رمزارزها و پورتفولیوی بازنشستگی شما

رمزارزها و پورتفولیوی بازنشستگی شما | همتاپی

رمزارزها اساساً یک کلاس جدید دارایی است. آیا باید آن را در سبد بازنشستگی خود بگنجانید؟ کریگ سیسیلیو (Craig Cecilio) نکات مثبت و منفی این کار را به شما نشان می‌دهد.

بر کسی پوشیده نیست که سرمایه‌گذاران همیشه به دنبال فرصت‌هایی می‌باشند که بیشترین بازگشت سرمایه (ROI) را برای آنها دارد. در این میان می‌توان به سرمایه گذاری‌های پر ریسک، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات و رمزارزها اشاره کرد. 

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

آیا در این فکر هستید که تنوعی در سبد سهام بازنشستگی خود ایجاد کنید؟ رمزارزها می‌توانند پاسخی برای این پرسش شما باشند. این نوع سرمایه‌گذاری جایگزین، جذابیت زیادی دارد. سرمایه‌گذاران جدید و دوره‌ای، اغلب می‌پرسند: آیا خرید رمزارز ایده خوبی برای سرمایه گذاری طولانی مدت است؟


تعریف کوتاهی از رمزارزها


رمزارز به عنوان یک کلاس دارایی بسیار جالب توجه، وارد بازار بسیار گسترده‌تری شده است. نوسانات قیمت در بیت کوین هزاران نفر را به سمت این سرمایه‌‌گذاری سوق داده است و حتی خدمات درآمد داخلی آمریکا (IRS) برای واریز حقوق‌های بازنشستگی، حساب‌های رمزارزی را نیز پذیرفته است.

اما رمزارز دقیقاً چیست؟ یک ارز دیجیتال است که امنیت آن با رمزنگاری تأمین می‌شود، دوبار خرج کردن یا تقلب در آن را تقریباً غیرممکن می‌کند. ارزش رمزارزها توسط شبکه پیچیده‌ای از عرضه و تقاضای بازار تعیین می‌شود و از آنجا که توسط یک مرجع مرکزی پشتیبانی نمی‌شود، تحت تأثیر تغییرات نرخ بهره دولتی، تورم و غیره قرار نمی‌گیرد. به عبارت دیگر، رمزارز یک کلاس دارایی است که قابلیت دسترسی به ثروت را به صورت دموکرات درآورده است. به عبارت دیگر، پول مردم توسط خود مردم اداره می‌شود.

البته، در عمل، سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال چه برای بازنشستگی و چه غیر از آن به این سادگی‌ها هم نیست. مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری می‌بایست هشدارهای گذشته در خصوص بازدهی بالقوه را بررسی کرده و ریسک‌ها و مزایای آن را کاملاً ارزیابی کنید.


آیا رمزارزها برای پورتفولیوی بازنشستگی من منطقی است؟


همانند بسیاری از دیگر دارایی‌ها، ارزهای دیجیتال مزایای زیادی دارند، و در سطح فردی یا تجاری می‌توان از آنها استفاده کرد. برخی از مزایای اصلی رمز ارزها عبارتند از:

  • هزینه‌ی تراکنش با رمزارزها کمتر است

هدف رمز ارزها، سهولت در انتقال مستقیم وجوه بین دو طرف، بدون نیاز به نهادی ثالث مانند یک بانک یا شرکت کارت اعتباری است. این می‌تواند کارمزد و هزینه تراکنش‌ها را کاهش دهد و انتقال فوری وجه را بسیار ارزان تر از آنچه در حال حاضر توسط بانک‌ها ارائه می‌شود، انجام دهد. 

  • اطمینان و امنیت در رمزارزها بیشتر است

مزیت فوق‌العاده پرداخت با رمز ارزها این است که پس از ثبت شدن دیگر قابل برگشت نیستند و نمی‌توان در این رمزارزها کلاهبرداری کرد و با استفاده از آنها نمی‌‌توان هویت افراد را سرقت کرد.

