چگونه بیت‌کوین بخرم؟ هر آنچه باید درباره معامله بیت‌کوین بدانید

چگونه بیت‌کوین بخرم؟ هر آنچه باید درباره خرید و فروش بیت‌کوین بدانید

همان‌طور که می‌دانید ارزهای دیجیتال (Digital currencies) یکی از مباحث داغ این روزها در بازارهای اقتصادی جهان می‌باشند. بیت‌کوین (Bitcoin) پرآوازه‌ترین ارز دیجیتال جهان است. پس از آشنایی با این ارز دیجیتال منحصر بفرد پرتکرار‌ترین سوال در بین کاربران این است چگونه می‌توان BTC خرید و فروش کرد؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا به زبان ساده نحوه خرید و فروش بیتکوین را توضیح دهیم.

فهرست مطالب: (با کلیک بر روی هر عنوان به توضیحات بیشتر هدایت می شوید)

آیا خرید و فروش بیت‌ کوین در ایران غیرقانونی است؟

پاسخ این سوال هم بله هم نه می‌باشد و بسته به کاری که قصد انجام آن را دارید پاسخ می‌تواند متفاوت باشد. بیت‌کوین، هنوز به طور کامل در ایران شناخته شده نیست. و به دلیل نوپا بودن و نبود زیر ساخت‌های مناسب قوانین قطعی در مورد آن وجود ندارد. 

انتقال به صفحه استخراج ابری

خرید و فروش بیت‌کوین و نگهداری آن در ایران جرم محسوب نمی‌شود. هر چند که در سال ۱۳۹۶ بانک مرکزی، استفاده از ارزهای دیجیتال را در تمام مراکز مالی دولتی کشور، غیرقانونی اعلام کرد؛ اما سرانجام پس از تلاش‌های فراوان در سال 98 اعلام شد بیت کوین در ایران به رسمیت شناخته می‌شود و برای قانون‌گذاری‌های مربوط به این حوزه اقداماتی صورت خواهد گرفت. هم اکنون خریدوفروش بیت‌کوین در مراکز خصوصی منع قانونی ندارد؛ اما لازم به ذکر است که جرم نبودن استفاده و خرید و فروش بیت‌کوین مستلزم این است که این ارز دیجیتال ابزاری برای وقوع جرم دیگری مانند پول‌شویی و کلاهبرداری نباشد چرا که در اینصورت کاملا خلاف قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بوده و پیگرد قانونی دارد و مشمول مجازات می‌باشد. 

آیا خرید و فروش بیت‌ کوین در ایران غیرقانونی است؟

در قبال پولشویی و کلاهبرداری‌های بیت‌کوین و حوزه فناوری، نیروی انتظامی مسئولیت و اختیار دارد و افراد در صورت بروز هرگونه کلاهبرداری و اعمال خلاف قانون در فضای ارزهای دیجیتال می‌توانند از طریق نیروی انتظامی و قوه قضاییه اقدامات لازم را انجام دهند.

در رابطه با کسب و کار‌های مرتبط با این حوزه مانند صرافی‌های ارز دیجیتال تا به امروز قوانین روشنی وجود ندارد اما دولت در تلاش است تا بستر مناسب را برای این کسب و کارهای استارت‌آپی فراهم کند.

آیا خرید و فروش بیت‌کوین به صرفه است؟

جواب این سوال کمی مشکل است؛ زیرا دنیای ارزهای دیجیتال، به خصوص بیت کوین دنیای پیچیده‌ای است. سرمایه‌گذاری برای کسب درآمد در آن نیاز به شناخت کافی از این حوزه و خطرات مربوط به آن دارد. افراد تازه کار و مبتدی برای ورود به این بازار و خرید و فروش بیتکوین می‌بایست پیش از ورود بدانند بازار ارزهای دیجیتال و بیت‌کوین نوسانات قیمت بسیار زیادی دارد، برای مثال این احتمال وجود دارد که با افزایش تقاضا برای بیت‌کوین، قیمت وارد کانال صعودی شود در مقابل همانطور که شاهد بودیم با شایع شدن ویروس کرونا، شاهد افت قیمت بیت‌کوین به صورت ۵۰ درصدی در یک روز بودیم. پیش بینی این روند به طور دقیق امکان‌پذیر نمی‌باشد اما شناخت بیشتر و کسب اطلاعات از این حوزه می‌تواند به کاهش ضررهای احتمالی منجر شود.

مهم‌ترین دلیل محبوبیت بیت‌کوین (BTC)، فناوری بلاک‌چین (blockchain) آن است. استفاده از این فناوری بیت کوین را به ارزی با ویژگی‌های منحصر بفرد مانند وجود شفافیت در تراکنش‌ها و امنیت معاملات تبدیل کرده است. اما با این حساب، بیت کوین به دلیل کند بودن سرعت تراکنش‌های شبکه‌ی آن، مناسب خرید و فروش‌های روزمره نیست و افراد می‌توانند از آن برای حفظ دارایی خود در برابر تورم استفاده کنند. بنابراین اگر می‌خواهید با خرید و فروش بیت‌کوین نیازهای روزمره خود را تامین کنید بهتر است قید آن را بزنید. به جای آن بهتر است از ارزهای دیجیتال دیگری مانند لایت کوین (Litecoin)، دش (Dash)، ریپل (Ripple)، نانو (Nano)، ارز گرم شرکت تلگرام (TON) استفاده کنید. امروزه بیشتر سرمایه‌گذاران در حوزه BitCoin معمولا از این ارز دیجیتال برای نگهداری بلند مدت استفاده می‌کنند.

چگونه می‌توان BTC خرید و فروش کرد؟

خریدوفروش بیت‌کوین را می‌توان به چند روش مختلف انجام داد

  • خرید و فروش غیرحضوری بیت‌کوین از صرافی‌های آنلاین

در این روش برای شروع اولین کاری که افراد باید انجام دهند ایجاد یک حساب کاربری و عضویت در سایت می‌باشد. صرافی‌های ارز دیجیتال آنلاین مطرحی در جهان وجود دارند که متاسفانه به کاربران ایرانی سرویس نمی‌دهند. بنابراین کاربران می‌توانند از طریق صرافی‌های آنلاین داخل کشور مانند همتاپی برای معاملات خود استفاده کنند.

صرافی‌ها به دو شکل خرید و فروش انجام می‌دهند: یا بصورت مستقیم با کاربران وارد معامله می‌شوند و بیتکوین را خرید و فروش می‌کنند و یا صرافی به عنوان بستری عمل می‌کند که فروشندگان و خریداران بیت کوین را به هم معرفی کرده و کارمزد واسطه‌گری دریافت می‌کند. 

بیت کوین بخر تا از هاوینگ جا نمونی

  •   خرید و فروش از طریق افراد حقیقی به صورت مستقیم

برخی از افراد به دلیل ترس از کلاهبرداری و سرقت‌های احتمالی تمایل دارند بیت‌کوین‌های خود را به صورت حضوری خرید و فروش کنند؛ برخی از صرافی‌ها و سایت‌های فعال در این حوزه برای جلب رضایت مشتریان با آن‌ها قرار ملاقات می‌گذارند و افراد می‌توانند بیت‌کوین خود را از این طرق خرید و فروش کنند. اگرچه در این روش نیز کلیه تراکنش‌های مربوط به انتقال بیت‌کوین و ارزهای فیات بصورت آنلاین انجام می‌شود اما این روش می‌تواند به افراد برای شناسایی مکان صرافی و افراد فعال در آن کمک کند اما لازم است صحت و اعتبار این صرافی‌ها را نیز با دقت بررسی شود.

برخی از افراد نیز خودشان ماینر بیت کوین هستند و استخراج شده را به فروش می‌رسانند. افراد با خرید مستقیم از این ماینرها می‌توانند از پرداخت کارمزد مربوط به صرافی‌ها و سایت‌های فعال نجات پیدا کنند.

 بهترین موقع خرید و فروش بیت‌کوین چه زمانی است؟

پیش بینی بهترین زمان خرید و فروش بیت‌ کوین حتی توسط تحلیل‌گران برجسته غیرممکن است؛ زیرا عوامل بسیاری در نوسانات قیمت بیت کوین تاثیرگذار می‌باشد. پیشگویی همبستگی بین آن‌ها تقریبا سخت و غیرممکن است؛ سرمایه‌گذاران می‌بایست برای خرید‌و‌فروش بیت‌کوین با توجه به استراتژی خودشان وارد عمل شوند. در ادامه به بررسی برخی از این استراتژی‌های معامله می‌پردازیم:

 بهترین موقع خرید و فروش بیت‌کوین چه زمانی است؟

  • استراتژی ذخیره بلندمدت (HODL)

همان گونه که اشاره کردیم BTC به دلیل سرعت تراکنش‌های پایین و کارمزدهای بسیار بالا برای خرید و فروش‌های روزانه مناسب نیست و بهتر است از این ارز دیجیتال برای اهداف بلند مدت استفاده شود. ذخیره بلند مدت BitCoin بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری در این حوزه است؛ بنابراین اگر شما قصد خرید و نگهداری بیت کوین را دارید بهترین زمان برای خرید آن هر زمانی می‌تواند باشد و هیچ مولفه‌ای تحت عنوان بهترین زمان خرید بیت کوین وجود ندارد.

  • استراتژی کوتاه مدت روزانه

افرادی نیز تمایل دارند بیت کوین را به صورت روزانه خرید و فروش کنند. این افراد رویکرد فعالی در این زمینه دارند. معمولا به این روش‌ها، استراتژی کوتاه مدت یا ترید (Trade) روزانه می‌گویند. این استراتژی ریسک بالایی دارد و لازم است زمان زیادی را جهت تحلیل روزانه نوسانات و جریان‌های مختلف BTC صرف شود و بصورت مستمر بازار رصد شود تا بهترین موقعیت برای خرید و فروش بیت‌ کوین ایجاد شود. معمولا این افراد از ابزارهای مختلفی برای تعیین موقعیت‌های خود مثل ربات تریدر (مانند CryptoHopper)، روش تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال (Technical Analysis)، روش تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال (Technical Analysis) و برنامه‌های تجزیه‌ و تحلیل بازار کریپتوکارنسی (Cryptocurrency) استفاده می‌کنند.

  • استراتژی ترکیب تمام روش‌ها

ترکیب دو استراتژی بالا شاید بهترین روش برای خرید و فروش بیتکوین و ارزهای دیجیتال باشد. در این روش معامله گر با الگو گرفتن از دو استراتژی بالا اقدام به خرید و فروش بیت‌کوین می‌کند. برای مثال اگر حجم زیادی بیت‌کوین به یکباره در بازار خرید و فروش شود این احتمال وجود دارد که قیمت دستخوش تغییرات زیادی شود به همین دلیل معامله گر باید بطور دقیق بازار را پیگیری کرده تا با استفاده از این تغییرات بتوانید بهترین موقعیت خرید و فروش بیت‌کوین را پیدا کند. جالب است بدانید که تقریبا نیمی ‌از بیت‌کوین‌های جهان در اختیار ۱۰۰۰ نهنگ ( شخص یا اشخاصی که صاحب مقادیر بسیار زیادی بیت کوین می‌باشد) مختلف وجود دارد.


چقدر پول برای خرید بیت‌کوین لازم است؟


 با هر سرمایه‌ای می‌توان BTC بخرید. این مقدار بسته به سرما‌یه‌ای که افراد برای فعالیت در این بازار در نظر گرفته‌اند می‌تواند متفاوت باشد. ساتوشی (هر ساتوشی معادل ۰٫۰۰۰۰۰۰۰۱ بیت‌کوین است.) کوچک ترین واحد بیت کوین است. بنابراین حداقل سرمایه لازم جهت خرید بیت کوین به اندازه 0.001 و حداکثر آن به اندازه تمام بیت‌کوین‌های در حال گردش است.

معامله‌گر می‌تواند حتی با مقادیری نظیر 100 هزار تومان نیز برای خرید بیت کوین اقدام کند البته برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال مبالغ مشخصی را به عنوان حداقل و حداکثر مشخص می‌کنند، اما این مقادیر تنها بر روی کاغذ می‌باشد و کاربران می‌توانند هر مبلغی که بتواند کارمزدهای شبکه این ارز دیجیتال و کارمزد مشخص شده صرافی را پرداخت کند بیت‌کوین خریداری کنند.


