ایردراپ چیست و چگونه می‌توانید کوین رایگان دریافت کنید؟

 ایردراپ چیست و چگونه می‌توانید کوین رایگان دریافت کنید؟ | همتاپی

اگر می‌خواهید کوین رایگان دریافت کنید، این مقاله برای شماست. در این مقاله مفهوم ایردراپ در دنیای ارزهای دیجیتال مورد بررسی قرار می‌گیرد تا با راهکارهای دریافت کوین رایگان از طریق مشارکت در طرح‌های ایردراپ بیشتر آشنا شوید.

پیش از ظهور اینترنت، کسب و کارها مجبور بودند مبالغ زیادی را صرف تبلیغ محصولات و خدمات خود از طریق رسانه سنتی مانند تلویزیون، رادیو و روزنامه‌ها کنند. فروش درب منزل و توزیع فیزیکی بروشورها و آگهی‌ها نیز راهبردی رایج در بازاریابی بود. با این وجود، ظهور اینترنت و شبکه‌های اجتماعی باعث شد تا کسب و کارها بتوانند به طور مؤثرتر و با هزینه بسیار کمتری به مخاطبان هدف خود برسند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

در دنیای ارزهای دیجیتال، شکل نوین و جدیدی از بازاریابی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. این پدیده جدید که در ادامه با آن بیشتر آشنا می‌شویم ایردراپ (Airdrop) نامیده می‌شود.


ایردراپ چیست؟


ایردراپ (Airdrop) به فرایند توزیع کوین یا توکن به تعداد زیادی کیف پول ارز دیجیتال بدون هیچ هزینه‌ای گفته می‌شود. به عبارت دیگر، در این فرایند می‌توانید کوین را به صورت رایگان دریافت کنید.

ایردراپ صرفاً راهکاری برای پروژه‌های ارزهای دیجیتال است. صاحبان پروژه معمولا از طریق توزیع کوین‌های بومی خود، به تبلیغ پروژه پرداخته و سعی می‌کنند آگاهی عموم را درباره برند خود افزایش دهند. پروژه‌ها به منظور تشویق افراد به مشارکت، معمولاً قبل از حضورشان در ایردراپ از افراد می‌خواهند اقداماتی هرچند کوچک را انجام دهند. این اقدامات ممکن است شامل پیوستن به گروه تلگرامی آن‌ها یا تبلیغ پروژه از طریق رسانه‌های اجتماعی باشد. گاهی اوقات هم نیاز به انجام هیچ کاری ندارید؛ تنها اگر مقدار مشخصی بیت کوین (BTC) یا اتریوم (ETH) را در کیف پول الکترونیکی خود داشته باشید، واجد شرایط شناخته می‌شوید. این شرایط یک وضعیت برد_برد برای همه افراد مشارکت‌کننده است. شرکت کنندگان کوین رایگان دریافت می‌کنند و پروژه نیز به صورت همزمان از مزیت افزایش آگاهی نسبت به نام تجاری و علاقه جامعه بهره‌مند خواهد شد.


دلایل ایجاد ایردراپ


ارزهای دیجیتال ممکن است به دلایل مختلفی دست به ایردراپ بزنند.

دلایل ایجاد ایردراپ | همتاپی

  • ایجاد آگاهی

از آنجایی که بیش از 1800 کوین وجود دارد و در عین حال کوین‌های دیگری به زودی ظهور خواهند کرد، در این بازار شلوغ جلب توجه افراد بسیار سخت خواهد بود. ایردراپ یک راهبرد بازاریابی عالی است که می‌تواند آگاهی زیادی نسبت به یک پروژه جدید ایجاد کند. کاربران جدید با علاقه بیشتری ترغیب می‌شوند که درباره پروژه بیشتر بدانند.

  • هم‌ترازی منافع 

تمام کسانی که از طریق ایردراپ کوین‌های رایگان دریافت می‌کنند، به یک میزان سود می‌کنند. موفقیت پروژه باعث افزایش ارزش کوین‌ها می‌شود و این امر باعث می‌شود تا دریافت‌کنندگان توجه بیشتری به پروژه داشته باشند. در این صورت این افراد جزو پذیرندگان اولیه‌ی کوین به حساب می‌آیند.

  • ساز و کار جایگزین

 از آنجا که عرضه اولیه کوین (ICO) در برخی کشورها ممنوع است، ایردراپ یک روش جایگزین است که از طریق آن افراد در این کشورها می‌توانند به کوین‌ها دسترسی داشته باشند.

  • تقدیر و قدردانی از کاربران

در پروژه‌های بسیار محبوب ارزهای دیجیتال، در صورتی که پروژه سرمایه مورد نظر خود را از سرمایه گذاران خصوصی به دست آورده باشد، ممکن است کاربران نتوانند در عرضه عمومی شرکت کنند (و کوین‌های بومی را به دست آوردند). این پروژه به منظور تشکر از جامعه خود و گسترش دامنه، یک ایردراپ برای طرفداران خود ترتیب می‌دهد.

  • توزیع عادلانه توکن

ویژگی مهم تمرکززدایی منبع باز، یک زمینه مساوی را برای همه شرکت‌کنندگان به وجود می‌آورد و نابرابری‌هایی که ممکن است برای عده‌ای به طور ناعادلانه‌ منافعی در پی داشته باشد را از بین می‌برد. ایردراپ سازوکاری عادلانه می‌باشد که ورود به شبکه توزیع شده را برای کاربران تسهیل می‌کند.

ایردراپ ابزاری عالی برای بازاریابی است که امکان افزایش آگاهی نسبت به برند و افزایش حضور کاربران را فراهم می‌کند.


چگونه در ایردراپ شرکت کنیم؟


اگرچه ایردراپ‌ها رایگان هستند، اما برای شرکت در آن باید به چند نکته توجه کرد. در ادامه آنچه برای شروع کار در ایردراپ نیاز دارید شرح داده شده است:

  1. کیف پول ارز دیجیتال

شما باید کیف پول‌های دیجیتالی و خصوصی برای خود ایجاد کنید تا کوین‌های خود را با خیال راحت در آنجا ذخیره کنید. ایردراپ در کیف پول حساب کاربری صرافی شما اعمال نمی‌شود، زیرا شما در کیف پول صرافی‌تان کلیدهای خصوصی خود را ندارید. علاوه بر این، هرگز نمی‌توانید به شخص ثالث اعتماد کامل داشته باشید تا کوین‌های خود را ایمن نگه دارید. شما باید کیف پول‌های ارز دیجیتال خود را بسازید که کاملاً تحت مالکیت و مدیریت شما است. از آنجا که بیشتر کوین‌ها در زنجیره بلاک اتریوم (ERC20) ایجاد می‌شوند، توصیه می‌کنیم از کیف پول‌هایی استفاده کنید که از اتریوم پشتیبانی می‌کنند؛ مثلا مای اتر والت (MyEtherWallet) یا متامسک (MetaMask). همچنین، امن‌ترین کیف پول، کیف پول‌های سخت افزاری است که وسیله‌ای فیزیکی بوده و کوین‌های شما را ذخیره می‌کنند. رایج‌ترین کیف پول‌ سخت‌افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S) و لجر نانو اکس (Ledger Nano Xترزور (Trezor)، و کیپ‌کی (Keepkey) هستند.

2. آدرس ایمیل معتبر

در اکثر ایردراپ‌ها از شما خواسته می‌شود تا با استفاده از یک آدرس ایمیل در لیست سفید ثبت نام کنید. همچنین، هنگام ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال نیز به آدرس ایمیل نیاز دارید. اگر می‌خواهید زمان زیادی را برای دریافت توکن‌های ایردراپ متمرکز کنید، تخصیص یک آدرس ایمیل اختصاصی برای این ایردراپ‌ها مفید خواهد بود.

3. حساب‌های شبکه‌های اجتماعی 

قبل از اینکه واجد شرایط دریافت کوین‌های ارائه شده باشید، برخی از ایردراپ‌ها از شما می‌خواهند پروژه را در حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. این اقدامات می‌تواند شامل ارسال توییت و یا به اشتراک‌گذاری پستهای مربوط به پروژه در فیس بوک باشد. در ازای این کارها، توکن‌های رایگان دریافت خواهید کرد.

4. رعایت مهلت مقرر

ثبت نام در لیست سفید ایردراپ معمولاً مهلت مقرری دارد. پس به خاطر داشته باشید که ثبت نام خود را پیش از مهلت مقرر و با رعایت تمام شرایط لازم انجام داده باشید. البته اگر متوجه شدید که یک پروژه بیش از یک ایردراپ برگزار کرده است، تعجب نکنید.


انواع ایردراپ‌ها


ایرداپ‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام به مجموعه فعالیت‌های مختلف یا انطباق با مجموعه‌ای از الزامات نیاز دارند. ایردراپ‌ها به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  •  ایردراپ استاندارد

ایردراپ‌های استاندارد معمولاً از شما می‌خواهند که برای بروزرسانی‌ها یا خبرنامه‌ها در وب سایت پروژه ثبت نام کنید. تنها باید نام و آدرس ایمیل خود را ثبت نمایید.

  •  ایردراپ‌های جایزه‌ای

این ایردراپ‌ها شما را ملزم به انجام برخی از اقدامات اجتماعی مانند توییت کردن لینک وب سایت پروژه یا تشویق سایر کاربران برای شرکت در ایردراپ می‌کنند. پروژه در ازای هر عملی که با موفقیت انجام می‌دهید به شما کوین می‌دهد.

  • ایردراپ برای دارندگان

این نوع ایردراپ شما را ملزم به داشتن کوین خاصی مانند بیت کوین (BTC) یا اتریوم (ETH) می‌کند که در کیف پول ارز رمزنگاری شده شما ذخیره شده است. در این حالت کوین‌های ایردراپ شده را با توجه به نسبت تعیین شده توسط پروژه دریافت خواهید کرد. به عنوان مثال، نسبت 1:5 بیت کوین به شما اجازه می‌دهد تا به ازای هر بیت کوین، 5 کوین رایگان بدست آورید.

  • ایردراپ انحصاری

ایردراپ‌های انحصاری معمولاً توسط وب سایت‌ها و حساب‌های شبکه‌های اجتماعی با فالوئرهای زیاد مدیریت و ارائه می‌شود. شما به عنوان عضوی از سایت یا داشتن یک حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی، حق شرکت در یک ایردراپ را دارید که مختص آن جامعه خاص است که در آن عضو هستید. وب سایت‌هایی مانند Airdrop.io به شما این امکان را می‌دهند که در صورت ورود به خبرنامه آن‌ها، به صورت انحصاری در ایردراپ‌ها شرکت کنید. 


 هنگام استفاده از ایردراپ‌ها به چه مواردی باید توجه کنیم؟


متاسفانه، بسیاری از افراد در برخی ایردراپ‌ها قربانی کلاهبرداری می‌شوند و فریب می‌خورند. در ادامه چند نمونه از بهترین روش‌ها برای محافظت از خود هنگام شرکت در ایردراپ‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

  • اطلاعات شخصی خود را فاش نکنید: اطلاعات شخصی خود را ارائه ندهید. در صورت لزوم از یک ایمیل دیگر استفاده کنید.
  • هرگز کلید خصوصی خود را فاش نکنید: هیچ کس به کلید خصوصی شما نیاز ندارد. ایردراپ‌ها رایگان هستند.
  • تحقیق کنید و نظرات دیگران را بخوانید: قبل از مشارکت در ایردراپ درباره آن تحقیق کنید.
  • بر روی لینک‌های مشکوک کلیک نکنید: همیشه از اصالت منابع ایردراپ اطمینان حاصل کنید و از لینک‌های مشکوک دوری کنید.
  • اگر همه چیز خوب پیش نرفت، به بقیه نیز هشدار بدهید: تجربیات خود را با جامعه ارزهای دیجیتال به اشتراک بگذارید.