  • رمزارزها می‌توانند پایدارتر باشند

افزودن ارزهای دیجیتال به سبد بازنشستگی می‌تواند مسئله نوسان قیمت کوتاه مدت را دور بزند. از آنجا که بازدهی رمز ارزها با صنعت خاصی ارتباط ندارد، سرمایه گذاری در آنها می‌تواند ریسک غیر سیستماتیک را کاهش دهد. 

  • رمزارزها پتانسیل روند افزایشی را دارا می‌باشند

در حالی که بازدهی گذشته نمی‌تواند آینده را پیش بینی کند، اما بیت کوین در چند سال گذشته باعث یک شبه میلیونر شدن افراد زیادی شده است. اگرچه سرمایه گذاری عجولانه و غیرمنطقی را توصیه نمی‌کنیم، اما نگه داشتن رمزارزها می‌تواند منجر به بازدهی قابل توجهی در پرتفولیو بازنشستگی شما شود.


چرا سرمایه‌گذاری در رمزارز ممکن است کار درستی نباشد؟


قبل از تصمیم‌گیری در مورد انواع مختلف دارایی که می‌خواهید در پورتفولیو بازنشستگی خود داشته باشید، باید قابلیت‌های خود را به عنوان یک سرمایه گذار بشناسید. همانطور که این کار می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد، چندین دلیل نیز وجود دارد که سرمایه گذاری در رمز ارزها، برای برنامه‌های بازنشستگی شما منطقی نیست:

  • رشد رمزارزها در مقایسه با بقیه دارایی‌ها کاملا متفاوت است

هنگامی که سهام یک شرکت را می‌خرید یا در املاک و مستغلات سرمایه گذاری می‌کنید، حتما می‌دانید که به دلایل مختلف ارزش آن دارایی می‌تواند کم یا زیاد شود. اگر شرکتی که برای سرمایه گذاری انتخاب کردید تصمیم مالی بدی بگیرد یا در صنعتی رو به زوال سرمایه گذاری کند، متوجه هستید که ارزش آن سهام کم می‌شود. اما بازدهی رمز ارزها را که در گذشته که کاملاً بر اساس گمانه زنی‌ها افزایش و سقوط داشته‌اند، نمی‌توان اینگونه توجیه کرد. 

  • رمزارزها هنوز مورد پذیرش جهانی نیست

شاید برخی از رمزارزها با ارزهای فیات هم ردیف باشند، اما اقتصاد ما هنوز آنها را نپذیرفته است.

  • رمزارزها بلیط بخت آزمایی نیستند

تحت هیچ شرایطی نباید تمام دارایی خود را در هر موردی سرمایه گذاری کنید. پورتفولیو شما باید با در نظر گرفتن اهداف بلندمدت و در نظر داشتن رشد، بنا شود. در حال حاضر، مشاهده هر نوع روند طولانی مدت در رمزارزها، هنوز به زمان نیاز دارد.


نتیجه‌گیری: آیا رمزارزها را در پرتفولیو بازنشستگی خود در نظر بگیریم؟


ارزهای دیجیتال اساساً یک طبقه جدید از دارایی‌ها هستند و به حق توسط سرمایه‌گذاران به طور جدی (و با احتیاط) مورد توجه قرار گرفته‌اند. اگر رمزارزها در زمره اهداف کلی و ریسک پرتفولیوی کلی مالی شما باشد، می‌توانند یک سرمایه گذاری ارزشمند باشند. از آنجا که رمزارزها یک کلاس دارایی خوش آتیه با پتانسیل صعودی هیجان‌انگیز می‌باشند، ارزش آن را دارند که در برنامه بازنشستگی خود جایی را برای آنها در نظر بگیرید. با این حال، باید در مورد رشد و بازدهی آنها فکر کنید. سرمایه‌گذاران بالقوه باید از خود بپرسند که با سرمایه‌گذاری در ارزهای رمزنگاری شده چه نتیجه‌ای خواهند گرفت و آیا پورتفولیوی آنها می‌تواند در برابر  ریسک‌های این نوع سرمایه گذاری مقاومت کند. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم معاملات بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *