بررسی صرافی کوین بیس و خدماتی که این صرافی ارز دیجیتال ارائه می‌دهد

بررسی صرافی کوین بیس و خدماتی که این صرافی ارز دیجیتال به کاربرانش ارائه می‌دهد | همتاپی

اگر شما نیز جزو یکی از علاقه‌مندان به دنیای ارزهای دیجیتال هستید حتما تاکنون نام کوین بیس (Coinbase) را شنیده‌اید. کوین بیس یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال جهان است که از ارزهای دیجیتال زیادی پشتیبانی می‌کند. در این مقاله قصد داریم شما را با صفر تا صد صرافی کوین بیس آشنا کنیم.

صرافی کوین بیس در ژوئن سال 2012 در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا، ایالات‌متحده توسط برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مهندس سابق ایر بی.ان.بی و  فرد اهرسام (Fred Ehrsam)، تاجر پیشین گلدمن ساکس راه اندازی شد. نفر سومی هم به نام بن ریوز (Ben Reeves)، بنیان‌گذار Blockchain.info بخشی از تیم بنیان گذار این صرافی بود که بعدها به دلیل موضع‌گیری‌های‌ متفاوت خود در مورد عملکرد کیف‌پول اختصاصی این صرافی از تیم جدا شد.

تیم بنیانگذار کوین بیس در اکتبر همان سال خدمات خرید و فروش بیت کوین (BTC) از طریق نقل و انتقالات بانکی را راه اندازی کرد. این صرافی در اولین در طرح جذب سرمایه (ماه مه 2013)، خود که در ماه مه 2013 به رهبری فرد ویلسون برگزار شد، موفق شد حدود 5 میلیون دلار از شرکت سرمایه‌ گذاری ریسک‌پذیر یونیون اسکوئر ونتورز (Union Square Ventures) سرمایه دریافت کند. البته در دسامبر همان سال نیز مجددا توانست حدود 25 میلیون دلار دیگر از شرکت‌های یونیون اسکوئر ونتورز، آندریسن هورو ویتز (Andreessen Horowitz) و ریبیت کپیتال به دست بیاورد.

صرافی کوین بیس در حال حاضر یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال جهان به حساب می‌آید که امکان خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به کاربران خود می‌دهد. در کوین بیس امکان مبادله رمز ارزها با پول فیات (Fiat Currency) وجود دارد. در حال حاضر این صرافی بیشتر از 20 میلیارد دلار دارایی دارد و تاکنون بیش از 50 میلیارد دلار ارز دیجیتال در این پلتفرم‌ معاملاتی جابجا شده است.

به عنوان یک صرافی ارز دیجیتال، کوین بیس امکانات خوبی را به کاربران خود ارائه می‌دهد برای مثال یک پلتفرم حرفه‌ای برای معاملات ارزهای دیجیتال به نام جی‌داکس (GDAX) و یک صرافی واسطه‌ای دارد که می‌توانند مستقل از هم مورد استفاده قرار گیرند.

صرافی کوین بیس چگونه کار می‌کند؟

صرافی کوین بیس مانند یک بانک واقعی فعالیت می‌کند، به این صورت که وجوه کاربران را از طریق نقل و انتقالات بانکی دریافت و کلیدهای دیجیتال مورد نیاز برای باز کردن قفل رمز را در گاوصندوق‌ها ذخیره و نگهداری می‌کند. این صرافی از بازار بیمه لویدز لندن (Lloyd’s of London) استفاده می‌کند و در بخش امنیتی آن 41 متخصص رمزنگاری مشغول به کار هستند؛ امنیت این صرافی یکی از مهم ترین قابلیت‌های رقابتی آن می‌باشد.

این صرافی کار تجاری خود را به دو دسته مختلف برند Coinbase و Coinbase Pro تقسیم کرده است. تمرکز Coinbase روی مشتریان خرده‌فروشی است که می‌خواهند به کمک ارزهای فیات بیت کوین بخرند. در حالی که Coinbase Pro یک پلتفرم معاملاتی پیشرفته‌ است که سرمایه‌گذاران آمریکایی می‌توانند از آن استفاده کنند. 

در سیستم کار صرافی کوین بیس برنامه رفرال (Referaal) وجود دارد که امکان دریافت پاداش را برای کاربران فراهم می‌کند. هنگامی که شما دوستان خود را به این صرافی معرفی می‌کنید به ازای معاملات آن‌ها پاداش دریافت می‌کنید؛ مثلا اگر دوست شما حدود 100 دلار یا بیشتر از آن در صرافی کوین بیس معامله کند، شما حدود 10 USD پاداش می‌گیرید.

امنیت اطلاعات و دارایی کاربران در صرافی کوین بیس

همانطور که حتما می‌دانید امنیت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب صرافی‌های ارز دیجیتال می‌باشد. در این میان صرافی کوین بیس از این نظر یکی از بهترین گزینه‌ها برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال است. 

بنا به گفته کوین بیس 98% دارایی‌های کاربران به صورت آفلاین ذخیره می‌شود، با این حساب تنها 1 یا 2 درصد از دارایی افراد آنلاین نگهداری می‌شود که این مقادیر نیز توسط کوین بیس بیمه شده است. در واقع این صرافی برای بالا بردن امنیت دارایی‌های خود آن‌ها را بیمه کرده است؛ بنابراین در صورتی که آن‌ها توسط هکرها سرقت شوند، کوین‌بیس به شما خسارت خواهد داد.

کوین بیس یکی از چهار صرافی ارز دیجیتالی است که مجوز در NY برنامه BitLicense را بدست آورده است. علاوه بر این صرافی کوین بیس از قوانین دقیق احراز هویت (KYC) پیروی می‌کند. با توجه به این موضوع انجام معاملات به صورت ناشناس در این صرافی به هیچ عنوان وجود ندارد.

این صرافی در برابر معاملات غیرقانونی سخت‌گیر است و بر تمام تراکنش‌های کاربران خود نظارت می‌کند؛ لذا در صورتی که مبالغ شما به بازار سیاه، شرط‌بندی یا سایر فعالیت‌های غیرقانونی ارتباطی داشته باشد، آنگاه حساب شما را مسدود می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که امنیت صرافی کوین بیس را افزایش می‌دهد تعداد ارزهای پشتیبانی شده در آن می‌باشد. این صرافی تنها از ارزهای مطرح بازار پشتیبانی می‌کند و این لیست در مقایسه با سایر رقبا چندان طولانی نیست. این  اگرچه برای بسیاری از تریدرهای حرفه‌ای جذاب نیست اما امنیت کاربران تازه کار را تامین می کند.

ارزهای دیجیتال پیشتیبانی شده در کوین بیس

این صرافی از مدت‌ها قبل از سه ارز دیجیتال معروف بازار، بیت کوین، لایت کوین (LTC) و اتریوم (ETH) پشتیبانی می‌کرد. در حال حاضر نیز به دلیل افزایش میزان تقاضا بیش از 50 ارز دیجیتال دیگر را نیز به لیست خود اضافه کرده است. البته خبر خوب برای کاربران این مجموعه این است که این صرافی قصد دارد لیست ارزهای خود را گسترش دهد. لیست حال حاضر این صرافی به شرح زیر است:

آوی (AAVE)، الگوراند (ALGO)، کازماس (ATOM)، بالانسر (BAL)، بند پروتکل (BAND)، توکن توجه پایه‌ای (BAT)، بیت‌کوین کش (BCH)، بنکور (BNT)، ساتوشی ویژن (BSV)، کامپاند (COMP)، سیویک (CVC)، دای (DAI)، دش (DASH)، districtOx (DNT)، ایاس (EOS)، اتریوم کلاسیک (ETC)، فایل کوین (FIL)، گراف (GRT)، گولم (GNT)، کایبر نتوورک (KNC)، چین لینک (LINK)، لوم نتوورک (LOOM)، لوپرینگ (LRC)، دسنترالند (MANA)، میکر (MKR)، Numeraire (NMR)، NuCypher (NU)، اومیسه گو (OMG)، اورکید (OXT)، رن (REN)، آگر (REP)، سینتتیکس (SNX)، یو اس دی کوین (USDC)، اوما (UMA)، یونی سواپ (UNI)، Wrapped Bitcoin (WBTC)، استلار (XLM)، ریپل (XRP)، تزوس (XTZ)، یرن فایننس (YFI)، زی کش (ZEC)، زیرو ایکس (ZRX)

 امکانات و محصولات صرافی کوین بیس

صرافی کوین بیس به دلیل کاربران زیادی که در سراسر جهان دارد برای جلب رضایت آن‌ها امکانات و محصولات زیادی را ارائه می‌دهد که به نقد و بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  • پشتیبانی از ارزهای فیات

صرافی ارز دیجیتال کوین بیس از ارزهای فیاتی مانند یورو (EUR)، پوند (GBD) و دلار (USD) پشتیبانی می‌کند. کاربران این صرافی می‌توانند با استفاده از روش‌های پرداخت مختلف مانند انتقال بانکی، کارت‌های اعتباری یا کارت‌های نقدی و پی پال برای خرید ارزهای دیجیتال استفاده کنند.

  •  صرافی آنی کوین بیس

این بخش از صرافی کوین بیس برای کسانی که قصد دارند پول خود را در قالب بیتکوین ارسال کنندف ولی می‌خواهند معامله خود را با ارزهای فیات انجام دهند مناسب است؛ کاربران می‌توانند به جای استفاده از ارزهای فیات و ارسال به گیرنده، برای خرید بیت کوین، ارز فیات پرداخت کرده و در قالب بیت کوین انتقال دهند. استفاده از این سرویس برای کاربران کارمزد اضافی در بر نخواهد داشت.

  • امنیت دارایی‌ها

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های صرافی کوین بیس امنیت آن‌ است. همانطور که می‌دانید امنیت دارایی‌های دیجیتال در صرافی‌های آنلاین صد در صد نیست، صرافی کوین بیس برای کاهش ریسک هک دارایی‌های کاربران خود 98 درصد دارایی‌ها را به صورت آفلاین ذخیره‌ می‌کند. اگر دارایی‌های دیجیتال آنلاین آن‌ها هک یا سرقت شوند، آنگاه می‌توانید خسارت آن‌ها را از بیمه دریافت کنید.

مزایا و معایب استفاده از صرافی ارز دیجیتال کوین بیس

  • مزایا

رابط کاربری ساده

مناسب برای افراد مبتدی و تازه‌کار

پشتیبانی از ارزهای فیات

پشتیبانی از روش‌های پرداخت متعدد

امنیت بالا 

سیاست‌گذاری‌های شفاف و قابل اعتماد

امکان اتصال جی‌داکس (GDAX) برای خرید و فروش طیف گسترده ای از ارزهای دیجیتال

  •  معایب:

عدم دسترسی  کاربران کشورهای مختلف

محدودیت خرید و فروش ارزهای دیجیتال

بالا بودن کارمزد صرافی کوین بیس نسبت به کارمزد سایر صرافی‌های 

سیاست سخت‌گیرانه KYC و عدم امکان انجام معاملات بصورت ناشناس

آیا صرافی کوین بیس کاربران ایرانی را تحریم کرده است؟

همانطور که می‌دانید ایران تحت تحریم‌های بین المللی می‌باشد از این کاربران ایرانی نمی‌توانند در صرافی‌های بین المللی فعالیت داشته باشند. صرافی ارز دیجیتال کوینبیس نیز از این قاعده مستثنی نیست. دفتر مرکزی صرافی کوین بیس در آمریکا قرار دارد به همین دلیل این صرافی نسبت به سایر رقبا قوانین سختگیرانه‌تری برای کاربران ایرانی وضع کرده است. بنابراین اگر به هر روشی در این صرافی ثبت نام کرده و جهت خرید و فروش ارز دیجیتال وجه واریز نمایید و تیم صرافی به هویت ایرانی شما پی ببرد دارایی شما مسدود می‌شود.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *