوختن پاور آن وجود دارد. بنابراین توصیه می‌شود دستگاه اورکلاک شده را خریداری نکنید و یا قبل از خرید، با دقت سلامت ماینر را بررسی نمایید.

  • بررسی فیزیکی دستگاه

قبل از خرید دستگاه علاوه‌بر مدل و هش‌ریت آن به ظاهر فیزیکی دستگاه مانند بدنه، پاور، چراغ‌ها، فن‌ها، پورت‌ها، کانکتورها و تمام موارد ظاهری نیز توجه کنید. ضربه فیزیکی دستگاه استخراج ارز دیجیتال می تواند باعث کاهش عمر مفید آن شود.

برای بررسی سالم بودن و عدم جدا شدن قطعات داخلی دستگاه استخراج ارز دیجیتال هم می‌توانید آن را در دست‌هایتان گرفته و محکم تکان دهید با استفاده از این روش اگر قطعه‌ای جدا شده باشد کاملا مشخص خواهد شد. به یاد داشته باشید که دستگاه ماینر ممکن است حتی در زمان ارسال و یا داخل کارخانه نیز آسیب فیزیکی دیده باشد بنابراین پیش از راه‌اندازی، ظاهر آن را با دقت بررسی کنید.

 عوامل موثر در میزان سود دستگاه استخراج

میزان سودآوری یک دستگاه ماینینگ به چند عامل مختلف بستگی دارد که هنگام محاسبه باید در نظر گرفته شود:

  • قدرت دستگاه و قیمت آن

هر دستگاه استخراج ارز دیجیتال قدرت پردازش یا نرخ هش خاصی دارد. هرچه قدرت پردازش دستگاه بیشتر باشد دستگاه سریعتر می‌تواند جواب معادلات پیچیده ریاضی را پیدا کند و ماینر پیروز باشد، در نتیجه سودآورتر خواهد بود. قیمت دستگاه ارز دیجیتال اگرچه در میزان درآمد دستگاه تاثیر ندارد اما به صورت مستقیم روی زمان بازگشت سرمایه تاثیرگذار می‌باشد.

  • هزینه مصرف برق دستگاه

همانطور که میدانید میزان برق مصرفی دستگاه‌های استخراج رمز ارز بسیار زیاد است. دستگاه‌های ماینر مصرف برق متفاوتی دارند بنابراین هنگام خرید این موضوع را مدنظر قرار دهید. چرا که هزینه برق مصرفی دستگاه می‌تواند تاثیر نرخ هش را از بین برده و باعث ضرر و زیان استخراج‌کننده شود.

  • کارمزد استخر استخراج

برای مثال محبوبیت معامله بیت کوین باعث افزایش تعداد ماینرهای این ارز دیجیتال شده است. در واقع در شبکه این ارز دیجیتال ماینرها برای افزایش شانس استخراج بلاک‌های جدید باید توان پردازش خود را در استخر استخراج با هم به اشتراک بگذارند در غیر اینصورت فرآیند ماینینگ سودآور نخواهد بود. این استخرها در ازای عضویت و استفاده از خدمات از ماینر کارمزد دریافت می‌کنند و این موضوع در میزان سود استخراج ماینر تاثیرگذار می‌باشد بنابراین به این موضوع دقت داشته باشید.

  • قیمت ارز دیجیتال

از آنجایی که ماینرها به ازای مشارکت در شبکه و تایید تراکنش‌ها، پاداش خود را بصورت ارز دیجیتال شبکه مورد نظر دریافت می‌کنند، قیمت ارز دیجیتال یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در میزان سود ماینر می‌باشد.

پس از داشتن اعداد و ارقام بالا می‌توانید با وارد کردن آن‌ها در ماشین حساب ماینینگ نرخ درآمد ماهانه و روزانه خود را محاسبه کنید.

شرکت‌های فعال در حوزه تولید دستگاه‌های استخراج رمز ارز

در حال حاضر شرکت‌های در حوزه طراحی و تولید انواع دستگاه‌های ماینر فعالیت می‌کنند. در ادامه به معرفی برخی از معروف‌ترین تولیدکنندگان دستگاه های ارز دیجیتال خواهیم پرداخت.

  • شرکت‌ بیت مین

کمپانی بزرگ بیت مین در سال 2013 و همزمان با افزایش قیمت بیت کوین توسط Micree Zhan و Jihan WU در پکن چین راه‌اندازی شد. کمپانی بیت مین با تولید تجهیزات استخراج ارز دیجیتال مقرون به صرفه خود تقریبا توانسته است بازار فروش تجهیزات استخراج ارزهای دیجیتال در جهان را در دست بگیرد. محصولات این شرکت با نام تجاری انت ماینر (Antminer) در بازار به فروش می‌رسند. این کمپانی در حال حاضر یکی از بهترین و بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات استخراج ارز دیجیتال است.