به عنوان یک قاعده کلی، اگر پروژه‌ای قانونی به نظر نمی‌رسد، هرگز نباید آن پروژه‌ را تبلیغ کنید. و مهم‌تر از  همه، هرگز کلید خصوصی خود را به اشتراک نگذارید. کلیدهای خصوصی معادل رمز حساب بانکی شما هستند. اگر کسی به کلیدهای خصوصی کیف پول شما دسترسی داشته باشد، به کوین‌های شما دسترسی خواهد داشت. بگذارید خیالتان را راحت کنیم، در طول فرایند ایردراپ اصلاً نیازی به فاش کردن کلیدهای خصوصی شما نیست.

برای آنکه واجد شرایط دریافت کوین شوید، یکی از هشدارهایی که حتما باید به آن توجه کنید اهدا یا ارسال مقدار مشخصی کوین (معمولاً ETH) قبل از دریافت رایگان کوین می‌باشد. به این مثال که از شبکه اجتماعی توئیتر انتخاب شده است، توجه کنید. این توییت با استفاده از هک حساب کاربری ایلان ماسک اتفاق افتاده است.

سلام بچه‌ها! من می‌خوام 250 اتریوم به جامعه اتریوم اهدا کنم! 250 تراکنش اولی که به آدرس زیر 0.2 اتریوم ارسال کنند، به آدرس فرستنده 1 اتریوم ارسال خواهد شد.

فقط 24 ساعت فرصت دارید! بجنبید! 

به یاد داشته باشید که ایردراپ‌ها رایگان هستند. ملزم کردن کاربران به ارسال کوین در ازای دریافت کوین‌های بومی به صورت رایگان به احتمال زیاد کلاهبرداری است. همیشه قبل از شرکت در ایردراپ از صحت اطلاعیه‌ها و حساب‌های شبکه‌های اجتماعی اطمینان حاصل کنید. قبل از تصمیم‌گیری نهایی در مورد شرکت در ایردراپ یا عدم انجام آن، حتما احتیاط‌های لازم را انجام دهید.


بعد از ایردراپ چه اتفاقی می‌افتد؟


در زمان ایردراپ، ارز دیجیتال ممکن است هیچ ارزشی نداشته باشد. تا زمانی که آن کوین معامله شود، باید آن را در کیف پول خود نگه دارید و منتظر شوید تا در صرافی‌های ارز دیجیتال لیست شود. پس از آنکه آن کوین در صرافی‌ها لیست شد، می‌توانید آن را معامله کنید و یا همچنان آن کوین را برای طولانی مدت نگه دارید. تجزیه و تحلیل فاندامنتال (FA) یکی از روش‌های بسیار خوب برای ارزیابی پروژه است. با استفاده از این نوع تجزیه و تحلیل می‌توانید دریابید که پروژه سرمایه‌گذاری خوبی است یا خیر. 


چگونه می‌توانم در مورد ایردراپ‌های آینده اطلاعات کسب کنم؟


وب سایت‌های زیادی از جمله airdropalert.com و airdrops.io برای بررسی و لیست کردن ایردراپ‌ها اختصاص داده شده‌اند. شما می‌توانید با عضویت در خبرنامه سایت و دریافت ایمیل یا پیوستن به یک گروه تلگرامی و یا حتی دنبال کردن یک حساب توییتری، درباره‌ی برنامه‌های آتی ایردراپ‌ها اطلاعات کسب کنید. حتماً اخبار حوزه‌ی رمزنگاری را دنبال کرده و همواره تلاش کنید در انجمن ارزهای رمزنگاری شده فعال باشید تا در مورد ایردراپ‌های جدید مطلع شوید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. از کیف پول‌هایی که از اتریوم پشتیبانی میکنن ؛ مای اتر والت یا متامسک ، کیف پول‌های سخت افزاری مثل کیف پول‌ سخت‌افزاری لجر نانو اس و لجر نانو اکس