صرافی معتبر و امن را چگونه شناسایی کنیم؟


صرافی معتبر و امن را چگونه شناسایی کنیم؟

صرافی‌های غیر قانونی یکی از خطراتی است که شما به هنگام خرید بیت‌کوین ممکن است با آن مواجه شوید. در این صرافی‌ها با دریافت وجه، بیت‌کوینی به شما ارسال نمی‌شود. به همین دلیل می‌بایست قبل از خرید و فروش بیت کوین از معتبر بودن صرافی اطمینان حاصل کنید. با در نظر گرفتن معیارهای زیر می‌توانید مجاز یا غیرمجاز بودن فعالیت سایت و صرافی مد نظر را بررسی کنید.

  • دامنه صرافی مد نظر خود را بررسی کنید و آدرس سایت صرافی را در مرورگر خود بوکمارک کنید.
  • دقت کنید که آدرس صرافی، به عنوان یک صرافی کلاهبردار در اینترنت اعلام نشده باشد.
  • هنگام بررسی صرافی از کلیک کردن بر روی لینک‌های آنلاین پرهیز کنید.
  • از سرمایه‌گذاران و کاربران در مورد این صرافی و خدمات آن سوال کنید.
  • درباره سابقه و اعتبار صرافی در بازار پرس‌وجو کنید.
  • تحقیق کنید تیم پشت صرافی متشکل از چه افرادی می‌باشد.
  • در مورد سرمایه‌ در حال گردش این صرافی تحقیق کنید.
  • آدرس‌هایی که در آن موجودی BTC صرافی نگهداری می‌شوند را بررسی کنید.
  • شبکه‌های اجتماعی مربوط به صرافی را مدنظر قرار دهید و از فعال بود صرافی اطمینان حاصل کنید.

با در نظر گرفتن موارد بالا می‌توانید خطرات احتمالی خود را شناسایی کنید.


آیا امکان خرید و فروش بیت‌کوین بدون احراز هویت ممکن است؟


بله چنین چیزی ممکن است اما باید در نظر گرفت که انجام چنین خریدی می‌تواند بسیار پرخطر باشد. در تمام صرافی‌های معتبر داخلی و اکثر صرافی‌های خارجی، برای خرید و فروش بیت‌کوین نیاز به انجام فرآیند احراز هویت با کارت شناسایی یا پاسپورت می‌باشد این کار به جهت جلوگیری از کلاهبرداری احتمالی به دلیل ناشناس بودن تراکنش‌های بیت کوین انجام می‌شود.


دلایل احراز هویت برای خرید بیت کوین


  • جلوگیری از پولشویی: اگر شخصی مبلغ زیادی را اختلاس کرده باشد و برای خارج کردن این مبلغ از حساب خود آن را به بیت کوین تبدیل کند احراز هویت در صرافی این اجازه را به او نخواهد داد.
  • جلوگیری از فرارهای مالیاتی: شایعاتی وجود دارد که بیت کوین می‌تواند امکان فرار مالیاتی را برای افراد بوجود آورد. اما تراکنش‌های شبکه این ارز دیجیتال کاملا ناشناس نیست و امکان مشاهده موجودی کیف پول و بررسی تراکنش‌های آن وجود دارد. در نتیجه صرافی‌های داخلی و خارجی برای مشخص شدن مقدار بیت کوین منتقل شده به کیف پول نیاز به تایید هویت و دریافت مدارک احراز هویت کاربران دارند.
  • کلاهبرداری و عدم ارسال بیت کوین: در صورت مجهول بودن هویت فروشنده، تضمینی وجود ندارد که پس از دریافت پول بیت کوین شما را ارسال کند.
  • هک شدن اطلاعات بانکی: این طور تصور کنید که فردی اطلاعات کارت فرد دیگری را در اختیار داشته باشد و یا اینکه کارت بانکی او را به همراه اطلاعات محرمانه سرقت کرده باشد، از سارق بتواند بدون احراز هویت بیت کوین خریداری کند می‌تواند برای فروشنده بیت کوین دردسرهای زیادی بوجود آورد. انجام مراحل احراز هویت به راحتی می‌تواند از بروز این مشکل در هنگام خرید و فروش بیت کوین جلوگیری کند. 

با توجه به موارد گفته شده خرید بیت کوین بدون احراز هویت ریسک زیادی دارد.


از ابتدا تا انتها خرید بیت‌کوین


برای آنکه بتوانید عضوی از چرخه معاملات بیت کوین باشید و به راحتی این ارز دیجیتال را خرید و فروش کنید، لازم است مراحلی که در ادامه بیان شده است را انجام دهید. 

از ابتدا تا انتها خرید بیتکوین

  • مرحله اول نصب کیف پول بیت کوین

تهیه کیف پول ارز دیجیتال مناسب یکی از مهم‌ترین مراحل خرید و فروش بیت‌کوین و ورود به چرخه معاملاتی این ارز دیجیتال می‌باشد. باید توجه داشته باشید که قبل از خریدن بیت کوین به جایی نیاز دارید که بیت کوین خود را در آن نگهداری کنید. از کیف پول ارز دیجیتال می‌توان برای دریافت، نگهداری و ارسال بیت کوین استفاده کرد. کیف پول‌های بیت کوین مدل‌های مختلفی دارد که کاربران بسته به نیازهای خود می‌توانند از آنها استفاده کنند. کاربران می‌توانند کیف‌پول‌های نرم‌افرازی بیت کوین را بصورت رایگان دانلود کرده و بر روی موبایل و سیستم شخصی خود نصب کنند. کیف پول‌های تحت وب نیز نوع دیگر از والت‌های دیجیتالی مناسب برای نگهداری بیت کوین می‌باشند که کاربران با استفاده از مرورگرهایی نظیر کروم می‌توانند به آنها متصل شوند. کیف‌پول‌های سخت‌افزاری نیز که به صورت فیزیکی در بازار وجود دارند و امنیت آن‌ها نسبت به کیف‌پول‌های دیگر بیشتر است.

باید توجه داشته باشید که نرم افزارها و کیف پول‌های ارز دیجیتال را تنها از سایت‌های معتبر دانلود کنید.

  • مرحله دوم انتخاب صرافی

پس از انتخاب کیف پول ارز دیجیتال و نصب آن، نوبت به انتخاب فروشنده معتبر می‌رسد. همانطور که پیش از این گفته شد کاربران می‌توانند بیت کوین خود را هم از افراد حقیقی خریداری کنند و هم از سایت‌های معتبری که تحت عنوان صرافی ارز دیجیتال شناخته می‌شوند و به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند. 

با توجه به کلاهبرداری‌های زیادی که در این حوزه انجام می‌شود، توصیه ما این است که بیت کوین را از صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر خریداری کنید و با افرادی که نمی‌شناسید هرگز معامله نکنید.

اگر تمایل دارید بیت کوین را مستقیما با ریال و کارت بانکی خود بخرید بهترین گزینه برای شما صرافی‌های ارز دیجیتال داخل کشور هستند. با جستجوی کلمه خرید بیت کوین در گوگل می‌توانید تعداد زیادی از این وب سایت‌ها را مشاهده کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید، همه این وب سایت‌ها معتبر نیستند. بنابراین قبل از ثبت‌نام با بررسی آدرس، شماره تلفن و سابقه صرافی از معتبر بودن صرافی موردنظر اطمینان حاصل کنید. 

اگر قصد دارید از صرافی‌های خارجی BitCoin بخرید. باید در نظر داشته باشید که تنها با داشتن حساب وب مانی و پرفکت مانی و کارت‌های اعتباری بین‌المللی مانند ویزا و مستر کارت می‌توانید این کار را انجام دهید. کوین‌بیس (Coinbase.com)، بیت‌استمپ (Bitstamp.net) و بایننس (Binance.com) از جمله صرافی‌هایی هستند که امکان خرید بیت کوین با استفاده از ویزا و مسترکارت را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. البته اگر ساکن ایران هستید به دلیل وجود تحریم‌های اقتصادی و وجود واسطه‌های متعدد هزینه تمام شده برایتان بسیار زیاد خواهد بود و صرفه اقتصادی ندارد.

  • مرحله سوم انجام احراز هویت با مدارک شناسایی

در بیشتر صرافی‌های ارز دیجیتال، به خصوص صرافی‌های ایرانی، کاربران برای خرید بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال ملزم هستند مراحل احراز هویت را انجام دهند. صرافی‌های ارز دیجیتال به کمک احراز هویت از هویت شما به عنوان خریدار بیت کوین اطمینان حاصل می‌کنند.

در بیشتر صرافی‌های ایرانی کاربران با ارسال مدارک شناسایی (کارت ملی و کارت بانکی) می‌توانند احراز هویت کنند. اما برخی از آنها نیز برای اطمینان بیشتر از کاربران می‌خواهند یک عکس سلفی از خود نیز ارسال کنند.

در صرافی‌های بین‌المللی احراز هویت با پاسپورت انجام می‌شود و به دلیل تحریم‌های اقتصادی که علیه کاربران ایرانی وجود دارد، اغلب اوقات پاسپورت ایرانی مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.

  • مرحله چهارم خرید بیت‌کوین از صرافی‌ها

پس از تایید هویت شما می‌توانید برای خرید بیت کوین اقدام کنید. در برخی از صرافی‌های ایرانی، کاربران بصورت مستقیما با خود صرافی معامله می‌کنند. اما در بعضی دیگر، فروشندگان و خریداران در این صرافی‌ها افراد حقیقی هستند و صرافی تنها نقش واسطه بین خریدار و فروشنده را ایفا می‌کند. 

سوالات متداول

  • آیا خرید و فروش بیت‌ کوین در ایران غیرقانونی است؟

پاسخ این سوال هم بله هم نه می‌باشد و بسته به کاری که قصد انجام آن را دارید پاسخ می‌تواند متفاوت باشد. بیت‌کوین، هنوز به طور کامل در ایران شناخته شده نیست. و به دلیل نوپا بودن و نبود زیر ساخت‌های مناسب قوانین قطعی در مورد آن وجود ندارد. خرید و فروش بیت‌کوین و نگهداری آن در ایران جرم محسوب نمی‌شود. هر چند که در سال ۱۳۹۶ بانک مرکزی، استفاده از ارزهای دیجیتال را در تمام مراکز مالی دولتی کشور، غیرقانونی اعلام کرد؛ اما سرانجام پس از تلاش‌های فراوان در سال 98 اعلام شد بیت کوین در ایران به رسمیت شناخته می‌شود و برای قانون‌گذاری‌های مربوط به این حوزه اقداماتی صورت خواهد گرفت.

  • آیا خرید و فروش بیت‌کوین به صرفه است؟

جواب این سوال کمی مشکل است؛ زیرا دنیای ارزهای دیجیتال، به خصوص بیت کوین دنیای پیچیده‌ای است. سرمایه‌گذاری برای کسب درآمد در آن نیاز به شناخت کافی از این حوزه و خطرات مربوط به آن دارد. افراد تازه کار و مبتدی برای ورود به این بازار و خرید و فروش بیتکوین می‌بایست پیش از ورود بدانند بازار ارزهای دیجیتال و بیت‌کوین نوسانات قیمت بسیار زیادی دارد، برای مثال این احتمال وجود دارد که با افزایش تقاضا برای بیت‌کوین، قیمت وارد کانال صعودی شود در مقابل همانطور که شاهد بودیم با شایع شدن ویروس کرونا، شاهد افت قیمت بیت‌کوین به صورت ۵۰ درصدی در یک روز بودیم. پیش بینی این روند به طور دقیق امکان‌پذیر نمی‌باشد اما شناخت بیشتر و کسب اطلاعات از این حوزه می‌تواند به کاهش ضررهای احتمالی منجر شود.

  • چگونه می‌توان BTC خرید و فروش کرد؟

خریدو فروش بیت‌کوین را می‌توان به چند روش مختلف انجام داد که در زیر لیست شده است:

خرید و فروش غیرحضوری بیت‌کوین از صرافی‌های آنلاین

خرید و فروش از طریق افراد حقیقی به صورت مستقیم

  • بهترین موقع خرید و فروش بیت‌کوین چه زمانی است؟

پیش بینی بهترین زمان خرید و فروش بیت‌ کوین حتی توسط تحلیل‌گران برجسته غیرممکن است؛ زیرا عوامل بسیاری در نوسانات قیمت بیت کوین تاثیرگذار می‌باشد. پیشگویی همبستگی بین آن‌ها تقریبا سخت و غیرممکن است؛ سرمایه‌گذاران می‌بایست برای خرید‌و‌فروش بیت‌کوین با توجه به استراتژی خودشان وارد عمل شوند.

  • چقدر پول برای خرید بیت‌کوین لازم است؟

با هر سرمایه‌ای می‌توان BTC بخرید. این مقدار بسته به سرما‌یه‌ای که افراد برای فعالیت در این بازار در نظر گرفته‌اند می‌تواند متفاوت باشد. ساتوشی (هر ساتوشی معادل ۰٫۰۰۰۰۰۰۰۱ بیت‌کوین است.) کوچک ترین واحد بیت کوین است. بنابراین حداقل سرمایه لازم جهت خرید بیت کوین به اندازه 0.001 و حداکثر آن به اندازه تمام بیت‌کوین‌های در حال گردش است.

  • صرافی معتبر و امن را چگونه شناسایی کنیم؟

دامنه صرافی مد نظر خود را بررسی کنید و آدرس سایت صرافی را در مرورگر خود بوکمارک کنید.

دقت کنید که آدرس صرافی، به عنوان یک صرافی کلاهبردار در اینترنت اعلام نشده باشد.

هنگام بررسی صرافی از کلیک کردن بر روی لینک‌های آنلاین پرهیز کنید.

از سرمایه‌گذاران و کاربران در مورد این صرافی و خدمات آن سوال کنید.

درباره سابقه و اعتبار صرافی در بازار پرس‌وجو کنید.

تحقیق کنید تیم پشت صرافی متشکل از چه افرادی می‌باشد.

در مورد سرمایه‌ در حال گردش این صرافی تحقیق کنید.

آدرس‌هایی که در آن موجودی BTC صرافی نگهداری می‌شوند را بررسی کنید.

شبکه‌های اجتماعی مربوط به صرافی را مدنظر قرار دهید و از فعال بود صرافی اطمینان حاصل کنید.

  • آیا امکان خرید و فروش بیت‌کوین بدون احراز هویت ممکن است؟

بله چنین چیزی ممکن است اما باید در نظر گرفت که انجام چنین خریدی می‌تواند بسیار پرخطر باشد. در تمام صرافی‌های معتبر داخلی و اکثر صرافی‌های خارجی، برای خرید و فروش بیت‌کوین نیاز به انجام فرآیند احراز هویت با کارت شناسایی یا پاسپورت می‌باشد این کار به جهت جلوگیری از کلاهبرداری احتمالی به دلیل ناشناس بودن تراکنش‌های بیت کوین انجام می‌شود.

  • دلایل احراز هویت برای خرید بیت کوین چیست؟

جلوگیری از پولشویی

جلوگیری از فرارهای مالیاتی

کلاهبرداری و عدم ارسال بیت کوین

هک شدن اطلاعات بانکی

مطالب مرتبط

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. قیمت بیتکوین چند هست؟ میشه الان شروع کرد برای خرید ارزبیت کوین؟

    1. هیچوقت برای شروع دیر نیست رفیق. الان قیمت حدودا ۱۷ هزار دلار هست که تو میتونی نهایتش تا ۵۰۰ هزارتومن خرید کنی

  2. در صرافی شما هم میتونیم بدون احراز هویت ارز بیت کوین بخریم ؟

  3. سلام با چه دستگاه هایی میتونیم بیت کوین ماین کنیم و اینکه هم معتبر باشه و هم مجاز ؟

  4. سلام، الان کدوم سایت صرافی آنلاین رمز ارز کمترین فاصله‌ی بین قیمت خرید و فروش رو داره؟

    1. سلام دوست عزیز
      شما می‌تونید با ثبت‌نام در سایت صرافی همتاپی بهترین قیمت‌های خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال مشاهده کنید. همتاپی همواره در تلاش است بهترین قیمت‌های خرید و فروش را به همراهان خود ارائه دهد.