  • شرکت میکرو بی‌تی

این کمپانی در سال 2005 توسط یانگ زئوکسین (Yang Zuoxing) در چین احداث شد.  ابتدا فعالیت این شرکت در حوزه طراحی و تولید تراشه و مدارهای الکتریکی بود؛ اما پس از مدتی و با معرفی ارزهای دیجیتال اقدام به طراحی و تولید تجهیزات ارزهای دیجیتال کرد. کمپانی میکرو بی تی با تولید دستگاه های ماینر بهینه موفق شد در سال 2019 حدود 40 درصد بازار دستگاه های استخراج در جهان را به دست بگیرد. محصولات این شرکت با نام تجاری واتس ماینر (WhatsMiner) به فروش می‌رسند. در حال حاضر کمپانی میکرو بی‌تی و بیت مین رقیب‌های سرسخت یکدیگر هستند.

  • شرکت اینوسیلیکون

شرکت اینوسیلیکون در سال 2006 راه اندازی شد و کار خود را با طراحی و تولید انواع تراشه‌های پردازشی آغاز کرد؛ با پیدایش ارزهای دیجیتال، این شرکت تلاش کرد در کنار تولید تراشه‌های پردازشی انواع دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال را نیز تولید کند. بسیاری بر این باورند که این شرکت با تمرکز بر روی تولید دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین و لایت‌کوین معروف شده است.  

  • شرکت کنان

محصولات خود را با نام تجاری دستگاه‌های آوالون (Avalon) به فروش می‌رساند. شرکت کنان در سال 2013 توسط NG Zhang تاسیس شده است. نام کامل این یک شرکت چینی کنان کریتیوز (Canaan Creatives) است و محصولات خود را با نام تجاری دستگاه‌های آوالون (Avalon) به فروش می‌رساند. کیفیت بالا و قیمت پایین دستگاه های کنان آنها را بسیار محبوب کرده است.

  • شرکت ای‌بنگ

شرکت ارتباطات ژجیانگ ای بنگ فعالیت خود را در سال 2010 در شهر ژجیانگ کشور چین آغاز کرد. این شرکت با هدف تولید دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال وارد بازار کار شد و در همان سال‌های آغازین کار توانست طرفداران زیادی را جلب کند. برخی از دستگاه‌های تولید این شرکت در زمره پرفروش‌ترین دستگاه‌های استخراج رمز ارز جهان قرار دارند. این شرکت با تولید دستگاه هایی با طول عمر بیشتر، قیمت پایین تر و بهبود توان پردازشی آنها به رقیب سرسخت بیت مین تبدیل شده است.

در کشور ما نیز چند شرکت فعال در زمینه طراحی و تولید انواع دستگاه‌های استخراج رمز ارز وجود دارد. شرکت نگاران تصویر نسل جدید در اردبیل، شرکت دگرگون گر باد و نور توس در گناباد خراسان رضوی، مجتمع صنعتی قورتکس رایانه در قم، شرکت مهدی فرح زاد در یزد و شرکت آروین آدلی قیدار در اردبیل از جمله این شرکت‌های ایرانی فعال در این زمینه هستند.

مطالب مرتبط:

دعوتتان می‌کنیم به بازدید از صفحه “زمان هاوینگ بیت کوین“، که شما را با این رویداد مهم و تاثیراتش بر استخراج بیت کوین آشنا می‌کند. هاوینگ، که پاداش استخراج بیت کوین را نصف می‌کند، می‌تواند بر ارزش و سودآوری بیت کوین تاثیر بگذارد و استراتژی ماینرها را تغییر دهد. درک این تغییرات می‌تواند به شما کمک کند تا استراتژی‌های بهتری برای استخراج بیت کوین داشته باشید.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. اگر دستگاه اسیک بگیریم نمیشه ارز های دیگه بجز بیت کوین رو باهاش استخراج کنیم؟

  2. سلام دوست عزیز

    همانطور که در مقاله گفته شد تا حد امکان از خرید دستگاه استخراج دست دوم خودارری نمایید. اگر به هر دلیلی قصد خرید دستگاه ماینر دسته دوم را دارید از فروشنده مهلت تست بگیرید و پاور دستگاه را به دقت بررسی نمایید.

    1. سلام دوست عزیز

      میزان سودآوری دستگاه‌های ماینر با یکدیگر متفاوت می‌باشد. برای پاسخ به این سوال می‌بایست با مواردی مانند قدرت دستگاه (هش‌ریت/نرخ هش)،مصرف برق دستگاه،قیمت دستگاه، میزان سروصدا و حرارت دستگاه را بررسی نمایید.